וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב במסר לישראל: ההגדלה בסיוע ההומניטרי לעזה - גם אחרי סיום ההפוגה

28.11.2023 / 12:00

בכירים אמריקנים אמרו כי ממשל ביידן הדגיש בפני ישראל כי כאשר צה"ל יעבור לפעול קרקעית בדרום הרצועה עליו להימנע מצעדים שיביאו לעקירה משמעותית של פלסטינים מבתיהם. "הישראלים מבינים שהמבצע בדרום הרצועה צריך להתנהל בצורה שונה מהדרך שבה התנהל המבצע בצפונה"

בווידאו: חלוקת סיוע הומינטרי לתושבי חאן יונס/צילום: רויטרס

ארצות הברית הבהירה לישראל כי היא מצפה שהסיוע ההומניטרי המוגבר והדלק שמועברים לרצועת עזה בימים האחרונים על רקע ההפוגה בלחימה יימשכו גם אם הפסקת האש תסתיים, כך אמרו הלילה (שלישי) בכירים אמריקנים בשיחה עם כתבים.

למה זה חשוב:

  • במהלך ההפוגה בלחימה, שנכנסה לתוקף כחלק מההסכם לשחרור החטופים, נכנסה כמות מוגדלת של סיוע הומניטרי לרצועת עזה - כולל לאזור בצפון הרצועה. הגדלת הסיוע כללה גם הכנסה של כמות גדולה של דלק וגז בישול.
  • ישראל רואה בהגדלת הסיוע ההומניטרי כחלק מהתמורה שהיא נתנה עבור שחרור החטופים, אולם הממשל האמריקני מדגיש כי הגדלת הסיוע לאוכלוסייה הפלסטינית אינה כפופה לכך.
קבלת סיוע הומניטרי שהגיע לרצועת עזה באמצעות אנשי האו"ם. מג'די פתחי, TPS
קבלת סיוע הומניטרי שהגיע לרצועת עזה באמצעות אנשי האו"ם/TPS, מג'די פתחי
הפגישה המורחבת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם שרי הקבינט המצומצם, 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הפגישה המורחבת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם שרי הקבינט המצומצם, 18 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מה הם אומרים:

  • "הסיוע שנכנס לעזה והדלק שסופק אינם קשורים לשחרור החטופים. ניצלנו את העובדה שיש הפוגה בלחימה כחלק מההסכם כדי להגדיל את כמות הסיוע שנכנס לעזה כמה שיותר, אבל המהלך הזה עומד בפני עצמו", אמר בכיר אמריקני.
  • הוא הוסיף כי כאשר שחרור החטופים יסתיים, וכתוצאה מכך גם ההפוגה בלחימה, רמות הסיוע ההומניטרי לעזה לא צריכות לרדת.

תמונת המצב:

  • היום יגיע הראשון מבין שלושה מטוסים של צבא ארה"ב לאל-עריש שבצפון סיני, ועליו טונות של ציוד הומניטרי לאוכלוסייה בעזה - מזון, ציוד רפואי וביגוד חם לחורף. שני מטוסים נוספים יגיעו בימים הקרובים.
  • "ביגוד לחורף, זה משהו שהאו"ם הציב בעדיפות גבוהה לאור העובדה שעונת הגשמים החלה בעזה", אמר הבכיר האמריקני.
כוחות צה״ל ברצועת עזה. 26 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
ממשל ביידן מודאג ממבצע ישראלי בדרום הרצועה, שם מרוכזים כעת למעלה משני מיליון פלסטינים בצפיפות רבה/דובר צה"ל

למה לשם לב:

  • הבכירים האמריקנים אמרו כי ממשל ביידן מודאג ממבצע ישראלי בדרום הרצועה, שם מרוכזים כעת למעלה משני מיליון פלסטינים בצפיפות רבה - אחרי שמיליון בני אדם עברו לשם מצפון הרצועה כתוצאה מהקרבות.
  • לדבריהם, ממשל ביידן אמר לישראל בצורה הברורה ביותר כי חשוב מאוד שהדרך בה יתנהל מבצע צבאי ישראלי בדרום הרצועה תהיה כזו שלא תיצור עקירה משמעותית של פלסטינים מבתיהם.
  • הבכירים אמרו כי עקירה של פלסטינים מבתיהם בהיקף גדול כפי שהתרחשה בצפון רצועת עזה אינה יכולה להתרחש בדרומה. "אם זה יקרה, לא ניתן יהיה לתת מספיק סיוע הומניטרי לאוכלוסייה", אמר בכיר אמריקני.
  • הבכיר האמריקני הוסיף: "אם אני צריך לתאר את התגובה של ממשלת ישראל למסרים שלנו, אני סבור שהם מקבלים את הדברים. הם מבינים שהמבצע בדרום הרצועה צריך להתנהל בצורה שונה מהדרך שבה התנהל המבצע בצפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully