וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות בחקירה": גופתו של יובל קסטלמן הוצאה מהקבר לנתיחה

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:06

הגופה הוצאה באישור המשפחה, בעקבות מידע חדש שהתקבל. גורם המעורה בפרטי החקירה: "ייתכן ויש קליעים בגופתו של יובל". הנתיחה צפויה להערך בשבוע הבא. משפחת קסטלמן: "מקווים שהאמת והצדק ייצאו לאור"

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחתו של יובל קסטלמן הסכימה הבוקר (שישי) להוצאת גופתו מהקבר לצורך בדיקה. זאת, לאחר קבלת הצו השיפוטי שמורה בנושא והתקדמות בחקירה שנעשתה. הגופה הוצאה מהקבר שבקריית טבעון והנתיחה צפויה להיערך בתחילת השבוע הבא.

מקור שמעורה בפרטי החקירה מסר כי ייתכן ויש קליעים בגופתו של יובל קסטלמן. "בבדיקת הסי.טי, יש סימני מתכת מובהקים - בניגוד לטענה הכוזבת של משטרת ישראל בהתחלה", אמר. "לאחר נתיחת הגופה, נוכל לדעת בוודאות אם אלו קליעים או חלקים מהם. אני מעריך בזהירות שאכן מדובר בקליעים".

משפחת קסטלמן מסרה כי החלטתם לפתוח את הקבר התקבלה מתוך רצון להוציא את הצדק לאור. "בכאב גדול מנשוא נעתרנו לבקשת מצ"ח והפרקליטות הצבאית להוצאת גופתו של יובל מקברו לצורך נתיחה שלאחר המוות", מסרו. "אנו מקווים שבזכות פעולה זו הצדק יצא לאור".

מצה"ל נמסר כי פתיחת הקבר נעשתה בעקבות התפתחות בחקירה וקבלת ממצאים חדשים. "נציגי הפרקליטות הצבאית נפגשו אתמול עם משפחתו של יובל דורון קסטלמן, בה הוצגו בפניהם עיקרי ההתפתחויות בחקירה", אמרו. "במקביל לפגישה זו, פעלה המשטרה הצבאית, בליווי התביעה הצבאית, לעריכת בדיקות נוספות מול גורמי מקצוע רלוונטיים, מהן עלה מידע חדש ורלוונטי. בהתאם למידע זה, נמצא כי קיימת תוחלת חקירתית בקיום נתיחה".

עוד בוואלה!

צה"ל על הירי באזרח שהרג את המחבל בירושלים: "חיילים לא יורים במי שמרים ידיים"

לכתבה המלאה
יובל קסטלמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"מקווים שהצדק ייצא לאור". יובל קסטלמן/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה

בית הדין הצבאי שחרר ביום שלישי למעצר בית את סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן בפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים. לפי החשד, פריג'ה ירה למוות תוך טעות בזיהוי ביובל - בעת שזה נחלץ לסייע בחיסול מחבל.

בהחלטתו, ביקש להזכיר השופט הצבאי סא"ל טובי הארט כי "אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה", וכן כי "הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך". לצד זאת, כך הוסיף, "לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי".

דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, במהלך דיון הארכת מעצרו/שלומי גבאי

פריג'ה שחזר אתמול את האירוע בכניסה לעיר כחלק מהמשך חקירתו במצ"ח. על פי החשד, פריג'ה ירה למוות בקסטלמן, משום שחשב שהוא מחבל, על אף שהרים ידיים ורצה להציג את תעודת הזהות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully