וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "סינוואר במנוסה ולא מנהל את המערכה - הוא הפך ממנהיג החמאס למחבל נמלט"

כתבי וואלה

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 4:09

"18 גדודי חמאס פורקו, כמחצית ממחבליו נהרגו או נפצעו קשה", אמר שר הביטחון בהצהרה לתקשורת. מוקדם יותר, הודיע מזכ"ל האו"ם על פתיחת חקירה על התנהלות אונר"א. במקביל, צה"ל תוקף באופן חריג בצפון הרצועה. במהלך היום, הופעלו אזעקות בגליל העליון | עדכונים שוטפים

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים. 4 בפברואר 2024. דובר צה"ל
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים. 4 בפברואר 2024/דובר צה"ל
  • 19:56/ראש ממשלת קטאר נפגש עם משפחות של שני חטופים

    ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, נפגש היום בדוחא עם משפחות של שני חטופים ישראל - כך לפי מקור שמעורה בפרטים. זו הפעם השנייה שבה ראש ממשלת קטאר פוגש משפחות חטופים בדוחא. בשבוע שעבר התקיים מפגש דומה בוושינגטון.

  • 19:08/גלנט: "סינוואר עסוק בהישרדותו האישית, הוא לא מנהל את המערכה"

    שר הביטחון יואב גלנט, מסר הערב הצהרה לתקשורת והתייחס ללחימה ברצועת עזה: "מתקפות הטרור הרצחנית של חמאס הביאה אותנו לאחת הנקודות הנמוכות שידענו בתולדותינו. הוכחנו לאויבינו וידידותינו עד כמה גדולה נחישותנו ועוצמתנו כאשר מדובר בקרב על החיים והעתיד שלנו במקום הזה. צה"ל פועל בעוצמה ובדיוק. הפעולה מתקדמת ומשיגה את יעדיה. מפקדי צה"ל לוחמים בראש הכוחות ומובילים את הלוחמים".

    לדבריו, "18 גדודי חמאס פורקו ואינם מתפקדים עוד כמסגרות צבאיות לוחמות. כמחצית ממחבלי חמאס נהרגו או נפצעו קשה. התמרון הקרקעי הוא מהמורכבים ביותר בהיסטוריה של המלחמות, חיילי צה"ל פועלים באומץ לב נחישות והקרבה. המהלך המורכב הזה מייצר לחץ להשבת החטופים. התמרון היבשתי הוא הדרך להכריע את החמאס. אנחנו ממשיכים בפעולה הזו ונגיע גם למקומות בהם טרם לחמנו - ובמיוחד במרכז האחרון שבו טרם נלחמנו בחמאס - רפיח. ידע כל מחבל שמסתתר ברפיח שסופו כמו שר המחבלים - כניעה או מוות".

    "אותם אלו שיצאו לרצוח נשים וילדים מחפשים עכשיו מקלט ודרך לשמור את חייהם. הנהגת החמאס ויחיא סינאוור בראשה נמצאת במנוסה מכוחות צה"ל. סינוואר עובר ממסתור למסתור ואינו מצליח לתקשר עם סביבתו. סינוואר עסוק בהישרדותו האישית, הוא לא מנהל את המערכה, הוא הפך מראש החמאס למחבל נמלט".

    על ההתמודדות עם חיזבאללה בצפון, אמר שר הביטחון: "אני אומר באופן מפורש שאנחנו תומכים במהלך מדיני, אם לא יצלח המהלך המדיני לא נהסס להפעיל כוח צבאי כדי להשיב את התושבים לבתיהם".

  • 19:01/שר החוץ בירך על החלטת מזכ"ל האו"ם להקים ועדת חקירה על התנהלות אונר"א

    שר החוץ, ישראל כ"ץ, בירך על החלטת מזכ"ל האו"ם להקים ועדת חקירה על התנהלות אונר"א: "אנחנו נעביר להם את כל החומרים המוכיחים את המעורבות של אונר"א בטרור והנזק שלהם לעתיד האזור. מקווה שהוועדה תוציא את האמת לאור. יו"ר אונר"א חייב להתפטר".

  • 18:06/באופן חריג: צה"ל תוקף בצפון הרצועה

    באופן חריג, צה"ל מבצע בשעה זו תקיפות אוויריות וקרקעיות נרחבות נגד יעדי טרור בצפון רצועת עזה.

  • 17:54/מזכ"ל האום הודיע על הקמת ועדת בדיקה עצמאית בנושא פעילות אונר"א

    מזכ"ל האו"ם גוטרש הודיע על הקמת ועדת בדיקה עצמאית בנושא פעילות אונר"א. בראש הוועדה תעמוד שרת החוץ של צרפת לשעבר קתרין קולונה. הוועדה תגיש מסקנות ראשוניות עד סוף מרץ.

    מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה הארגון בניו יורק, 6 בנובמבר 2023. רויטרס
    מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה הארגון בניו יורק, 6 בנובמבר 2023/רויטרס
  • 17:01/פחות משעה לאחר המטח הראשון: אזעקות נוספות בגליל העליון

    פחות משעה לאחר מטח הרקטות לעבר הגליל העליון, אזעקות נשמעו לפני זמן קצר ביישוב יפתח ובמרכז האזורי מבואות חרמון.

  • 16:52/ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד: "נהרוג את הנהגת החמאס"

    ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד להמשך הלחימה בעזה, ואמר: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על החמאס. אנחנו נהרוג את הנהגת החמאס, לכן צריך להמשיך לפעול בכל המרחבים ברצועת עזה. אסור לסיים את המלחמה לפני כן. זה יקח זמן - חודשים ולא שנים".

  • 15:56/בשעה זו: אזעקות הופעלו בגליל העליון

    אזעקות הופעלו ביישובים יראון ואביבים שבגליל העליון. לפי שעה, לא דווח על נפילות או נפגעים.

  • 14:14/בני גנץ ביטל את הצהרתו הערב

    חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ ביטל היום את הצהרתו שתוכננה לשעה 19:00, במקביל להצהרתו של גלנט. בסביבת גנץ אומרים כי הסיבה לביטול היא שיקולי לו"ז לאחר שקבעו בטעות את ההצהרה במקביל להצהרה של גלנט ושמדובר בסך הכל באי הבנה.

  • 14:12/ליברמן: "קבינט המלחמה הפך לקבינט פוליטיקה"

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום בישיבת הסיעה: "אני נאלץ להתחיל עם אירוע הזיה שנחשפנו אליו לפני שעה. שר הביטחון גלנט והשר גנץ באותה שעה ובאותו מקום אבל כל אחד בנפרד. זה רק אומר שקבינט המלחמה הפך לקבינט של פוליטיקה. מה שאנחנו גאים בחיילי צה"ל שמגלים מסירות, גבורה וקבורה זה שהם נלחמים כולם ביחד אבל כאן שני שרים נותנים הצהרות בנפרד זה מלמד שהקבינט הזה הוא פוליטיקה נטו והשיקולים הם פוליטיים".

  • 13:41/גנץ ימסור הערב הצהרה לתקשורת

    יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 19:00 בקריה בתל אביב. לאחריה יענה על שאלות התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully