וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מפגינים קראו בכיכר הבימה לערוך "בחירות עכשיו" - בהמשך חסמו את קפלן

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 22:01

כוחות משטרה במקום בניסיון לפזר את המוחים. הפגנות נוספות נגד הממשלה התקיימו בכמה מוקדים ברחבי הארץ, ובהם בחיפה, ברחובות ובבאר שבע. במקביל, בעצרת שהתקיימה בכיכר החטופים הוקרנו מסרים ממשפחותיהם של חסידי אומות עולם לתושבי עזה: "תהיו בצד הנכון של ההיסטוריה"

אלפים בהבימה קוראים לבחירות עכשיו/גלעד פירסט Gilad Furst

אלפי בני אדם גדשו הערב (שבת) את כיכר הבימה, והפגינו בקריאה לערוך בחירות חדשות. ההפגנות בכיכר הבימה מתקיימות מזה שבועות אחדים ברציפות, במקביל להפגנות בכיכר החטופים. בהמשך, צעדו אלפי מפגינים מכיכר הבימה לקפלן וחסמו את הכביש - כוחות משטרה עם פרשים ניסו לפנות אותם. במהלך פיזור ההפגנה נעצרו חמישה אנשים בחשד להפרת הסדר. אדם נוסף, שאינו קשור למפגינים, נעצר בחשד לתקיפת שוטר.

במקביל, בעצרת שהתקיימה בכיכר החטופים בסימן NEVER AGAIN IS NOW הוקרנו מסרים מצולמים ממשפחותיהם של חסידי אומות עולם שפונים ישירות לתושבי עזה ומבקשים מהם להיות בצד הנכון של ההיסטוריה: "כמו ההורים שלנו, שכנגד כל הסיכויים הצילו יהודים וסיכנו את חייהם מול הנאצים, כך אתם תושבי עזה יכולים להציל חיי חטופים ולהירשם בספרי ההיסטוריה שבחרתם בצד הנכון".

יאנינה רושצ'ישבסקה מקראקוב, שמשפחתה הייתה תחת איום מתמיד של מוות בגלל שהסתירה יהודים וטענה "או שכולנו שורדים ביחד, או שכולנו נמות ביחד", אמרה: "בשם חסידי אומות העולם אני מבקשת מהאנשים שמחזיקים בחטופים לשחרר אותם. הם לא עשו שום דבר, אין בהם כל אשם שהם נולדו יהודים בדיוק כמו שבי אין אשם שנולדתי פולנייה".

אלפי מפגינים נגד הממשלה בכיכר הבימה, 27 בינואר 2024. גלעד פירסט, אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב, 27 בינואר 2024/אתר רשמי, גלעד פירסט
מחאה למען שחרור החטופים, קפלן, תל אביב. 27 בינואר 2024. גיל לוין, צילום מסך
מחאה למען שחרור החטופים, קפלן, תל אביב. 27 בינואר 2024/צילום מסך, גיל לוין

כמו כן, נינקה ג'רסמה, נכדתה של הני אסקנס מהולנד שהצילה ילדה יהודייה בתקופת השואה, איתה כל המשפחה בקשר הדוק עד היום: "מדי שנה אנחנו מעלים את זכרו של הדף השחור הזה (מלחמת העולם השנייה) מן ההיסטוריה, הן כעם והן כמשפחה. החטופים ראויים לתשומת לבנו ותמיכתנו הבלתי פוסקת בדיוק כפי שהיה לסבתי אומץ להציל ילדה, תוך סכנה לחייה ולחיי בתה במהלך מלחמת העולם השנייה".

איגה בינקיינה, בתה של סופיה חסידת אומות העולם הליטאית שהתגוררה קרוב לגטו קובנה שבליטא וסייעה ליהודים כשהציעה להם מקלט זמני בביתה: "בדיוק כפי שעזרנו לאנשים נגד הנאצים, גם תושבי עזה יכולים לעזור ולהציל את החטופים במידע או בכל דרך אחרת. בכל המלחמות והאסונות הטוב תמיד מנצח והרע מפסיד".

מחאה למען שחרור החטופים, קפלן, תל אביב. 27 בינואר 2024. גיל לוין, צילום מסך
מחאה למען שחרור החטופים, קפלן, תל אביב. 27 בינואר 2024/צילום מסך, גיל לוין
מחאה למען שחרור החטופים, קפלן, תל אביב. 27 בינואר 2024. גיל לוין, צילום מסך
מחאה למען שחרור החטופים, קפלן, תל אביב. 27 בינואר 2024/צילום מסך, גיל לוין

אחד הנואמים הערב היה אלוף (מיל') עמוס גלעד, שציין את הישגיו של צה"ל, ואת העובדה שבג"צ לא הוציא כל צו שמונע מצה"ל לבצע את משימותיו. "אני אחראי לעתיד... איזה עתיד"? שאל גלעד מעל לבמה, תוך אזכור של אמירתו של נתניהו באוקטובר.

במקביל להפגנה בכיכר הבימה התקיימו כינוסי מחאה נוספים בכמה מקומות ברחבי הארץ. בהפגנה במרכז חורב בחיפה השתתפו, על פי הערכת המארגנים, כ-2,000 איש. הפגנות נוספות התקיימו בבאר שבע, בכפר סבא, בחיפה, ברחובות ובהרצליה. בהפגנה בחיפה ניצבו המפגינים עם שלט גדול שעליו נכתב "בחירות עכשיו". ברחובות לבשו המפגינים חולצות שעליהן נכתב "הדחה עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully