וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהגר לבנוני נתפס בארה"ב: "הודה שהוא פעיל חיזבאללה שבא להכין פצצה"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 19:05

על פי דיווח ב"ניו יורק פוסט", המהגר, בן 22, נתפס בטקסס ליד הגבול עם מקסיקו, לאחר שתכנן להגיע לניו יורק. בחקירתו הודה כי התאמן עם ארגון הטרור במשך 7 שנים, וכי האימונים שלו התמקדו ב"ג'יהאד" ובהרג אנשים "שאינם מוסלמים"

מהגר לבנוני נתפס בגבול ארה"ב-מקסיקו והודה שהוא חבר בחיזבאללה, והגיע לארה"ב במטרה להכין פצצה, כשיעדו הוא ניו יורק - כך פורסם הערב (ראשון) בניו יורק פוסט.

המהגר, באזל באסל אבדי, בן 22, נתפס בשבוע שעבר על ידי משטרת הגבולות האמריקנית ליד אל פאסו שבטקסס. בעודו במעצר הוא נשאל מה הוא עושה בארה"ב, ועל כך השיב: "אני הולך לנסות לייצר פצצה", כך על פי מסמך של משטרת הגבולות שהגיע לידי ה"פוסט".

לאחר מכן אמר אבדי כי הוא התאמן עם חיזבאללה במשך שבע שנים, ושירת כחבר פעיל בשמירה על מיקומי נשק במשך ארבע שנים נוספות. בחקירתו גילה אבדי כי האימונים שלו התמקדו ב"ג'יהאד" ובהרג אנשים "שאינם מוסלמים".

אנשי אכיפת החוק בגבול ארה"ב-מקסיקו, 22 בינואר 2024. רויטרס
אנשי אכיפת החוק בגבול ארה"ב-מקסיקו, 22 בינואר 2024/רויטרס

אבדי אמר שהוא ברח מלבנון כי הוא "לא רצה להרוג אנשים", והוסיף: "ברגע שאתה בפנים, אתה אף פעם לא יכול לצאת החוצה".

לאבאדי לא היו מסמכים חוקיים כשנכנס לארה"ב, והוא טען כי הם נשדדו ממנו באיומי סכין בזמן שהיה בקוסטה ריקה. הוא גם הודה כי השתמש השנה בשם ותאריך לידה בדויים בזמן שביקר בשוודיה, פנמה, ובאקוודור - שם טען כי אביו מתגורר.

הוא גילה שתכנן במקור להגיע לניו יורק, ומשם להתחיל להסתובב במדינה. אבדי הוכנס מיד לבידוד והופנה לראיון עם צוות התגובה לטרור טקטי, בגין "איומי טרור". על פי מסמכים פנימיים, הוא מיועד לגירוש מארה"ב, אם כי לא ברור לאיזו מדינה הוא יגורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully