וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום שמראה: תקיפות צה"ל גרמו לצמצום היקף התחמושת של חיזבאללה

19.3.2024 / 6:00

על פי דיווח בסעודיה, התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה כוונה לעבר מחסן אמל"ח ששימש את חיזבאללה. מקור ביטחוני איים כי המשך בתמיכה בארגון הטרור יוביל לתקיפות נוספות. מהפרסום ניתן ללמוד כי בשל תקיפות צה"ל מתחילת המלחמה, חיזבאללה נאלץ להעביר תחמושת מהמדינה השכנה

בווידאו: צה״ל תקף תשתיות של צבא סוריה בהם פעל ארגון הטרור חיזבאללה 12.03.24/דוצ

הערוץ הסעודי אל-חד'ת פרסם ציטוט של גורם ביטחוני, לפיו ישראל תקפה ביום ראשון בדמשק מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בתוך בסיס של צבא סוריה. לפי הפרסום הסעודי המקור הביטחוני טען כי ידוע שחיזבאללה עושה שימוש בעומק סוריה, וכי הצבא הסורי מעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה שפעיליו משתמשים בהם במלחמה נגד ישראל.

המקור הביטחוני הוסיף כי המשך העברת הנשק מסוריה לחיזבאללה, יגרום לתקיפות נוספות של מחסני אמל"ח של צבא סוריה. עוד אמר כי המשך התמיכה של סוריה בחיזבאללה ובאיראן ימנע ממנה יציבות, ומי שישלם את המחיר הוא העם הסורי.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
"התמיכה של סוריה בחיזבאללה ובאיראן ימנע ממנה יציבות". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/ShutterStock

אומנם בישראל שמרו על דממת אלחוט ולא הגיבו לפרסום, שכלל תמונות של אתר צבאי שעולה באש ככל הנראה מהיקף אמצעי הלחימה שהיו בו והתפוצצו. יחד עם זאת, מהפרסום הסעודי ניתן ללמוד כי חיזבאללה נאלץ להיעזר בארסנל הנשק הסורי כדי למלא מחסנים בלבנון, במסגרת המלחמה מול צה"ל.

כאמור, צה"ל תקף במהלך המערכה שהחלה באוקטובר 2023 אלפי מטרות ובהם יעדי טרור שכללו מחסני נשק, ומצבורי תחמושת באופן שקיזז משמעותי את יכולותיו במרחב הגבול הישראלי ובעומק. היו לא מעט תקיפות שאף בוצעו בטווח של כמאה ק"מ מהגבול הישראלי.

במהלך היממה האחרונה זיהו כלי טיס של חיל האוויר מחבלים שנכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה באזור מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון, ותקפו את המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תשתיות טרור ועמדת תצפית; צה"ל תקף בדרום לבנון/דובר צה"ל

בנוסף, צה"ל תקף מבנה צבאי ששימש את הארגון באזור אל-עדייסא, וכן עמדות תצפית באזור כפר כילא שבדרום לבנון. דובר צה"ל ציין כי זוהו כמה שיגורים שחצו משטח לבנון לאזור יפתח, הר דב ומנרה, ובתגובה תקף הצבא את מקורות השיגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully