וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החייל שירה ביובל קסטלמן על הטענות לטיוח בחקירה: "לא הייתה לו יד בזה"

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:01

גליה ויורם פריג'ה התייחסו לטענות שעלו, בעקבות הסתירה בגרסאות המשטרה. השניים הביעו צער על "מנת הכאב הנוספת" שנאלצו לחוות בעקבות הנתיחה המאוחרת. "מבקשים להשתתף בצערכם, היינו מעדיפים לעשות זאת במפגש עמכם, אך הבנו כי לעת הזו אתם מתקשים לאפשר זאת"

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הוריו של אביעד פריג'ה, חייל המילואים שירה למוות ביובל קסטלמן, שלחו היום (חמישי) מכתב ניחומים למשפחתו. לדברי משפחת קסטלמן, הם גילו על המכתב דרך התקשורת. ההורים, גליה ויורם פריג'ה, התייחסו לטענות על הטיוח בחקירה וכתבו: "צר לנו מאוד על כל הכאב הנוסף שנגרם לכם בגלל אופן התנהלות גורמי החקירה, ועל מנת הכאב הנוספת שנאלצתם לחוות עקב הנתיחה המאוחרת. למען הסר ספק, לנו או לאביעד בננו אין יד ורגל בדבר הזה".

"אנו מבקשים להשתתף בצערכם מעומק לבנו. היינו מעדיפים לעשות זאת במפגש עמכם פנים אל פנים, אך הבנו כי לעת הזו אתם מתקשים לאפשר זאת", המשיכו ההורים של החייל החשוד בגרימת מותו של קסטלמן. "חשוב לנו להעביר לכם את רגשות הצער הכנים שלנו, ולכן אנו פונים אליכם זו הפעם באופן
פומבי".

גליה ויורם פריג'ה שיבחו את קסטלמן על כך שסייע להרוג את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים. "אנו אבלים וכואבים את מותו הטראגי של יובל, שפעל בגבורה עילאית ובאומץ לב אל מול מחבלים בני עוולה. אין לנו ספק שפעולתו זו נעשתה מתוך הערכים עליהם גדל וחונך", כתבו. "למדנו להכיר את יובל מהפרסומים בתקשורת. יובל הוא גיבור ישראל, מטובי בניה של הארץ הזו. מקור גאווה למשפחתו, לחבריו, ולכל עם ישראל. הוא חרף את נפשו במסירות נפש, והציל אנשים רבים".

יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל קסטלמן/באדיבות המשפחה

"כל בני משפחתנו, ובמיוחד אביעד בננו ורעייתו מרים, הלומי צער ויגון מאז אותו פיגוע נורא, ומתאבלים ומתייסרים על אובדנו של יובל", הוסיפו ההורים. "בננו אביעד שבור נפשית מאז הפיגוע. הוא איש של חיי עבודה פשוטים, ויש בו רצון אמת להיטיב עם הזולת עד חירוף נפש. הוא היה בדרכו לעזה כשנקלע לאירוע של סכנת חיים ממשית, והסתער בעת הפיגוע כדי להציל בני אדם באשר הם, מפני אותם מחבלים".

ההורים גם מתחו ביקורת על התקשורת וכתבו: "חשוב לאביעד ולנו לומר לכם כי בניגוד לאופן שבו מנסים לצייר אותו, כל שהניע אותו בפעילותו באירוע היה רצון כן ואמיתי להפסיק את מסע הרצח של המחבלים. לשם כך היה מוכן לסכן את חייו. אביעד הוא אדם נורמטיבי ושומר חוק, ולא כפי שיש כאלה המציגים אותו מתוך כל מיני אג'נדות פוליטיות".

"החקירה תימשך ותמוצה וזה הכרחי ומכל מקום אנחנו יודעים בוודאות: אביעד שלנו מעולם לא פגע בזבוב, ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא מתוך תחושה של צורך והכרח", הדגישו ההורים. "חלילה גם אביעד בננו עלול היה למצוא את מותו בפיגוע תוך כדי שהסתער גם הוא על המחבלים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו לדאבה עוד. שנדע כולנו ימים טובים יותר".

עוד בוואלה!

פרשת הירי ביובל קסטלמן: סימני השאלה ומתי נקבל תשובות

לכתבה המלאה
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
אביעד פריג'ה/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום נודע לוואלה! כי ממצא בתיק החקירה שהועבר בימים האחרונים מהיחידה החוקרת בימ"ר ירושלים לידי מצ"ח, לפני נתיחת הגופה, עשוי לקבוע את זהות היורה ביובל קסטלמן ואת הנסיבות המדויקות בהן נהרג. חוקרי מחלקת הזיהוי הפלילי של המשטרה בדקו את המעיל שלבש יובל בעת מותו, ומצאו כי לא אותרו בו פגיעות ירי. מכך ניתן להסיק כי הירי הקטלני לעברו בוצע רק אחרי שפשט את מעילו וירד על ברכיו - זאת אומרת שהכדורים נורו על ידי פריג'ה, שחשב שמדובר במחבל, ולא המחבלים בפיגוע. ראיות תומכות ונוספות לכך עולות מתיעוד מצלמות אבטחה ועדויות עדי ראיה.

הטענות לטיוח במשטרה עלו בעקבות הדוח הראשוני של בדיקת ה-CT שביצעו בבית החולים ביום הפיגוע והועבר למשטרה, שבו לא צוין אם אותרו קליעים בחזה. בהמשך היום הועבר עדכון נוסף מבית החולים בו עולה כי אותרו ממצאים מתכתיים, קרי שרידי קליע או רסיסים בירך, בצוואר ובבטן, אך בכל הנוגע לפגיעה הקטלנית בחזה לא צוין שום פירוט.

ביום חמישי האחרון הועבר מסמך נוסף מבית החולים לידי מצ"ח, ובו תיאור מפורט יותר מדוח ה-CT הראשוני. במסמך עלה כי ישנו ממצא מתכתי באזור החזה, ממצא שלא הוזכר בדוח הראשוני מיום הפיגוע - וייתכן שלו היה נודע על כך לצוות החקירה המשטרתי היה מביא להחלטה אחרת, אולי אפילו לנתיחה קודם לקבורתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully