וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפו אישה והשתתפו בטבח: המידע המפליל על אונר"א שהעבירה ישראל לארה"ב

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 7:50

בדוח החמור שישראל שיתפה עם ממשלת ארה"ב, ישנם האשמות חמורות כלפי תריסר מעובדי הסוכנות שהששתפו בטבח שביצע חמאס בעוטף עזה. מאונר"א נמסר כי אינה יכולה לספק מידע כל עוד מתנהלת חקירה. בנתיים, ארצות הברית, בריטניה ואחרות הפסיקו את המימון לארגון

נסיון חדירה של מחבל מהאוויר לעוטף עזה/מערכת וואלה

הניו יורק טיימס פרסם הבוקר (שני) פרטים שהעבירו גורמים ישראלים רשמיים לארצות הברית לגבי ההאשמות נגד עובדי סוכנות אונר"א שהשתתפו, לכאורה, בטבח 7 באוקטובר. על פי הפרטים, אחד מהעובדים מואשם בחטיפתה של אישה. עובד שני מואשם בכך שחילק תחמושת, ועובד שלישי תואר כמי שלקח בפועל חלק בטבח בקיבוץ שבו נרצחו 97 בני אדם.

ההאשמות נכללות בתיק שהועבר לממשלת ארצות הברית נגד כתריסר עובדים של אונר"א. אתמול מסרה אונר"א ששניים מהעובדים מתו, ושהיא אינה יכולה לספק מידע נוסף בזמן שמתנהלת חקירה של גוף הפיקוח הפנימי של האו"ם.

סיקור הטבח ב7.10 בניו יורק טיימס. רויטרס, עיבוד תמונה
מאונר"א נמסר ששניים מהעובדים המואשמים מתו. מחבלי חמאס פורצים את גדר הגבול ב-7 באוקטובר/עיבוד תמונה, רויטרס

לפני כמה ימים, הנציב הכללי של אונר"א, פיליפה לזריני, הודיע כי ישראל מסרה לו מידע שלפיו כמה מעובדי הסוכנות בעזה היו מעורבים במתקפת הטרור של 7 באוקטובר. לזריני הודיע בתגובה, כי הוא ביטל מייד את חוזי ההעסקה של העובדים הללו והורה לפתוח בחקירה. בעקבות ההודעה, כמה מדינות בינהן, ארצות הברית, בריטניה וגרמניה הודיעו כי יפסיקו את מימונם את הארגון עד להודעה חדשה. מרבית התקציב של סוכנות אונר"א, המסתמכת על תרומות, שלא כמו סוכנויות או"ם אחרות, הגיע מאותן מדינות שזה עתה הודיעו על הספקת תרומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully