וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על הירי באזרח שהרג את המחבל בירושלים: "חיילים לא יורים במי שמרים ידיים"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 20:50

דובר צה"ל הודיע כי החייל החשוד שירה ביובל דורון קסטלמן נחקר ולא שהה ביחידתו לאחר המקרה. חייל נוסף, שנפגע באירוע, וגם היה מעורב על פי החשד בירי נחקר באזהרה. הנשקים של השניים נקלחו מהם

בווידאו:מושיקו הרוש, נסע מאחורי רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/שלומי הלר

בצה"ל הגיבו היום (ראשון) לתקרית בה נורה בשוגג למוות יובל דורון קסטלמן מאש חייל צה"ל, לאחר שניטרל שני מחבלים בפיגוע בירושלים בחמישי: "כנורמה, חיילי צה"ל לא יורים על מי שמרים ידיים", נאמר בתדרוך פנימי. "יובל פעל בגבורה ונהרג. ברגע שהבינו שמעורב לוחם בסדיר ולוחם במילואים, בצה"ל יזמו את הפניה למשטרה כדי לערב את מצ"ח, הם נחקרים, נשקיהם נלקחו לבדיקה".

כמו כן, עדכנו בצה"ל כי נפתחה חקירתו של החשוד שירה למוות בקסטלמן: "חייל בשירות מילואים נחקר באופן ראשוני ביום האירוע. החייל לא שהה ביחידה במהלך סוף השבוע, והגיע היום לחקירה באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת. כלי הנשק של החיילים נלקחו ומועברים לבדיקה".

יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים. חיים גולדברג, פלאש 90, באדיבות המשפחה, אתר רשמי
יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים/אתר רשמי, חיים גולדברג, פלאש 90, באדיבות המשפחה

בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם מאש המחבלים, שהחלו לירות לעבר טרמפיאדה בכניסה לירושלים: רבי אלימלך וסרמן בן ה-73, ליביה דיקמן בת ה-24 וחנה איפרגן בת ה-67. כמו כן, שבעה נוספים נפצעו. כמה שעות לאחר מכן נודע כי מספר הנרצחים בפיגוע עלה לארבעה, וכי יובל דורון קסטלמן בן ה-38 שסייע בנטרול המחבלים ונפגע בעצמו, נפטר מפצעיו.

משה קסטלמן, אביו של יובל, סיפר על בנו והשתלשלות האירועים שהובילו למותו: "הוא היה בחור חדור מטרה, לקח על עצמו מטרות והשיג אותם, למד בפנימייה משטרתית, שירת במג"ב עוטף ירושלים, במשטרה, במקביל השלים תארים אקדמיים. היה לו מעגל חברים מאוד גדול. הייתה לו נחישות גדולה. ההתנהגות שלו לא הפתיעה אותי".

"הוא ירד עם נשק אישי מול מחבלים, שניות לפני שהם נכנסו לרכב והמשיכו ליעד הבא. במעשה שלו ההירואי הוא פשוט עצר את זה - ואז האירוע היה אמור להסתיים. פתאום הוא מבין שיורים עליו, הוא הבין שיש טעות ועשה את כל הפעולות הנדרשות - זרק את הנשק, פתח את החולצה, את החגורה, זה לא הגיוני לחשוב שהוא מחבל כי הוא ירה במחבלים רגע לפני. הוא סיכן את החיים שלו כדי להציל אחרים. גם אם היו חושדים בו - את הנשק שלו הוא זרק הצידה, הכול היה צריך להיראות אחרת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. שלומי הלר
רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/שלומי הלר

על ההתבטאות של נתניהו אמש במסיבת העיתונאים, במהלכה אמר כי "זאת המדיניות ויש מחירים, אלו החיים", אמר קסטלמן: "אנשים מדברים ואין להם שום מושג מה קרה באירוע. זה ממש לא מה שקרה, הוא אפילו לא מכיר את העובדות. זה כואב מאוד, ורק גורם לחשוב שאין גורם רשמי שבודק את העניין".

"אם לא היה את התיעוד - הבן שלנו היה נהרג ואף אחד לא יודע מה קרה לו בכלל. הם רצחו את הבן שלי, אין מילה אחרת. אני רק מנסה וזה קורע את הלב לחשוב איך הבן שלי הרגיש בשניות האלה, עושה את מה שנדרש ובסוף מבין שחיילים יורים בו. הפעולה מבזה את המדים שאותו חייל לבש, מי שמחזיק נשק צריך לדעת שיש לו אחריות פלילית. אם אתה יורה על בן אדם באופן כזה, אתה צריך להיות עצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully