וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם פטיש 20 קילו - כך צה"ל מפלס את דרכו לסינוואר: "רצפה מתוחכמת תוביל אותנו אליו"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 11:06

לוחמים בעומק הרצועה ממשיכים לחשוף מנהרות ופירים, בשאיפה למצוא את דלת הסתרים או "הרצפה הנפתחת", שיובילו אותם לבכירי חמאס וחטופים. במקביל, צה"ל ממשיך לעצור מחבלים שמוחבאים בחסות אונר"א והצלב האדום. לאחרונה אותרו מכונות שהוברחו לרצועה ובאמצעותן מייצרים רקטות

בווידאו: פשיטה על המפקדה המרכזית של חטיבת חאן יונס ששימשה לאימונים ואותר בה משרדו מוחמד סינוואר/צילום: דו"צ

את התמרון העצים ביותר ברצועת עזה ביצע צוות הקרב החטיבתי (צק"ח) של גבעתי בפיקודו של אל"מ לירון בטיטו, שכולל בשבועות האחרונים לחימה מורכבת בחאן יונס. לפי צה"ל, לוחמי צק"ח גבעתי הרגו מהקרקע יותר מ-250 מחבלים, ובהכוונה מהאוויר של כלי טיס לא מאוישים, מסוקי קרב ומטוסי קרב עוד כ-250. רק ביממה האחרונה הרגו לוחמי גבעתי 14 מחבלים באמצעות צליפה, טילי נ"ט וטנקים.

בשלב הזה צק"ח גבעתי נמצא בחלקו המערבי של מחנה הפליטים חאן יונס, שמכותר מכל עבר. הכוחות נערכים להרחבת ההתקפה על מעוזי חמאס, ומונעים בריחה של מחבלים שמנסים להסתייע בפירים ומנהרות הגנה במרחב.

מעדויות מלוחמים בשטח עולה, כי לאחר שמתקבל מידע מודיעיני לפיו קיים חשד להימצאות דלת סתרים, רצפה נפתחת ודירות בעלות ערך, מוזנקים כוחות צה"ל למקום. הם נכנסים אליו עם יחידות עוקץ, יהל"ם של חיל ההנדסה, וחיילים שקודחים בקירות ומשתמשים בפטיש 20 ק"ג כדי לאתר את "פיר הזהב", שיוביל אל מקום המסתור של יחיא סינוואר, שאר בכירי חמאס והחטופים. לפי גורם צבאי, "זה עניין של זמן עד שנגלה את דלת הסתרים או רצפה מתוחכמת שתוביל אותנו אליו".

פיר מנהרה בה מעלית תת-קרקעית שנמצאה בשכונת שאטי שבצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
"עניין של זמן עד שנגלה את דלת הסתרים אל סינוואר". פיר מנהרה שנמצא ברצועת עזה, החודש/דובר צה"ל

בתוך כך, חמאס עדיין מצליח להוציא אל הפועל התקפות של חוליות עם ירי נ"ט, הנחת מוקשים או ניסיונות למלכד בתים כדי לפגוע בחיילי צה"ל בחאן יונס.

אמ"ן ושב"כ מצביעים על ה"מחסות" של אונר"א והצלב האדום כמוקדי מסתור של מחבלים, ולכן צה"ל מבצע בדיקות ומביא למעצר מחבלים. מתחילת הלחימה הועברו ממרחב הלחימה של צק"ח גבעתי כ-500 מחבלים לחקירה בישראל. חלק ממחבלים אלה סייעו באיתור מערכי תת-קרקע, מקומות מסתור, מחסני אמל"ח, אתרי שהייה ממושכים, כליאה של חטופים ועוד.

באחד מהאתרים חשפו כוחות צק"ח גבעתי מפעל למחזור מתכות של חמאס, שבאמצעותו בנו רקטות ופצצות מרגמה. חמאס, לפי עדויות מהשטח, הצליח להבריח מכונות תוצרת גרמניה לייצור בזמן מלחמה של מערך ירי תלול מסלול, כולל מחסני חומרים כימיים לייצור מטעני חבלה.

עוד בוואלה!

המדינה אוסרת כניסת פועלים פלסטינים, פרויקטים ביטחוניים מתעכבים: "ביטחון המדינה ייפגע"

לכתבה המלאה
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים. 4 בפברואר 2024. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בפעילות ברצועה, החודש/דובר צה"ל

עד כה יצאו מחאן יונס לעבר רפיח ו"המחסות" יותר מ-120,000 אזרחים פלסטינים. לקראת הרחבת ההתקפה על מחנה הפליטים חאן יונס יש כוונה להניע עוד אוכלוסייה פלסטינית כדי לאפשר צמצום הפגיעה בבלתי מעורבים בזמן לחימה.

במסגרת ההיערכות להרחבת התמרון במחנה הפליטים חאן יונס ובחלקים נוספים במרחב, הוקמו "נקזים", עמדות בידוק, למעבר פלסטינים בהם צה"ל מאתר מחבלים. במעברים אלה גם מאתרים פלסטינים חולים, ואלה מקבלים סיוע ומזון, ומועברים לטיפול ארגוני הסיוע הבינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully