וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה אוסרת כניסת פועלים פלסטינים, פרויקטים ביטחוניים מתעכבים: "ביטחון המדינה ייפגע"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 9:17

לאחר ה-7 באוקטובר הוחלט לא להעסיק פלסטינים בבינוי במערכת הביטחון מחשש לדליפת מידע, אלא שהדבר הוביל למשבר. בנוסף לפרויקטים ישנים, במהלך המלחמה נוספו מתקנים שנהרסו שיש לתקן, והעומס על הקבלנים רק גדל. גורם ביטחוני: "בצה"ל שוקלים לאשר את העסקתם בלית ברירה"

בווידאו: האופנועים איתם הגיעו מחבלי חמאס למוצב בסופה בשבעה באוקטובר/אמיר בוחבוט

מאז ה-7 באוקטובר התעוררו לא מעט שאלות במערכת הביטחון סביב דליפת המידע ובקיאות הזרוע הצבאית של חמאס במפרט ההנדסי של בסיסי צה"ל בדרום הארץ. סביב השאלות האלה הועלו טענות, כי יש לבחון מחדש מכרזים בהם ניתן אישור להעסיק פלסטינים.

ברקע המלחמה, ממשלת ישראל החליטה לעצור את העסקת כלל הפועלים הפלסטינים מרצועת עזה ויהודה ושומרון. כתוצאה מכך נוצר משבר במספר רב של ענפים, ביניהם בנייה, חקלאות, ניקיון והסעדה, אך גם בתחום ההנדסי במערכת הביטחון.

מוצב סופה אחרי המתקפה בשבעה באוקטובר ולפני ששופץ. דובר צה"ל
שיפוץ המתקנים הצבאיים שנהרסו מוסיפה לעומס. מוצב סופה שניזוק בפשיטת חמאס ב-7 באוקטובר/דובר צה"ל

גורם הנדסי ביטחוני אמר לוואלה! כי כבר בשלב הזה יש עיכובים בקצב העבודה ובחלק מהמקומות הפרויקטים ממתינים כי יש סדרי עדיפות למידת הדחיפות, "אם ממשלת ישראל לא תקבל החלטות על סוגיית הפועלים עשויה להיווצר כאן בעיה חמורה של אי עמידה בלוחות הזמנים, שתביא לכל מיני תגובות שרשרת. אנחנו מבינים ששוקלים בצה"ל לאשר כניסת פועלים פלסטינים לאתרי בנייה ומתקנים בלית ברירה".

הגורם הביטחוני הבהיר שבמסגרת הפקת הלקחים המהירה אחרי ה-7 באוקטובר, והרצון להחזיר מוצבים, מחנות ואתרים ביטחוניים לקדמותם, נוצר עומס גדול על הקבלנים בעלי אישורים מיוחדים: "וזה עוד לפני הפרויקטים שהיו קיימים לפני והפרויקטים שצה"ל ושאר גופי הביטחון מתכננים. יחידות הבינוי לא יעמדו בעומס".

עוד בוואלה!

אחרי שאיפשרו לפלסטינים לעבוד בבסיסים, בצה"ל מחפשים אחר פרצות המידע שהגיעו לחמאס

לכתבה המלאה
מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
"זה אתגר להביא עובדים שיסכימו לעבוד תחת אש". גבול לבנון/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

גורם ביטחוני נוסף סיפר, "חלק מהעבודות ההנדסיות מבוצעות בתוך שטחי רצועת עזה. חלק בגבול הצפון. חלק גדול תחת אש. זה אתגר להביא עובדים שיסכימו לתנאים האלה. בחלק מהמקומות עובדים עם קסדות ושכפ"צים, וכשיש ירי רצים למרחב מוגן במקרה הטוב". הגורם ציין, כי בשל האתגר ההנדסי לבניית החומה התת קרקעית לאורך 64 ק"מ בגבול רצועת עזה הועסקו צוותי עבודה מרחבי העולם על ידי קבלנים עבור משרד הביטחון וצה"ל.

תגובת דובר צה"ל: "פועלים פלסטינים לא מועסקים בבסיסי צה"ל, בהתאם למדיניות מערכת הביטחון, ואין כרגע כוונה לשנות את ההחלטה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully