וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על הסנקציות האמריקניות: "ארה"ב מסמנת יותר מחצי מיליון ישראלים כאויבים"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 16:33

"ישראל לא יכולה להשלים ולעמוד מנגד מול הפעולה של הממשל האמריקני", אמר שר האוצר. גם בן גביר ביקר את ממשל ביידן: "רוב הציבור בישראל מוטרד מההגבלות של ביידן", אמר ותקף גם נתניהו: "מקווה שראש הממשלה יבחר בדרך של עוצמה יהודית ולא של גנץ"

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט מודיעים על אישור תוכנית המילואים/איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו לסנקציות האמריקניות נגד ארבעה ישראלים שמעורבים בפעילות אלימה נגד פלסטינים ביהודה ושומרון, ואמר: "ארה"ב מסמנת יותר מחצי מיליון ישראלים כאויבים".

"בשבוע שעבר החליט ממשל ביידן באופן תקדימי להטיל סנקציות חמורות כנגד אזרחים במדינת ישראל וזאת כחלק מקמפיין שקרי ואנטישמי שמובילים גורמי ה-BDS ואויבי ישראל של 'אלימות המתנחלים'", אמר שר האוצר והוסיף: "הממשל נוקט צעדים שנוקטים בדרך כלל כנגד מחבלים וגופי טרור ומטיל דופי במעל חצי מיליון מתיישבים אזרחי ישראל שומרי חוק שבימים אלו נמצאים בחזית המלחמה בטרור ומשלמים יחד עם החברה הישראלית מחירים בלתי נתפסים בחייהם".

לדבריו, "מדינת ישראל לא יכולה להשלים ולעמוד מנגד מול הפעולה של הממשל האמריקני שמסמן למעלה מחצי מיליון תושבי ישראל כאויבים במקום כידידים ובעלי ברית. לא יתכן שאזרח ישראלי עם כסף ישראל בבנק ישראלי משולל זכויות ונכסים בשל צו אמריקאי. אני בשיח עם המפקח על הבנקים. המסקנה היא ברורה - אסור לאפשר מציאות כזו".

בצלאל סמוטריץ', נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, איתמר בן גביר. רויטרס, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
בצלאל סמוטריץ', נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, רויטרס, חיים גולדברג/פלאש 90

שר האוצר התייחס בדבריו גם להאשמות נגד סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם - אונר"א, ואמר: "אונר"א הפכה להיות גדוד נוסף של עז-א-דין-אל קאסם של חמאס. החמאס השתלט על אונר"א והפך אותו לכוח לוחם כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. בכל המתקנים של אונר"א בעזה חיילנו מצאו נשק ופירי מנהרות. המחסות של אונר"א משמשים כערי מקלט למחבלי הנוח'בה".

לדבריו של סמוטריץ', "הדבר החמור ביותר הוא שחמאס משקם את כוחו מחדש ואת שליטתו בעזה בעזרת הסיוע ההומניטרי שמגיע לידיו. מדינת ישראל חייבת לפעול בכל כוחה כדי להביא לסגירת אונר"א בהקדם, וצה"ל צריך להעביר את כל החומרים הנמצאים ברשותו המצביעים על המעורבות העמוקה של אונר"א בטרור כדי לקדם את הפעולה הזו".

סמוטריץ' אף הבהיר: "הנחיתי את הצוות המקצועי במשרד האוצר לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו להצרת צעדי אונר"א בעזה, ביו"ש ובירושלים, כך שנביא לעצירת פעילותו ולסגירתו".

עוד בוואלה!

נסיון פיגוע דקירה ליד מעלה אדומים, המחבל נורה

לכתבה המלאה
מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, רצועת עזה, 26 בינואר 2024. רויטרס
מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, רצועת עזה, 26 בינואר 2024/רויטרס

בהמשך לכך, ביקר סמוטריץ' גם את אופן העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה: "מהיום הראשון של המלחמה אמרתי בקבינט ובפורומים הרלוונטיים שצריך לשנות את אופן כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה - לצערי שבועות רבים שהדבר הזה מתנהל באופן שגוי. צה"ל, כחלק מכיבוש הרצועה, צריך לנהל את הסיוע ההומניטרי בעזה. זה חלק מהמאמץ המלחמתי וזה משרת היטב את המטרות של המלחמה - השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והשבת חטופינו הביתה".

סמוטריץ' דיבר גם על התקציב שלדבריו יטיב עם משרתי המילואים: "היום אנחנו מניחים תקציב אחרי עיכובים - אני רוצה שיהיה הכי ברור בעולם, סדרי העדיפויות התקציביים השתנו, 9 המיליארד למילואימניקים ולבני משפחותיהם זה העוגן של התקציב מסביבו בנינו את התקציב המתוקן".

לדבריו, "האדם שבטנק הוא שמנצח, המילואימניק שבחזית הוא שמביא למדינת ישראל את הניצחון. המלחמה ארוכה ולא פשוטה, אבל כל העת מדינת ישראל כולה מצדיעה למילואימניקים, בשם אזרחי ישראל כולם. תודה! המעטפת כולה מתוקצבת, ונכנסת לביצוע, עד המילואימניק האחרון. כולל פיצוי מלא לעסקים של העצמאים, כולל מענקים למשפחות וכולל שיפוי לעסקים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

בתוך כך, גם יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ביקר בישיבת סיעתו את ממשל ביידן: "מאז פרסום הריאיון ב"וול-סטריט" התגלו שתי עובדות: רוב הציבור במדינת ישראל מוטרד מאוד מההגבלות וההנחיות של ממשל ביידן שם עלינו - ובמיוחד מוטרדים הישראלים מהכנסת סיוע ההומניטרי שהולך לידי חמאס".

לדבריו, "הישראלים גם מוטרדים מאוד מהכנסת דלק שנותן אנרגיות לחמאס ומאז הפרסום קיבלתי אלפי הודעות מישראלים שמבקשים ממני להמשיך ולומר את מה שהישראלים חושבים - להיות חזק ולשמור על האינטרסים של ישראל וכך בעוצמה יהודית נעשה".

בן גביר המשיך וביקר גם את ראש הממשלה נתניהו: "העובדה השנייה היא שבאולפנים ובליכוד לא אוהבים את הביקורת. אין לי זמן לראות את כל הפרשנים אבל אני מקבל את הקטעים, ויודע שיש גורם בסביבת ראש הממשלה שפנה לחברי הכנסת של הליכוד ואמר להם 'תתקפו אותו'".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רה"מ בנימין נתניהו, איתמר בן גביר. רויטרס, יריב כץ, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רה"מ בנימין נתניהו, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, רויטרס, יריב כץ, חיים גולדברג/פלאש 90

"אני רוצה להגיד לאותו גורם ולאותם חברי כנסת ולאותם פרשנים: אני בדרכי הולך, לא ממצמץ או מתקפל. ממשיך לומר את הדברים שכואבים לישראלים. הציבור מבין את הבעיה, מעריכים ואוהבים את אמריקה ואת הממשל אבל צריך לשנות את דרך הפעולה. אני לא מטאטא את המציאות המורכבת עם ממשל ביידן מתחת לשולחן. ממשל ביידן חייב להפסיק ללחוץ עלינו להכניס דלק וציוד הומניטרי שהולך לחמאס".

בן גביר פנה ישירות לראש הממשלה: "אתה ניצב על פרשת דרכים, יכול וצריך לבחור. יש דרך אחת של קבינט קטן, דרך קונספציה והכלה ואי הכרעה, הדרך שבה מקבלים כעובדה מוגמרת מדינה פלסטינית ויש דרך אחרת - דרך של עוצמה יהודית. דרך הכרעה, הכנעה, לכתוש את החמאס. דרך שבה אומרים להם 'רוצים הומניטרי? תביאו לנו את החטופים שלנו - רק תמורת הומניטרי'. אני מקווה שראש הממשלה יבחר בדרך של עוצמה יהודית ולא של גנץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully