וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המעורבות ב-7 באוקטובר: גם מדינות באירופה מקפיאות את הסיוע לאונר"א

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 22:46

בריטניה, איטליה ופינלנד הצטרפו להחלטה של ארה"ב לעצור את המימון של סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם. גם אוסטרליה הודיעה "שתשהה זמנית את המימון". הנציב הכללי של אונר"א פליפה לזאריני הפציר במדינות לחזור בהן ואמר כי ההחלטה "מזעזעת"

צה"ל איתר אמצעי לחימה בשק של אונר"א ברצועת עזה/דובר צה"ל

מדינות באירופה הודיעו היום (שבת) על הקפאת הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם (אונר"א), לאור החשד שעובדיה היו שותפים למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. אתמול הודיעו על המהלך ארצות הברית בקנדה, ובישראל אמרו כי הוא התקבל בעקבות מידע מודיעיני שהיא העבירה.

"בריטניה מזועזעת מהטענות שעובדי אונר"א היו מעורבים במתקפת 7 באוקטובר נגד ישראל, מעשה טרור אכזרי שממשלת בריטניה גינתה שוב ושוב", נמסר בהודעת משרד החוץ בלונדון, שציינה כי הממלכה בוחנת את "ההאשמות המדאיגות". גם איטליה ופינלנד מסרו הודעות דומות לאורך היום.

גם באוסטרליה הצטרפו למהלך והודיעו על השהייה זמנית של המימון. שרת החוץ, פני וונג, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ההאשמות לפיהן צוות של אונר"א היה מעורב במתקפות הטרור המתועבות ב-7 באוקטובר מדאיגות מאוד".

הנציב הכללי של אונר"א פליפה לזאריני אמר הערב שההפסקה של המימון לארגון על ידי כמה מדינות היא "מזעזעת", ותפגע בעבודה ההומניטרית שנעשית באזור, ובעזה בפרט. הוא קרא למדינות שהכריזו על הפסקת הסיוע לשקול מחדש את עמדתן.

מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, רצועת עזה, 26 בינואר 2024. רויטרס
מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, אתמול/רויטרס

מזכ"ל אש"ף חוסיין א-שייח קרא היום למדינות שהודיעו על הפסקת הסיוע לאונר"א לחזור בהן, בטענה שההחלטה נושאת "סיכונים פוליטיים והומניטריים גדולים".

בכיר ישראלי אמר אתמול כי השב"כ וצה"ל סיפקו את המידע שמצביע על השתתפות של עובדי אונר"א במתקפת 7 באוקטובר ועל שימוש במבנים ובכלי רכב של אונר"א לצורך המתקפה. "זה מידע מבוסס ומוצלב שבגינו ארצות הברית החליטה להשעות את הסיוע לאונר"א", אמר הבכיר.

הרשות הפלסטינית מתחה ביקורת על הקפאת הסיוע, וטענה כי החקירה הפנימית של אונר"א ופיטוריהם של העובדים החשודים מבתססת על "מידע שהגיע מהאויב הציוני".

שר החוץ ישראל כ"ץ דרש מהאו"ם לפטר את ראשי אונר"א ולפתוח מיידית בחקירה: "אנחנו לא נוותר ונדרוש שהאירועים יחקרו תום. על האו"ם לפטר מיד את ראשי אונר"א ולפתוח בחקירה עצמאית ושקופה של כל מה שהתרחש באונר"א-חמאס עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully