וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת - הקואליציה החליטה להסיר את חוק הרבנים מסדר היום

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 9:02

"בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן", כתב יו"ר הקואליציה אופיר כץ לאחר שהודיע על הורדת הצעת חוק שירותי הדת היהודיים מסדר היום. "בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת". ח"כ אלקין בירך: "‏אנחנו במלחמה ואסור לחזור לחקיקה מפלגת"

ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/מעריב

יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, עדכן הבוקר (שלישי) כי הוחלט להסיר מסדר היום את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים - כגון, בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבי שכונות, הידוע כ"חוק הרבנים". הכוונה בקואליציה לקדם את החוק בצל המשך הלחימה בעזה, ספגה ביקורת רבה מכל קצוות הקשת הפוליטית
- כולל בקואליציה.

"לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה וכן לאחר שיחתי עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת", הודיע יו"ר הקואליציה כץ, "על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום. בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן".

אופיר כץ, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת". ח"כ כץ/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, בירך על ההחלטה: "אני מברך על הסרת חוק הרבנים מסדר היום. בשעה שטובי בנינו ובנותינו נלחמים בגבורה בעזה, כש-134 חטופות וחטופים בשבי החמאס, עלינו להיות מאוחדים סביב מטרות המלחמה, ולא לעסוק בחקיקה שנויה במחלוקת שתזרע מחלוקת בעם ובהנהגה."

גם יו"ר סיעת הימין הממלכתי, ח"כ זאב אלקין הגיב: "אני מברך את יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, על ההחלטה לעצור את קידום חקיקת חוק הרבנים בעקבות ההתנגדות שלנו (סיעות הימין הממלכתי והמחנה הממלכתי) וגם חלק מחברי הכנסת בליכוד. ‏זה חוק רע, שהיה פוגע בציבור הישראלי. ‏אנחנו במלחמה ואסור לחזור לחקיקה מפלגת ולאווירה שקדמה ל-07/10".

עוד הוסיף ח"כ אלי דלל מהליכוד: "אני מודה לראשי הקואליציה שהתעלו לגודל השעה ויישמו את המלצתי להסיר את חוק הרבנים מסדר היום. אני בהחלט מאמין בלב שלם שבשעה זו הלוחמים שלנו בחזית הצפון והדרום רוצים אותנו מאוחדים מאי פעם ואין מקום לחוקים שנויים במחלוקת שעלולים לייצר מחלוקת ופירוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ימסור בהצהרה לתקשורת. 19 ביולי 2023. המחנה הממלכתי, צילום מסך
"לא לעסוק בחקיקה שנויה במחלוקת". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ/צילום מסך, המחנה הממלכתי

הצעת החוק שקודמה על ידי ש"ס ונתמכה גם על ידי שאר סיעות הקואליציה המקורית הייתה אמורה לעלות לדיון לקראת אישורה בוועדת החוקה לקריאה ראשונה. בין היתר, ההצעה תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות חדשים ולהגדיל את מספר הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. ההצעה תאפשר למנות 768 רבני יישובים נוספים ו-278 רבני שכונות חדשים, באופן שייתן לשר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס שליטה במינויים אלה.

בסיעת הימין הממלכתי ובסיעת המחנה הממלכתי החליטו אתמול להטיל וטו על המשך קידום הצעת חוק. מנגד, בכירים בקואליציה האשימו: "גם המחנה הממלכתי הפר את ההסכם איתנו ולא פעם אחת. הבלגנו על ההצבעה נגד התקציב, הבלגנו על הנסיעה של גנץ לארה"ב ללא אישור, ועל הרבה חוקים שהם מחליטים לא להצביע. אז עכשיו שיבליגו גם הם ויבלעו את הצפרדע".

רה"מ בנימין נתניהו, אריה דרעי, גיבוש הקואליציה, 13 בספטמבר 2023. שרון רביבו, אתר רשמי
גורמים בקואליציה ביקרו: "שום חוק לא שווה פילוג בעת הזו"/אתר רשמי, שרון רביבו

אולם, הביקורת כאמור, הוטחה גם מצד גורמים בקואליציה. חברי כנסת בליכוד אתמול נגד כוונת הקואליציה לקדם את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים. ח"כ אלי דלל אמר: "אולי ישנם כאלה ששכחו, אבל בטנק בעזה או בגבול הצפון נמצאים כרגע יחד חיילים שחושבים אחרת והתגייסו להילחם יחד והשאירו הכל בצד. כמוהם גם אנחנו נבחרי הציבור לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג. שום חוק לא שווה את זה בעת הזו - כן, גם לא חוק הרבנים".

גם ח"כ טלי גוטליב הודיעה שלא תתמוך בחוק רבני ערים: "הפעם לא אתן שישתמשו בי לקידום חוק שחוץ משיסוי ופילוג בזמן מלחמה לא יעשה דבר. אני פונה לכל חברי הליכוד להתנגד להעלאת חוק הרבנות החדש. זה לא הזמן. יש מקום לדון בחוק הזה בכובד ראש ולהימנע בעת הקשה הזו מהרעשה מיותרת. מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully