וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסתירה בגרסאות: מח"ש תבדוק את התנהלות הצוות שטיפל במות יובל קסטלמן

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:02

פרקליט המדינה הנחה: לבחון את פעילות הצוות שבדק את נסיבות מותו של האזרח, שסייע בחיסול מחבל בירושלים. זאת, לאחר שטענו במשטרה כי אין קליעים בגופתו. משפחתו של קסטלמן: "מקווים לחקירה איכותית וניקוי אורוות שיאפשרו להחזיר את האמון במערכת"

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה אמש (ראשון) את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה שטיפל בחקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן, שנורה למוות על ידי חייל מילואים בפיגוע בירושלים. זאת, בעקבות הסתירה בטענת המשטרה, לפיה לא צריך לנתח את גופתו מפני שלא היו בה קליעים, אך בנתיחה נמצאו בה קליעים ורסיסים. ממשפחת של קסטלמן נמסר בתגובה להודעה: "חדשות מדהימות, כולנו תקווה לחקירה איכותית וניקוי אורוות שיאפשרו להחזיר את האמון במערכות שלטון ואכיפת החוק".

איסמן עדכן את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, וביקש שלא לקיים בדיקה מטעם המשטרה בנושא עד לסיום בחינת הדברים על ידי מח"ש. זאת, לאחר שהמפכ"ל קובי שבתאי הורה לבחון את הממצאים ואת ההתנהלות בחקירה עצמה. אתמול במח"ש השיבו לפניית וואלה! ש"החקירה בידיים של מצ"ח וגם חומרי החקירה. כשיהיה מה לעדכן - נעדכן".

מטעם עורכי הדין, דניאל חקלאי ועמית שלף שמייצגים את משפחתו של יובל קסטלמן, נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת פרקליט המדינה להורות על בדיקה ראשונית מטעם מח"ש ואנחנו קוראים לו למנות פרקליט בכיר בפרקליטות המדינה לצורך ליווי צמוד של בדיקה זו. עלינו להיזהר כמובן מקביעות נחרצות ובמיוחד להימנע מהתלהמות. יש להבין מהי גרסת קציני המשטרה שפעלו בפרשה זו בטרם נחרוץ דין.
עם זאת, ברור שיש כאן סימני שאלה קשים. משפחתו של יובל אינה מבקשת להעלות איש על המוקד.
מבוקשה של המשפחה הוא לחקור את הדברים ולחשוף את האמת הן לגבי נסיבות מותו הנורא של יובל והן לגבי השתלשלות האירועים מאז המוות במסגרת החקירה".

יובל קסטלמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
יובל קסטלמן/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה

מוקדם יותר השבוע, בבדיקת CT שנערכה לגופתו של קסטלמן, נמצאו הממצאים שסתרו את טענת המשטרה, שמסרה תחילה כי הקליעים שנורו לעבר קסטלמן עברו דרכו, וכי אין עוד קליעים בגופו. כמו כן, הממצאים סותרים גם את עמדת הפרקליטות הצבאית, שהודיעה בדיון בהארכת מעצרו של אביעד פריג'ה, החשוד בגרימת מותו של קסטלמן, שאין צורך ראייתי בנתיחת הגופה.

גורם המעורה בחקירה אמר לוואלה! כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תצטרך להתערב בתיק מחשש לטיוח. בסביבת המשפחה רוצים שהיא תיכנס לעובי הקורה ותבדוק בעצמה את התנהלות המשטרה בנושא. היום בצהריים הייתה אמורה להתקיים פגישה בין הצדדים לבין מפקד ימ"ר מחוז ירושלים, נצ"מ אלי כהן, אך היא נדחתה לימים הקרובים ותתקיים בבית משפחת קסטלמן בטבעון.

עוד בוואלה!

פרשת הירי ביובל קסטלמן: סימני השאלה ומתי נקבל תשובות

לכתבה המלאה
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
אביעד פריג'ה, החשוד בגרימת מותו של קסטלמן/שלומי גבאי

חקירת המקרה הוטלה עד כה על מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) והמשטרה, שם מסרו לאחר שטענו כי אין קליעים בגופתו של קסטלמן - ולפני הנתיחה: "החלטת ראש צוות החקירה על מתן אישור לקבורתו של יובל ניתנה בהתאם למידע הרפואי הרלוונטי שהועבר ליחידה החוקרת מבית החולים לאחר שנקבע מותו, ולנוכח יתר הממצאים החקירתיים באותה העת. בניגוד לטענות כזב שמתפרסמות בנושא הקליעים, טרם בוצעה הנתיחה - ולכן גם טרם התקבלו ממצאים בנושא זה".

בדוח הראשוני של בית החולים שערי צדק נכתב שנמצאו ממצאים מתכתיים בירך של קסטלמן. למרות זאת, בעמדה הראשונית של המשטרה נכתב כי לא נמצאו קליעים. כלומר, הפער הוא בין ממצאים מתכתיים שעשויים להיות מספר דברים, כמו רסיסים למשל, לבין העובדה שלא נמצאו קליעים. בנוסף, בעמדה הראשונית של המשטרה מצוטט דוח של בית החולים, שבו אין התייחסות למציאת קליעים ורסיסים בחזה. רק דוח נוסף של בית החולים שנחשף בשבוע שעבר מצביע על ממצאים בחזה, אך טרם התברר איך נוצרו שתי הגרסאות לדוח של המרכז הרפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully