וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס: צה"ל פתח במבצע ממוקד בבית החולים שיפא בעזה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 9:14

לפי צה"ל, בכירי הארגון חזרו להשתמש במוסד הרפואי כמפקדה, ומאות מהם יושבים בו. בצבא הדגישו שהכוחות הפועלים במקום תודרכו להימנע מפגיעה בחולים ובצוותים רפואיים. מאז החלה הפשיטה, שטף יריות נורו מחלונות המוסד הרפואי, בו שוב מנצל חמאס את האוכלוסיה האזרחית הפגיעה

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי על פעילות צה"ל בבית החולים שיפאא' בעקבות מידע על בכירי חמאס/מעריב

כוחות צה"ל פתחו הלילה (שני) במבצע ממוקד בבית החולים שיפא, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס באזור - כך מסר דובר צה"ל. לפי הודעתו, בכירי הארגון משתמשים בבית החולים כדי לנהל ולייצא פעולות טרור, וזאת לאחר ששבו אליו במחשבה שצה"ל לא יחזור. במקום מאות מחבלים, והלחימה בו עדיין נמשכת.

בדובר צה"ל הדגישו כי הכוחות הפועלים במרחב בית החולים, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. כמו כן, מאז החל המבצע, "צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים במקום".

עם תחילת המבצע כותר אזור בית החולים, ובמקום נשמעים פיצוצים וקולות ירי. בשעות הלילה הכוחות שיגרו פצצות תאורה במרחב בית החולים. כוחות צה"ל אפשרו למאות אזרחים פלסטינים לצאת מתוך מתחם בית החולים. מדובר צה"ל מסרו כי במסגרת הפעילות, "במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים".

תיעוד: ירי מתוך מבני בית החולים שיפא

תיעוד של ירי מתוך מבני בית החולים שיפאא'/דובר צה"ל
בית החולים שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023. רויטרס
״בכירי חמאס משתמשים בבית החולים כדי לנהל ולייצא פעולות טרור״/רויטרס

במקביל, הפלסטינים דווחו על תקיפות נרחבות במחנות המרכז ברצועה. לפי הדיווחים, צה"ל תקף מבנה ליד בניין המועצה המחוקקת בשכונת רימאל (שכונת העשירים) בעיר עזה, וחיל האוויר הפציץ מבנה במחנה הפליטים נוציראת - לפי הפלסטינים יש במקום הרוגים. כמו כן, מבנה בשכונת תל אל הווא הותקף גם כן. בתוך כך, אזרחים בנגב המערבי דיווחו בשעות האחרונות על שמיעת הדי פיצוצים ממרכז רצועת עזה.

בהודעת דובר צה"ל על הפשיטה הוסיפו כי "רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב. בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם.

בצבא הדגישו לסיום: "צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון".

מפת בי"ח שיפא 15 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח״/דובר צה"ל

טרם הפשיטה על שיפא, ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה קיים שיחת אזהרה עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועה, ואמר לו: "אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים".

בתגובה לדבריו, השיב המנכ"ל: "קיבלנו את ההודעה שלך ואני מבטיח לך שאנחנו באותו ראש. בתי החולים צריכים להיות מקום למתן שירותים. אסור שאף אחד יפגע או במתן הטיפול הרפואי בתוך בתי החולים האלה".

בדובר צה"ל הדגישו: "ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח בימים האחרונים עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים".

ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה שוחח עם מנכ״ל משרד הבריאות ברצועה: ״אנחנו רואים שחמאס ממשיך את הפעילות שלו בתוך בתי החולים״/דובר צה״ל

בחודש נובמבר האחרון, חשפו כוחות צה"ל ושב"כ כי המנהרה בבית החולים שיפא עוברת ברובה תחת מבני בית החולים. במנהרה הם איתרו חדרי מלחמה, חדר שהייה ומסתור ממוזג, וכן שירותים ומטבח לשהייה ממושכת. כמו כן, הכוחות איתרו פיר שיוצא מתוך מוסד חינוכי ופיר נוסף במרחב הסמוך לבית החולים. בנוסף, הכוחות איתרו במרחב בית החולים אמצעי לחימה רבים וכן ממצאים אשר יכולים להעיד על שהייה קודמת של חטופים.

דובר צה"ל נמסר לאחר החשיפה כי "הממצאים מוכיחים באופן חד משמעי את שיטת הפעולה של חמאס שפועל באופן שיטתי מתוך בתי החולים. ארגון הטרור בונה מתחמי תת-קרקע מתחת לבתי החולים תוך ניצול תשתיות בית החולים, ומנהל מהם לחימה".

"הוא מאחסן אמצעי לחימה רבים במוקדים שונים במבני בית החולים ומשתמש במרחב בית החולים וסביבתו כמפקדת טרור תוך שימוש ציני במערכת בתי החולים. זוהי הוכחה נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, בדגש לחולים ורופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully