וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודף את הטענות על הכנסת הדלק לעזה: "בלי זה יהיה קשה להמשיך בלחימה"

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 22:01

רה"מ הבהיר במסיבת עיתונאים כי ארה"ב דרשה להכניס סולר כדי למנוע משבר ברצועה, וטען כי הכמות "מוגבלת" - וכי המהלך נעשה בהמלצת השב"כ. גלנט איים: "בקרוב גם בדרום הרצועה מחבלים לא יוכלו להסתובב". גנץ על קריאת לפיד להחלפת נתניהו: "עכשיו מלחמה, פוליטיקה אחר כך"

בווידאו: נתניהו מבהיר שללא הכנסת הדלק לעזה יהיה קשה להמשיך בלחימה/בווידאו: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לאישור הכנסת דלק לרצועת עזה בלא תמורה או מחווה הומניטרית לישראל, וטען כי ללא סיוע הומניטרי ברצועה, "יהיה לנו קשה להמשיך עד הסוף".

"קודם כל ולפני הכל ישראל פועלת לפני דיני מלחמה", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים שקיים לצד שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ. "הסיוע ההומניטרי חיוני להמשך הבטחת התמיכה הבינלאומית. בלעדיו, גם הידידים הטובים שלנו יתקשו לתמוך בנו לאורך זמן. לכן, כשצה"ל והשב"כ המליצו לקבל את הבקשה האמריקנית של שתי מיכליות סולר ביום - הקבינט הסכים פה אחד".

עוד הוסיף רה"מ וטען כי הכנסת הסולר לרצועה נועדה בין היתר למניעת מגיפות. "מדובר בכמות מינימלית של דלק, לא בשינוי מדיניות אלא במענה נקודתי מוגבל כדי למנוע התפשטות מגפות".

בהמשך, בתשובה לשאלת וואלה! על הסוגיה, הוסיף כי מתקיים "מאמץ הומניטרי, כי אנחנו לא יכולים לנהל את המלחמה אחרת, וצריך להגיד את האמת אין אפשרות כזו - ומבחינה בינלאומית נאבד תמיכה. אנחנו אמרנו שלא נספק דלק לחמאס, זה נכון. מה שדיברנו פה זה נקודתי, האמריקנים התריעו ממשבר ענק - וגם מוגבל. מאוד מוגבל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
"ללא סיוע הומניטרי ברצועה, יהיה לנו קשה להמשיך עד הסוף". נתניהו/ראובן קסטרו

"בכל יום שעובר - פוחתים המקומות בהם מחבלי החמאס יכולים להסתובב"

"בימים האחרונים עברנו לשלב השני בתמרון", נשא דברים גם שר הביטחון יואב גלנט. "כוחות צה"ל נשארו בצד המערבי אבל מתמרנים גם מזרחה. חמאס מוכה באופן קשה, מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים, המפקדים שלו נפגעים. בכל יום שעובר - פוחתים המקומות בהם מחבלי החמאס יכולים להסתובב, וגם מי שנמצא בדרומה של רצועת עזה יבין זאת בקרוב".

עוד טען כי יש צורך באיזון "בין הניצחון על חמאס והשבת החטופים". "יש לנו מחויבות עליונה לילדים, לנערים, לנערות, לחיילות, לחיילים, למבוגרים ולכולם. אני מסתכל עליהם כאילו היו בני משפחתי. חובתנו להחזיר אותם. אני מחויב לזה באופן אישי, זו מטרה שאין נעלה ממנה", הוסיף גלנט.

בתשובה לשאלת וואלה! לגנץ על קריאת לפיד להחליף את נתניהו, ענה השר כי "כל חיי מדינת ישראל עומדת לנגד עיניי. מלחמה עכשיו, פוליטיקה אחר כך - עכשיו מלחמה".

עוד בוואלה!

בניגוד להצהרות: קבינט המלחמה אישר העברת דלק לעזה - ללא תמורה

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
"פוחתים המקומות בהם חמאס יכולים להסתובב, גם מי שבדרום הרצועה יבין זאת בקרוב". גלנט/ראובן קסטרו

נתניהו: "אני נדהם. חיילנו נופלים, וזה מה שיש לכם לעשות?"

בתשובה לשאלת עיתונאי, התייחס נתניהו לתוצאות הסקרים הפוליטיים מאז תחילת המלחמה, ותקף את כלי התקשורת. "אני פשוט נדהם. חיילינו נלחמים בעזה נופלים בקרב, משפחות החטופים בסיוט ענק, וזה מה שיש לכם לעשות? יהיה זמן לפוליטיקה. וכרגע הציבור מאוחד בדבר אחד - חיסול החמאס החזרת חטופינו והבטחה שמה שיש בעזה לא חוזר למה שהיה".

עוד התייחס נתניהו לסוגיית החטופים, וטען כי בנוגע להחזרתם "גם אם הלחץ יגדל, לא אפסיק לדבוק במשימות: להשיג ניצחון מוחלט, להשמיד את החמאס, להשיב את חטופינו. לא נרפה מהמשימה הקדושה הזו, ולהבטיח שעזה לעולם לא תאיים שוב על אזרחי ישראל. לא אסכים שייכנס אליה אף גורם שתומך בטרור או מחנך את ילדיו לרצח יהודים".

שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

"אויב אכזרי וציני שאין לו מגבלות"

עוד טען בנושא החטופים כי נכון לשעה זו לא התבצעה כל עסקה. "ישנן הרבה שמועות לא מבוססות ופרסומים לא נכונים, נכון לרגע זה לא הייתה עסקה. כשיהיה לנו מה לומר נדווח על כך. אנחנו מודעים לסיוט שבו שרויות המשפחות". עוד הוסיף כי "אנחנו מנועים מלדון בפרטי הפרטים של התנאים שאנחנו עומדים עליהם. אנחנו רוצים את כולם בחזרה. אם זה יהיה בשלב או שניים, בצורה כזו שנביא משפחות שלמות יחד, זה ברור כשמש. אנחנו רוצים קטגוריות שלמות יחד. מעבר לזה אני לא רוצה להגיד. זה קשה. זה אויב אכזרי וציני שאין לו שום מגבלות".

גם השר גנץ התייחס לסוגיית החטופים, לאחר שמוקדם יותר היום נכח במפגש עם משפחותיהם. "כל מה שאנחנו עושים, נועד גם, וקודם כל, כדי להחזיר את הבנות והבנים הביתה. כולנו, כל קבינט המלחמה, כל הקואליציה והאופוזיציה, מחויבים לעשות כל שביכולתנו ולקחת אחריות מלאה על כל מהלך כדי להחזיר אותם. אני אומר לכל אזרחי ישראל ולמשפחות החטופים - שההתגייסות של החברה הישראלית אינה מראה על חולשה ורכות נפש - אלא הוכחה לעוצמה שלנו. הוכחה שיש על מי ויש לשם מה להילחם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
"נכון לרגע זה לא הייתה עסקת חטופים, כשיהיה מה לומר נדווח". נתניהו, גלנט וגנץ/ראובן קסטרו

בנוגע לתמיכה בישראל מטעם ארצות הברית, טען רה"מ כי גם בגזרה זו קיימים לחצים. "ארה"ב רואה את האינטרס המשותף עין בעין עם ישראל. היא שולחת לנו כל הזמן חימושים חיוניים, אך גם ממנה וגם בעולם יש לחצים גוברים נגדנו. רבים בעולם דרשו מאיתנו לא להיכנס לרצועה. נכנסנו. לחצו שלא ניכנס לעיר עזה ולשיפא. נכנסנו. לחצו שנסכים להפסקת אש מלאה. סירבנו והבהרתי שנסכים רק להפסקת אש זמנית תמורת החזרת חטופינו. נמשיך להילחם עד לניצחון. עד שנשמידד את החמאס ונשיב את החטופים הביתה".

בתשובה לשאלת עיתונאי, התייחס נתניהו גם למאמר של הנשיא ביידן והקריאה לשליטת הרשות הפלסטינית ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, וטען כי "הרש"פ במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות לעזה. אבו מאזן, 43 יום אחרי הטבח הנורא ביותר שעשו ליהודים מאז השואה, עדיין מסרב לגנות. שרים בכירים שךן חוגגים את מה שהיה. הרשות שלו משלמת לרוצחים ומשפחותיהם. אם לא חל שינוי בדבר הזה, מה עשינו? מי יילחם בטרוריסטים האלה? מי יבטיח את זה? חייב להיות כאן שינוי".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא דברים בנורת'פילד, מינסוטה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
גם בגזרת ארה"ב קיימים לחצים. ביידן/עיבוד תמונה, רויטרס

עוד הוסיף: "שואלים למה לא עשינו. עשינו. הכנו בחמאס פעם אחר פעם. עופרת יצוקה, צוק איתן, שומר חומות. היכולת הימית האווירית המנהרות התת קרקעיות. הכל עשינו. אז שואלים למה לא עשיתם את מה שאתם עושים עכשיו? כי דרוש בנושא הזה הסכמה פנימית לאומית ומרחב לגיטימציה בינלאומית. אני הודף כל הזמן את הלחצים להפסיק את הלחימה, אז כמובן שבאופן מעשי לא יכולנו לעשות את זה בלי ההסכמה הלאומית שיש היום. במרחב הזה לפעמים יש חילוקי דעות וצריכים להיאבק על הדבר הנכון. יש לנו הסכמה עם ארה"ב על חיסול החמאס והשבת החטופים, מאמין שנגיע להסכמה גם בנושא הזה. שאי אפשר לשים בעזה מנהל אזרחי שמעודד טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully