וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפגנות משפחות החטופים רק מחזקות את דרישות חמאס"

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 20:48

רה"מ ענה לשאלת וואלה! וטען בפעם הראשונה כי הקריאות להשבת השבויים מעזה גורמות לארגון הטרור להקשיח את עמדותיו. משפחות החטופים השיבו: "תפקידו לתקן את המחדל - ולא לנזוף". בהמשך התווכח עם עיתונאי, ועקץ: "תודה על השאלה האובייקטיבית" | ההצהרה המלאה

נתניהו: הפגנות משפחות החטופים רק מחזקות את דרישות חמאס/לע"מ

ברקע המגעים המתמשכים לעסקה חטופים נוספת - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נתן הערב (שבת) הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב ובה התייחס להפגנות של משפחות החטופים: "אנחנו לא זקוקים להמרצה, לפי כל מה שאני רואה זה רק מחזק את דרישות החמאס ומרחיק את היעד". לדבריו, "עד היום השבנו 110 חטופים ואנחנו מחויבים להשיב את כולם הביתה - אנחנו עוסקים בזה סביב השעון כולל עכשיו".

את דבריו פתח נתניהו בציטוט של הלוחם אלקנה ויזל שנפל באסון ה-21 בעזה: "הניצחון המוחץ שלנו יותר חשוב מהכל. תמשיכו לפעול בכל הכוח" - "אלה המילים האחרונות שכתב הלוחם הגיבור אלקנה. הוא היה אב לארבעה ילדים, לוחם במילואים ונפל בגבורה השבוע בעזה. בשבוע הקשה הזה בו איבדנו לוחמים גיבורים אני חוזר על המחויבות שלנו למלא את צוואתם ולהשיג את כל יעדי המלחמה - לחסל את החמאס, להשיב את חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהיה עוד איום על ישראל".

נתניהו התייחס גם לפסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג: "היום הוא יום השואה הבינלאומי. אין אבסורד גדול יותר מכך שדווקא אתמול היו מי שבאו להאג להאשים אותנו ברצח עם. בשם מי הם באו? בשם חמאס הנאצים החדשים שבאו לבצע בנו רצח עם". נתניהו הציג ספר שנמצא בבתי האזרחים בעזה: "אני מחזיק את הספר 'מיין-קאמפף' של היטלר בערבית שלוחמינו מצאו בעזה. על זה הם מחנכים את הילדים שלהם".

לדבריו, "בשמם של הנאצים החדשים באה דרום אפריקה להאג. עצם הנכונות לדון בטענה המגוחכת - והעובדה שלא גלגלו אותה מכל המדרגות מוכיחה שרבים בעולם לא למדו דבר מהשואה. הלקח המרכזי של השואה הוא שרק אנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. לכן עלינו להמשיך להיות חזקים, נחושים להשיב מלחמה שערה למבקשי נפשנו. לישראל, כמו כל מדינה ריבונית עומדת הזכות הבסיסית להגן על עצמה. אף אחד לא ייקח אותה או יעצור אותנו מלממש אותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 27 בינואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
"בשמם של הנאצים החדשים באה דרום אפריקה להאג"/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

"את החקירות צריך לעשות בגמר המלחמה"

נתניהו הוסיף: "אם הייתה להם את האפשרות הם היו שוחטים את כולנו ב-7 באוקטובר. אם לא נחסל את מחבלי החמאס, הנאצים החדשים, הטבח הבא הוא רק ענין של זמן. לכן מנוי וגמור להשלים את המלאכה ולחסל את חמאס". לדבריו, "כדי להבטיח את חיינו בארצנו ועתידנו לדורות הנחיתי את שרי הביטחון והאוצר להביא לממשלה תוכנית ענק לחיזוק התעשיות הביטחוניות לשנים קדימה. נעשה זאת בהשקעה עצומה וכדי להבטיח עצמאות ביטחונית וחופש פעולה שלנו".

בסיום ההצהרה, עבר ראש הממשלה לשאלות הכתבים. ראשית, נשאל נתניהו על הדרישות להקמת ועדת חקירה, והשיב: "אמרתי כבר את דעתי שאת החקירות והבדיקות צריך לעשות בגמר המלחמה בטח לא בעיצומה של המלחמה. לא רוצה שקצינים, מפקדים ומדינאים יחפשו עכשיו עורכי דין. צריך לעסוק רק בניצחון במלחמה. יהיה זמן דברים האלה מאוחר יותר".

לאחר מכן, התבקש נתניהו להתנער מדבריה של חברת מפלגתו, טלי גוטליב, שהפיצה השבוע תאוריות קונספירציה לגבי קשריה של מובילת המחאה, שקמה ברסלר, לבכירים במערכת הביטחון, וענה: "המשרד שלי גינה את הדברים. חשבתי שהדברים לא ראויים. לחשוף זהות של איש שב"כ זה לא ראוי אבל יש הרבה דברים הזויים שנאמרים ולצערי באופוזיציה לא עושים את זה. אומרים שם דברים חסרי אחריות שנשארים ללא מענה".

שקמה ברסלר וטלי גוטליב. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
על גוטליב: "המשרד שלי גינה את הדברים, חשבתי שהם לא ראויים"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

על המשבר עם קטאר: "לא חוזר בי מהדברים"

בשלב זה, התבקש נתניהו לחדד את גינויו על ידי עיתונאי חדשות 13, מתן חודורוב, אולם הוא סירב לעשות זאת ותקף: "אני אלחם בחמאס ואתם נלחמים בי - זו חלוקת העבודה". על המשבר ביחסים עם מצרים וקטאר אמר: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין בין הממשלות כל הזמן. לכל אחד מאיתנו יש אינטרסים, יש למצרים צורך להגיד דברים מסוימים. הם דואגים לאינטרסים שלהם ואנחנו לשלנו"

"באשר לקטאר" הוסיף נתניהו, "לא חוזר בי מהדברים שאמרתי. לא אוותר על נתיב אחד של הפעלת לחץ על החמאס כדי להחזיר את חטופינו. קטאר מארחת ומממנת את החמאס. היא התחייבה שהתרופות יגיעו לחטופים שלנו אז יואילו להפעיל את הלחץ להחזיר את חטופינו ולהביא את התרופות אליהם".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
נתניהו: "קטאר מארחת ומממנת את החמאס"/רויטרס

על הפגנות משפחות החטופים: "מרחיק את היעד"

נתניהו נשאל גם על כנס הימין שמתקיים מחר וקורא להתיישבות ברצועת עזה: "המדיניות שלנו לגבי היום שאחרי נקבעת על ידי הקבינט המורחב. יש דעות שונות אבל זה לא מחייב את ממשלת ישראל". על חסימת הסיוע ההומניטרי לעזה, אמר: "אמרתי לא פעם שבלי סיוע הומניטרי מינימלי לא נוכל להשלים את המשימה ואת סיום המלחמה והשגת היעדים שלנו. אני מבין את המשפחות, הם היו רוצים כל מיני דברים אבל זו לא המדיניות שלנו. הרמטכ"ל נתן הנחיה לטפל בדבר הזה".

בהקשר זה, ענה נתניהו לשאלת וואלה! על הדיווחים כי משפחות חטופים הורחקו מאזור בית מגוריו בקיסריה: "זכותם להפגין אבל אני לא נותן הנחיות לגורמי הביטחון, לא ידעתי על הדבר הזה. אני נפגש עם המשפחות כל הזמן, לצערי מישהו במשרדי הקליט את הדברים והוציא אותם וזה לא עוזר לנו".

"אף אחד לא צריך להמריץ אותי", אמר נתניהו, "אני נפצעתי בניסיון לחלץ חטופים במטוס סבנה אחי נפל באותה משימה באנטבה אף אחד לא צריך להמריץ אותי אני עובד בזה כל הזמן. אני מבין שאי אפשר לשלוט ברגשות ובמארגנים אבל זה לא עוזר. אנחנו לא זקוקים להמרצה אבל לפי כל מה שאני רואה זה רק מחזק את דרישות החמאס ומרחיק את היעד שאנחנו רוצים בו של החזרת כל חטופינו".

עצרת לשחרור החטופים, כיכר החטופים, תל אביב. 27 בינואר 2024. אורי סלע
"ההפגנות מחזקות את דרישות חמאס ומרחיקות את היעד"/אורי סלע

במטה משפחות החטופים הגיבו:

בהמשך לתשובתו של נתניהו לשאלת וואלה!, לפיה ההפגנות מחזקות את דרישות חמאס, השיבו במטה משפחות החטופים: "מצפים מראש הממשלה לזכור שהוא נבחר ציבור שתפקידו לתקן את המחדל, ולא לנזוף במי שבני משפחתם נחטפו. אם המשפחות לא יגייסו את תמיכת העולם והציבור לשחרור החטופים, הם יסיימו כמו רון ארד. גם להם המלצתם לא להפגין, לא לצעוק ולא להעלות את המחיר. ואז שכחתם אותו".

עוד הוסיפו: "המשפחות נפגשות עם מנהיגי העולם, הובילו את העברת התרופות לחטופים, הביאו לישראל את נשיא בית הדין בהאג, וגייסו את כלי התקשורת והמשפיענים החזקים בעולם לתמיכה בישראל ובחטופים. לו היו נעה, יאיר ואבנר מוחזקים כעת בידי חמאס במנהרות עזה בידי מרצחים מתועבים, היו מר נתניהו ורעייתו אתנו במתחם המשפחות בכיכר החטופים נלחמים על חייהם".

"משפחות החטופים מתעקשות ומקפידות שנושא החטופים הוא מעל כל שיקול פוליטי פנימי ומבקשים מראש הממשלה לנהוג בהתאם לכך ולפעול בכל דרך להשיב הביתה את אזרחי ישראל שנחטפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully