וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מאשרים: מרוואן עיסא חוסל בתקיפה ישראלית

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 21:01

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אישר כי מספר 3 בחמאס חוסל בתקיפה ישראלית בשבוע שעבר. "שאר מנהיגי חמאס שלא חוסלו מסתתרים במנהרות, גם איתם ייעשה צדק"

נתניהו ברקע הדיווחים על חיסול מרוואן עיסא: "כולם בני מוות"/לע"מ

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אישר הערב (שני) כי מספר 3 בחמאס מרוואן עיסא חוסל בתקיפה ישראלית בשבוע שעבר. סאליבן אמר ששאר מנהיגי חמאס שלא חוסלו מסתתרים במנהרות. "גם איתם ייעשה צדק ואנחנו עוזרים לוודא שזה יקרה".

עיסא היה מספר 3 בחמאס-עזה אחרי יחיא סינוואר ומוחמד דף, ונחשב לאחד ממייסדי הארגון. הוא מוכר בישראל בין השאר בעקבות תמונתו לצד גלעד שליט בעת שחרורו של האחרון משבי חמאס ב-2011. ביתו הופצץ בעבר שלוש פעמים: ב-2012 במהלך מבצע עמוד ענן, ב-2014 במהלך מבצע צוק איתן וב-2021 במהלך מבצע שומר חומות. באינתיפאדה השנייה, נטל חלק במתקפות הטרור על ישראל.

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
חוסל בתקיפה ישראלית. מרוואן עיסא/אתר רשמי, צילום מסך

מרוואן עיסא הופקד על הוצאת תוכניות 7 באוקטובר אל הפועל. מעורבותו בטבח ב-7 באוקטובר התבטאה לא רק בהכנת כוחות חמאס ובקיום התוכנית שעיצב מוחמד דף, אלא גם בשליטה ובסיוע בארבע השעות הראשונות והקריטיות שלה - שבמהלכן בוצעו הפשיטה על המוצבים והיישובים, החטיפות ומעשי הרצח והאונס.

בגין פעילותו בחמאס ריצה עונש מאסר בישראל במשך חמש שנים. כמו כן, נאסר למשך ארבע שנים בכלא של הרשות הפלסטינית, אך שוחרר עם פרוץ האינתיפאדה השנייה..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully