וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהה במבנה מסתור, הופצץ על ידי חיל האוויר: כך לפי דיווחים חוסל בכיר החמאס

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 8:31

הדיווחים הערביים המאשרים את מותו של מרוואן עיסא הולכים ומתרבים ברצועת עזה ובחו"ל, ובמערכת הביטחון צפויות להתקיים הערכות מצב בעקבותיהם. אם אכן חוסל, ולצדו מח"ט מחנות המרכז של חמאס, יהיה זה הישג למערכת הביטחון, שיגביר את הלחץ על צמרת הארגון להתקדם במו"מ

נתניהו ברקע הדיווחים על חיסול מרוואן עיסא: "כולם בני מוות"/לע"מ

מרוואן עיסא חוסל בתקיפת חיל האוויר - כך לפי דיווחים מהבוקר (ראשון) בכלי תקשורת ערביים ברצועת עזה ובחו"ל. הדיווחים מאשרים כי עיסא אכן שהה במבנה שהופצץ לפני שבוע, ועד כה לא נוצר איתו קשר ולא התגלה מיקומו. בעקבות דיווחים אלה צפויים להתקיים הערכות מצב במערכת הביטחון.

לפי הערכות, יחד עם עיסא שהה במבנה מח"ט מחנות המרכז בזרוע הצבאית של חמאס, רזי אבו-טמעה. בשל כך, מדובר במכה כפולה אם יתברר שאכן שניהם חוסלו. זאת, בשעה שצה"ל טרם תמרן ללב מחנה הפליטים נוציראת ודיר אל בלאח, בו שהו, ששם מתרכזים מאות מחבלים חמושים.

אם ייקבע שעיסא נהרג, ולצדו בכירים נוספים מהגזרה במחנות המרכז ברצועה, מדובר יהיה בהישג לשב"כ וצה"ל, שכן זה יצביע על יכולתה של ישראל להגיע עמוק למיקומם של הבכירים, דבר שיגביר את הלחץ על צמרת חמאס להתקדם במו"מ לשחרור חטופים, וישבש פעולות בהמשך. גורמים במערכת הביטחון שיבחו את פעילות שב"כ, שהצליח לאתר את מיקום המסתור של עיסא כמבוקש בכיר, שיודע לשמור על רמת מידור גבוהה בזמן מלחמה.

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
מרוואן עיסא/אתר רשמי, צילום מסך

עיסא, הוא מספר שלוש בחמאס-עזה אחרי מוחמד דף ויחיא סינוואר, ונחשב לאחד ממייסדי הארגון. עיסא, מוכר בישראל בין השאר בזכות תמונתו לצד גלעד שליט בעת שחרורו של האחרון משבי חמאס ב-2011. ביתו הופצץ בעבר שלוש פעמים: ב-2012 במהלך מבצע עמוד ענן, ב-2014 במהלך מבצע צוק איתן וב-2021 במהלך מבצע שומר חומות. באינתיפאדה השנייה, נטל חלק במתקפות הטרור על ישראל.

גורם ביטחוני בכיר לשעבר אמר לוואלה ב-2021 כי עיסא הוא "אחת הדמויות הכי חזקות של חמאס ברצועה. הוא מוכיח לכולם שכשהוא מבטיח, הוא גם מקיים". לפי אותו גורם, "עיסא תמיד על הכוונת של ישראל, ולכן מתנהל ברמת מידור גבוהה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
מרוואן עיסא, חמאס/אתר רשמי, צילום מסך

מרוואן עיסא הופקד על הוצאת תוכניות 7 באוקטובר אל הפועל. מעורבותו בטבח ב-7 באוקטובר התבטאה לא רק בהכנת כוחות חמאס ובקיום התוכנית שעיצב מוחמד דף, אלא גם בשליטה ובסיוע בארבע השעות הראשונות והקריטיות שלה - שבמהלכן בוצעו הפשיטה על המוצבים והיישובים, החטיפות ומעשי הרצח והאונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully