וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצאה "ראיית הזהב" בחקירת מותו של יובל קסטלמן?

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:00

לוואלה! נודע כי חוקרי מז"פ בדקו את המעיל שלבש קסטלמן בעת מותו, ומצאו כי לא אותרו בו פגיעות ירי. מכאן ניתן להסיק כי הירי הקטלני לעברו בוצע רק אחרי שפשט את מעילו וירד על ברכיו - משמע, אך ורק ע"י החייל אביעד פריג'ה. הממצא הדרמטי הועבר לידי מצ"ח קודם לנתיחה

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממצא דרמטי בתיק החקירה שהועבר בימים האחרונים מהיחידה החוקרת בימ"ר ירושלים לידי מצ"ח, קודם לנתיחת הגופה, עשוי לזהות את זהות היורה ביובל קסטלמן ואת הנסיבות המדויקות בהן נפל - כך נודע לוואלה!. זאת, בעוד מיקוד ותשומת הלב הציבורית בגורל תוצאות נתיחת גופתו של יובל קסטלמן, שהעלו עד כה הימצאות חלקי קליע בחזה ורסיסים ברגלו, שטרם ברור אם ניתן יהיה לקשור אותם לזהות היורה - לצד טענות חריפות על טיוח מצד המשטרה.

חוקרי מחלקת הזיהוי הפלילי של המשטרה בדקו את המעיל שלבש יובל בעת מותו, ומצאו כי לא אותרו בו פגיעות ירי. לפיכך ניתן להסיק, כי הירי הקטלני לעברו בוצע רק אחרי שפשט את מעילו וירד על ברכיו - משמע, הירי הקטלני לעברו של יובל קסטלמן בוצע לכאורה אך ורק על ידי החייל אביעד פריג'ה, לאחר שזה סבר בשוגג כי הוא מחבל ופתח לעברו בירי, חרף הוראות הפתיחה באש. ראיות תומכות ונוספות לכך עולות מתיעוד מצלמות אבטחה ועדויות עדי ראיה.

יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
הירי הקטלני יפוענח? יובל קסטלמן/באדיבות המשפחה

משחזור השתלשלות האירוע, עולה כי קסטלמן יצא מרכבו מהעבר השני של הכביש לאחר שזיהה את המחבלים פותחים בירי לעבר אזרחים בתחנה. קסטלמן חתר למגע וירה כדי לפגוע במחבלים ולעצור את מסע הירי. בשלב זה קסטלמן עדיין לבוש במעיל, שניות לאחר מכן מצטרפים אליו בנטרול המחבלים שני חיילים, אחד מהם הוא החייל אביעד פריג'ה, שמגיע מהעבר השני וסבור, כמו עדי ראיה אחרים, כי גם קסטלמן הוא אחד מהמחבלים. קסטלמן התעשת ועושה הכול בכדי שלא יירו בו: פושט את המעיל, כורע על ברכיו ומניף את ידיו. אולם המאמצים לא צלחו, ולמרבה הצער הוא נורה על ידי פריג'ה ונפל לרצפה.

בדוח הראשוני של בדיקת ה-CT שביצעו בבית החולים ביום הפיגוע והועבר למשטרה, לא צוין האם אותרו שרידי קליע או קליע בחזה. יחד עם זאת נכתב כי אותרו פרגמנטים מתכתיים, קרי שרידי קליע או רסיסים בירך בצוואר ובבטן, אך כאמור, בכל הנוגע לפגיעה הקטלנית בחזה לא צוין שום פירוט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
אביעד פריג'ה/שלומי גבאי

ביום חמישי האחרון הועבר מסמך נוסף מבית החולים לידי מצ"ח, ובו תיאור מפורט יותר מדוח ה-CT הראשוני. במסמך עלה כי ישנו ממצא מתכתי באזור החזה, ממצא שלא הוזכר בדוח הראשוני מיום הפיגוע - וייתכן שלו היה נודע על כך לצוות החקירה המשטרתי היה מביא להחלטה אחרת, אולי אפילו לנתיחה קודם לקבורתו.

לדברי גורם המעורה בחקירה, "בסוף לקחו כאן החלטה של קצין חקירות שלא לנתח גופה, על בסיס ממצאים שהיו בפניו ורצון למנוע עיכוב בקבורתו של יובל, והפכו אותה ברשעות מוחלטת להחלטה פוליטית ולטיוח". הגורם האשים, "הפכו את החוקרים לאשמים ואת שיקול הדעת וההחלטה של קצין חקירות, שאפשר להתווכח עליה ברמה המקצועית - לפשע". לדבריו, "אף אחד לא מתעכב לרגע על פערים משמעותיים בדוח ה-CT, וספק בכלל אם ניתן יהיה להפיק תועלת מאותו חצי קליע שנמצא בנתיחה, ושממילא לכל היותר רק יחזק את העובדות הידועות לגבי המקרה, מתיעוד ויזואלי חד משמעי, מעדויות של המעורבים ומראיות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully