וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להצהרות: קבינט המלחמה אישר העברת דלק לעזה - ללא תמורה

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 16:18

ההחלטה התקבלה למרות התעקשות בישראל לא להכניס דלק לרצועה, ובעקבות דרישה מצד וושינגטון לשינוי המדיניות. ליברמן ובן גביר גינו את המהלך: "אצבע בעין ללוחמי צה"ל - הפקרות". בתגובה לצעד, סמוטריץ' דרש לשנות את הרכב קבינט המלחמה: "התנהלות שאינה מקובלת על הדעת"

כוח צה"ל סיפק 300 ליטר סולר למטרות רפואיות דחופות עבור ביהח שיפאא'; חמאס מונע איסוף הדלק/דובר צה"ל

קבינט המלחמה אישר הכנסה של שתי מיכליות דלק ביממה ללא אף תמורה או מחווה הומניטרית לישראל - כך מסר היום (שישי) גורם מדיני לוואלה!. על פי הגורם, ההעברה שתשמש לתחזוק מערכות המים והביוב, תעניק לישראל קרדיט נוסף בזירה הבינלאומית, ותאפשר מרחב תמרון "הדרוש לחיסול החמאס".

ההחלטה התקבלה חרף הצהרות נשנות וחוזרות בעבר על ידי גורמים בממשלה, בהם נתניהו עצמו, לפיהן "אין כניסת דלק ללא שחרור החטופים". בעקבות ההחלטה להכניס דלק לרצועה בניגוד לסיכום בקבינט המדיני בטחוני יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש לשנות את הרכב קבינט המלחמה ולהפוך אותו לפורום שכולל נציגים מכל סיעות הקואליציה.

במכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו סמוטריץ' כתב כי ההחלטה של קבינט המלחמה להכניס דלק לרצועה מנוגדת להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, ועל כן היא אינה חוקית. "אני דורש ממך לעצור את השערוריה הזו באופן מיידי ולמנוע את הכנסת הדלק לרצועה", כתב סמוטריץ'. "הסכמתי להקמת קבינט המלחמה המצומצם בידיעה שהוא נועד ללוות את ההחלטות הטקטיות של ניהול המלחמה השוטף ותוך התחייבותך כי הוא אינו מחליף את הקבינט המורחב בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות האסטרטגיות של המלחמה. לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה ועם השארתה רק בידי מי שהיו במשך שנים חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים בשמחת תורה. לכך לא אוכל להסכים. לאור התנהלות זו שאינה מתקבלת על הדעת אני דורש שהרכב קבינט המלחמה ישונה ויכלול נציג אחד מכל מפלגה החברה בקואליציה. כולנו נושאים באחריות כאחד וכולנו צריכים להיות שותפים למימושה בקבלת ההחלטות ובקביעת המדיניות".

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה הם אומרים:

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט הביטחוני המורחב, איתמר בן גביר, גינה את ההחלטה: "שוב החלטות של מדיניות נסגרות בקבינט המלחמה שמוביל את ישראל לקונספציה שגויה. מדובר באצבע בעין ללוחמי צה"ל, למשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים והחטופים. מזכיר כי שינוי מדיניות חייב להיות בקבינט המורחב ולא בחדרי חדרים אלא על ידי מי שלא מוסמך לקבל החלטות לבדו".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקר את המחווה החד צדדית בחריפות: "ההצהרות על כך ש'טיפת דלק' לא תיכנס לרצועה, הפכו בפועל להכנסת עשרות אלפי ליטרים של דלק באופן חד צדדי, ללא שום מחווה הומניטרית לחטופים שלנו - אני קורא לעצור באופן מיידי את ההפקרות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצטרף לביקורת על ההחלטה ואמר כי מדובר בטעות קשה שמנוגדת להחלטת הקבינט. "זה משדר חולשה, זה להכניס חמצן לאויב, וזה מאפשר לסינואר לשבת בבונקר ממוזג בנחת, לצפות בחדשות, ולהמשיך לעשות מניפולציות על החברה הישראלית ועל משפחות החטופים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הקבינט יתכנס מחר

אחרי הביקורות החליט רה"מ נתניהו לכנס כבר מחר בערב את ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. השר גנץ אמר כי לא מדובר בשינוי מדיניות של הקבינט המצומצם, אלא שהצעד דווקא משרת את ישראל להמשך הלחימה: "קבינט ניהול המלחמה על דעת כלל חבריו החליט על אספקת דלק לארגונים הבין לאומיים (60 אלף ליטר) במהלך 48 השעות הקרובות", אמר גנץ.

לדבריו, "ההעברה הנקודתית, אושרה לבקשת גורמים בינלאומיים לצורך תפעול מתקני התפלה וביוב, ולצרכים נוספים עצמיים של הארגונים הפועלים בדרום הרצועה. לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במתן מענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה של צה"ל. המדיניות כולה תידון בקבינט המדיני-ביטחוני לכשיתקיים".

מאחורי הקלעים:

  • בכיר אמריקני אמר לוואלה כי ישראל הבטיחה כבר לפני שבועיים לממשל ביידן בדרגים גבוהים כי תאפשר את הכנסת הדלק.
  • במשך שבועיים ישראל לא יישמה את ההבטחה מה שעורר כעס בוושינגטון.
  • אתמול לפני ישיבת קבינט המלחמה שוחח שר החוץ האמריקני בלינקן עם השר רון דרמר והשר בני גנץ והבהיר שארצות הברית מצפה שקבינט המלחמה יאשר את הכנסת הדלק.
  • הבכיר האמריקני אמר כי ישראל עיכבה במשך כמה שבועות את הכנסת הדלק בתקווה שתושג עסקה לשחרור החטופים והדבר יקרה כחלק ממנה.
  • כמו כן, ציין אותו בכיר כי ארה"ב הבהירה לישראל שאי אפשר להמשיך לחכות לעסקה לשחרור חטופים כיוון שבינתיים המצב ברצועה מידרדר ותושבים בעזה עלולים להתחיל למות.

התמונה הגדולה:

  • בכירים ישראלים אמרו כי כמות הדלק שתכנס לעזה בעקבות החלטת קבינט המלחמה היא 60 אלף ליטר ביום בלבד, בהשוואה לכ-7 מיליון ליטר בשבוע לפני המלחמה.
  • הבכירים הישראלים אמרו שהדלק ייכנס תחת פיקוח האו"ם ומעקב ישראלי כדי לוודא שחמאס לא גונב את הדלק.
  • "אם לא נכניס דלק לעזה לא נוכל להמשיך את הפעולה הקרקעית", אמר בכיר ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully