וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה חזרה לקדם חוק שנוי במחלוקת, גנץ וסער הטילו וטו

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 16:13

יו"ר הימין הממלכתי ויו"ר המחנה הממלכתי הטילו וטו על הצעת חוק שירותי הדת היהודיים שמקודמת על ידי ש"ס. "‏החזרת החוק לשולחנה של ועדת החוקה מלמדת שהממשלה חזרה ל-6 באוקטובר", אמר ח"כ קריב. יו"ר ומייסד עמותת 'עתים': "חוק שירחיק יהודים מזהותם"

גדעון סער על סיום התקשרות עם מפלגת כחול לבן/אלעד גוטמן

סיעת הימין הממלכתי יחד עם סיעת המחנה הממלכתי החליטו היום (שני) להטיל וטו על המשך קידום הצעת חוק שירותי הדת היהודיים, כגון, בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבי שכונות. ח"כ זאב אלקין (הימין הממלכתי) הודיע על כך ליו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ (ליכוד). למרות הווטו, הקולאיציה החליטה לקדם בינתיים את הצעת החוק כמתוכנן. מחר תתכנס ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן לדיון בהכנתה לקריאה ראשונה.

הצעת החוק שמקודמת על ידי ש"ס ונתמכת גם על ידי שאר סיעות הקואליציה המקורית הייתה אמורה לעלות לדיון לקראת אישורה בוועדת החוקה לקריאה ראשונה. בין היתר, ההצעה תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות חדשים ולהגדיל את מספר הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. ההצעה תאפשר למנות 768 רבני יישובים נוספים ו-278 רבני שכונות חדשים, באופן שייתן לשר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס שליטה במינויים אלה.

"‏החזרת חוק הרבנים לשולחנה של ועדת החוקה מלמדת שהממשלה והקואליציה חזרו בענק ל-6 באוקטובר", אמר ח"כ גלעד קריב (העבודה). "מדובר בעוד ניסיון ציני לנצל את חודשיה האחרונים של הממשלה הכושלת על מנת לקבוע עובדות בשטח, ולכפות על הציבור החילוני והמסורתי מאות רבנים חרדים וחרד"ליים למשך עשרות שנים קדימה".

בכירים בקואליציה האשימו: "גם המחנה הממלכתי הפר את ההסכם איתנו ולא פעם אחת. הבלגנו על ההצבעה נגד התקציב, הבלגנו על הנסיעה של גנץ לארה"ב ללא אישור, ועל הרבה חוקים שהם מחליטים לא להצביע. אז עכשיו שיבליגו גם הם ויבלעו את הצפרדע".

הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הטילו וטו על הצעת החוק. גנץ וסער/ראובן קסטרו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא לגנץ ואיזנקוט להתפטר מהממשלה בעקבות המהלך: "‏חוק הג'ובים שמקדמת הממשלה, מגדיל דרסטית את מספר הרבנים ברשויות ובעצם לוקח את הכוח מידיהן של הרשויות המקומיות ומעביר אותו לרבנות הראשית ולשר הדתות. החוק הזה יעלה לציבור ביוקר, הוא נועד אך ורק בכדי לשמר את הקואליציה ולא בכדי לשרת את הציבור. אני קורא לבני גנץ ולגדי אייזנקוט לעשות מעשה ולהתפטר. עצם העובדה שהממשלה מקדמת חוקים כאלו שנויים במחלוקת בעת הזו מוכיח דבר אחד - הם עסוקים בהישרדותם הפוליטית ותו לא".


יו"ר ומייסד עמותת 'עתים', הרב ד"ר שאול פרבר, שנאבק בחוק מאז שהגיע לשולחן הכנסת: "חזרתו של חוק רבני הערים הוא בשורה רעה מאוד למנהל התקין. מדובר בחוק שלוקח את הכוח מידיהם של התושבים ונבחרי הציבור המקומיים בכל הקשור למינוי רבני הערים ומעבירה אותו למועצת הרבנות הראשית ולשר הדתות".

הרב ד"ר פרבר הוסיף ש"במקום לחזק את הציבור ועל אף המלחמה, המפלגות ש"ס והציונות הדתית לא שינו כלום מדרכם והם ממשיכים לעשות דילים על חשבון הציבור. חיזוק מונופול הרבנות על חשבון אמון הציבור רק ירחיק יהודים מזהותם. אני בטוח שראשי הערים וחברי המועצות החדשים יצטרפו לקריאתנו לחיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל על פי צרכי הציבור ששלח אותם. מחזקים את ח"כ כהנא ואלקין על הטלת הוטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully