וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקדם שיסוי ופילוג": התנגדות בליכוד לחוק הרבנים שמקדמת הקואליציה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 22:20

חברי כנסת בליכוד הצטרפו לסער וגנץ, ויצאו נגד כוונת הקואליציה לקדם את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים. ח"כ אלי דלל: " אנחנו לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג". ח"כ גוטליב: "זה לא הזמן"

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

חברי כנסת בליכוד יצאו היום (שני) נגד כוונת הקואליציה לקדם את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים, כגון, בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבי שכונות, הידוע כ"חוק הרבנים". ח"כ אלי דלל אמר: "אולי ישנם כאלה ששכחו, אבל בטנק בעזה או בגבול הצפון נמצאים כרגע יחד חיילים שחושבים אחרת והתגייסו להילחם יחד והשאירו הכל בצד. כמוהם גם אנחנו נבחרי הציבור לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג. שום חוק לא שווה את זה בעת הזו - כן, גם לא חוק הרבנים".

גם ח"כ טלי גוטליב הודיעה שלא תתמוך בחוק רבני ערים: "הפעם לא אתן שישתמשו בי לקידום חוק שחוץ משיסוי ופילוג בזמן מלחמה לא יעשה דבר. אני פונה לכל חברי הליכוד להתנגד להעלאת חוק הרבנות החדש. זה לא הזמן. יש מקום לדון בחוק הזה בכובד ראש ולהימנע בעת הקשה הזו מהרעשה מיותרת. מספיק".

ח"כ טלי גוטליב בדרך לישיבת סיעת הליכוד. 03.12.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"פונה לכל חברי הליכוד להתנגד להעלאת חוק הרבנות החדש". ח"כ טלי גוטליב/פלאש 90, יונתן זינדל
אלי דלל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"שום חוק לא שווה פילוג בעת הזו". ח"כ אלי דלל/ראובן קסטרו

בה בעת, השר עמיחי שיקלי וחברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז מהליכוד שיגרו הערב מכתב לראש הממשלה נתניהו שבו הביעו התנגדות לקידום חוק הרבנים בעת הנוכחית. לדבריהם, "לא העת לקידום חקיקה שנויה במחלוקת. החוק האחרון שנכון לקדם בשעת מלחמה".

למכתב המלא

מוקדם יותר היום פורסם כי סיעת הימין הממלכתי, יחד עם סיעת המחנה הממלכתי, החליטו להטיל וטו על המשך קידום הצעת החוק. ח"כ זאב אלקין (הימין הממלכתי) הודיע על כך ליו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ (ליכוד). אלא שלמרות הווטו, הקואליציה החליטה לקדם בינתיים את הצעת החוק כמתוכנן. מחר תתכנס ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן לדיון בהכנתה לקריאה ראשונה.

הצעת החוק שמקודמת על ידי ש"ס ונתמכת גם על ידי שאר סיעות הקואליציה המקורית הייתה אמורה לעלות לדיון לקראת אישורה בוועדת החוקה לקריאה ראשונה. בין היתר, ההצעה תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות חדשים ולהגדיל את מספר הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. ההצעה תאפשר למנות 768 רבני יישובים נוספים ו-278 רבני שכונות חדשים, באופן שייתן לשר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס שליטה במינויים אלה.

"‏החזרת חוק הרבנים לשולחנה של ועדת החוקה מלמדת שהממשלה והקואליציה חזרו בענק ל-6 באוקטובר", אמר ח"כ גלעד קריב (העבודה). "מדובר בעוד ניסיון ציני לנצל את חודשיה האחרונים של הממשלה הכושלת על מנת לקבוע עובדות בשטח, ולכפות על הציבור החילוני והמסורתי מאות רבנים חרדים וחרד"ליים למשך עשרות שנים קדימה".

שמחה רוטמן, דיון על צמצום ביטול עילת הסבירות, כנסת, 23 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ועדת החוקה תתכנס מחר לדיון בהכנת החוק לקריאה ראשונה. ח"כ שמחה רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא לגנץ ואיזנקוט להתפטר מהממשלה בעקבות המהלך: "‏חוק הג'ובים שמקדמת הממשלה, מגדיל דרסטית את מספר הרבנים ברשויות ובעצם לוקח את הכוח מידיהן של הרשויות המקומיות ומעביר אותו לרבנות הראשית ולשר הדתות. החוק הזה יעלה לציבור ביוקר, הוא נועד אך ורק בכדי לשמר את הקואליציה ולא בכדי לשרת את הציבור. אני קורא לבני גנץ ולגדי איזנקוט לעשות מעשה ולהתפטר. עצם העובדה שהממשלה מקדמת חוקים כאלו שנויים במחלוקת בעת הזו מוכיח דבר אחד - הם עסוקים בהישרדותם הפוליטית ותו לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully