וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להסתיר? בדיקת הסי.טי מעלה ממצאים שסותרים את דוח המשטרה על מותו של יובל קסטלמן

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:05

אחרי שמשפחתו אישרה את ההליך, מתקיים קרב גרסאות סביב הצורך בנתיחת הגופה, לאחר שלטענת המשטרה לא התגלו סימנים לקליעים. גורם המעורה בפרטים לוואלה!: "בבדיקה בבית החולים התגלו סימנים מובהקים של שיירים מתכתיים בגופה - בניגוד לטענה הכוזבת של המשטרה"

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מקור מעורה בחקירת מותו של יובל קסטלמן מסר לוואלה! כי בבדיקת סי.טי שהתבצעה לאחר מותו של יובל קסטלמן נמצאו סימנים מובהקים של שיירים מתכתיים בגופה, זאת בניגוד לשנכתב בדוח המשטרתי. "טענה כוזבת של המשטרה", טען.

הטענה מגיעה לאחר שמשפחתו של יובל, שנורה במהלך הפיגוע בירושלים בעת שניסה לסייע בנטרול מחבל, הסכימה להוצאת גופתו לצורך נתיחתה. "בבדיקה יש סימני מתכת מובהקים, זאת בניגוד לטענתה הכוזבת של משטרת ישראל בהתחלה. לאחר נתיחת הגופה, נוכל לדעת בוודאות אם אלו קליעים או חלקי קליעים. אני מעריך בזהירות שכן", מסר הגורם לוואלה!.

בדוח המשטרתי נכתב כי "מבדיקה מול בית חולים והרופאים, כמו שעלה גם בבדיקת סי.טי שבוצעה, לא נמצאו קליעים בגופה. סיבת המוות ברורה, ולאחר בדיקה יסודית של הממצאים והעדויות, מתחזק אף יותר כי הנתיחה לא תתרום דבר לבירור החשדות. היא אינה יכולה לסייע לשינוי המארג הראייתי".

יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה
הדוח המשטרתי בדבר נתיחת גופתו של יובל קסטלמן, 9 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הנתיחה לא תתרום דבר לבירור החשדות". הדוח המשטרתי בדבר נתיחת הגופה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנגד, מקורות אחרים המעורים בפרטים ביקשו להבהיר כי לא קיימים פערים גדולים בין גרסת המשטרה לבין העובדה שנמצאו סימני מתכת בגופתו של קסטלמן, וכן כי נציגי הפרקליטות הצבאית אמרו השבוע בדיון שהתקיים בבית הדין הצבאי בהארכת מעצרו של החשוד בירי, אביעד פריג'ה, כי אין לנתיחת הגופה משמעות משפטית. עוד הוסיפו כי הם מבקשים להציג בפני בית הדין חוות דעת רפואית אחרת, ללא נתיחת הגופה.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו משתתפים בצערה של משפחת קסטלמן על האובדן הטראגי של בנם יובל בפיגוע הירי הרצחני ולבנו עם המשפחה. החלטת ר' צוות החקירה על מתן אישור לקבורתו של יובל ניתנה בהתאם למידע הרפואי הרלוונטי שהועבר ליחידה החוקרת מבית החולים לאחר שנקבע מותו, ולנוכח יתר הממצאים החקירתיים באותה העת. בניגוד לטענות כזב שמתפרסמות בנושא הקליעים, טרם בוצעה הנתיחה - ולכן גם טרם התקבלו ממצאים בנושא זה. יודגש כי כלל חומרי החקירה והממצאים הועבר למצ"ח עם תחילת החקירה, ובנוסף התקיימו דיוני עבודה בנושא בין חוקרי מצ"ח למשטרה בשבוע החולף".

דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023/שלומי גבאי
שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שלישי, שוחרר למעצר בית על ידי בית המשפט הצבאי אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל. בהחלטתו, ביקש השופט הצבאי סא"ל טובי הארט להזכיר כי "אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה", וכן כי "הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך". לצד זאת, כך הוסיף, "לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי". מחקירתו, כמו גם מהשחזור שביצע, עלה כי פריג'ה ירה למוות בקסטלמן משום שחשב שהוא מחבל, על אף שהרים ידיים ורצה להציג את תעודת הזהות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully