וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ כץ: ישנם קווים אדומים הנוגעים לעסקת חטופים שלא ייחצו כדי לא לפגוע בהישגי המלחמה

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 8:45

בריאיון ל-103FM אמר כץ כי ישראל חייבת לשמור על הישגי המלחמה בעזה, אך תהיה מוכנה לשלם מחיר של הפסקת לחימה ושחרור מחבלים בעבור החזרת החטופים. בנוגע למחלוקת עם ארה"ב בנוגע לתקיפה ברפיח אמר: "אנחנו לא נשאיר את החמאס בשליטה ברפיח מתחת ומעל הקרקע"

תיעוד של ירי מתוך מבני בית החולים שיפאא'/דובר צה"ל

שר החוץ ישראל כץ אמר הבוקר (שלישי) כי ישנם קווים אדומים הנוגעים לעסקת חטופים שלא ייחצו כדי לא לפגוע בהישגי המלחמה מול חמאס בעזה. "אנחנו רוצים ויודעים שנצטרך לשלם מחירים כדי לשחרר את החטופים שלנו", אמר בריאיון ל-103FM. "אנחנו צריכים לעשות הכול, ויש אבל קווים אדומים והם לא לפגוע בהישגי המלחמה".

"ישראל חייבת לשמר את הישגי המלחמה", הוסיף. "לכן, העיקרון הוא פשוט - אנחנו אכן נשלם בפסק זמן, שיש לו משמעות, אנחנו אם נצטרך גם בתנאים כאלה ואחרים לשחרר גם חלק מהמחבלים, אבל בסופו של דבר ישראל תישאר בעזה, בקווי ההיערכות, ולא תאפשר למחוק את הישגי המלחמה. מאחר והלחץ הצבאי גובר ולפי השמועות המבוססות לאם אכן הם מעריכים שרמטכ"ל החמאס חוסל ושאנחנו בעקבותיהם, יש הערכות של סבירות מאוד גבוהה אבל במדינת ישראל יש מדדים שלפיהם פועלים ורק שיש לך אימות מוחלט אתה אומר 'אכן זה כך', התודעה שלהם אומרת שהוא חוסל. הם מבינים שצה"ל פועל גם בשיפא עוד פעם".

שר החוץ ישראל כ"ץ במועצת הביטחון של האו"ם. שלומי אמסלם, משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ ישראל כץ במועצת הביטחון של האו"ם, בשבוע שעבר/אתר רשמי, שלומי אמסלם, משרד החוץ

שר החוץ התייחס גם לתוכניותיה של ישראל להמשך הלחימה, בהן תקיפה רחבה ברפיח. "המדיניות הישראלית מאוד ברורה, דיברנו על ארבעה שלבים - הבלימה, ההכרעה, הניקוי והיום שאחרי", אמר. "הבלימה הייתה וההכרעה היא קורית אפילו עד חאן יונס, וכרגע המקום היחיד שעוד לא הוכרע מבחינת הכוח המאורגן זה רפיח. אנחנו לא נשאיר את החמאס בשליטה ברפיח מתחת ומעל הקרקע, כי אז המשמעות שברגע שאתה יוצא הם חוזרים. אנחנו יודעים להביע את עמדתנו, אנחנו מנהלים שיח עם ארה"ב, ועובדה גם שארה"ב לא אומרת בשום מקום לישראל 'אל תכנסו לרפיח', יש לנו את העמדות שלנו, היא מבקשת לראות תוכנית לפינוי אזרחים ותהיה כזו. היא לא תהיה לצפון הרצועה, המשמעות היא לאפשר להם לפתח את התשתית, למנוע מאיתנו לפעול כדי לסכל את שארית החמאס, והאיום על ההתיישבות. יש תוכנית ברורה, הכיוונים שלה המשוערים ברורים, לכיוון מערב, קצת צפונה מרפיח. אנחנו חייבים לעשות את זה כדי לפעול נגד החמאס עצמו".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 16 במרץ 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

באשר ללחימה המתמשכת מול חיזבאללה בזירה הצפונית אמר כץ כי התנגד לפינוי התושבים. "מאחר ועבר הרבה זמן, אני זה שהתנגדתי לפינוי תושבי הצפון. אמרתי דברים דומים אבל בזמן אמת. אמרתי שצריך להימנע, להגן עליהם ולהרתיע. כמו שלא יורים היום על חיפה והקריות, הם לא היו מעיזים לירות. כרגע זו עובדה שכבר נעשתה, כולנו, כל הממשלה, כל הקבינטים, מאוחדים סביב העיקרון שלא יהיה אפשר להחזיר את התושבים בלי להחזיר את הביטחון - להסיג את החיזבאללה באופן מעשי לכיוון הליטני. אני גם פעיל, וגם אחרים, מול גורמים, המסר שלנו ברור. העולם שלא רוצה בהחרבת לבנון מפעיל לחץ על איראן. המערכה המוגבלת הזו תוכל להסתיים, אם זה לא יקרה היא תתרחב, גם אנחנו נשלם מחירים אבל נכה בעוצמה רבה בשביל לאפשר ביטחון להחזרת התושבים".

על קריאתו לשר החוץ של האיחוד האירופי להפסיק לתקוף את ישראל אמר כץ כי "עובדה אגב שהצטרפו אליי אתמול הרבה אחרים שמנעו ממנו. הוא רצה לקבל החלטה לבחון מחדש את ההסכם בין ישראל לאיחוד האירופאי. זו חוצפה. קו לא מאוזן. אמרתי לו 'אתה תדאג לגנות את החמאס, אל תמנע מישראל לממש את זכות ההגנה הבסיסית שלה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully