וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי ביובל קסטלמן: החשוד בגרימת מותו ערך שיחזור של האירוע

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:09

כחלק מחקירתו במצ"ח, ביצע סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה שיחזור של האירוע שבו נורה למוות יובל קסטלמן. על פי החשד, פריג'ה ירה משום שחשב שמדובר במחבל. זאת, על אף שההרוג הרים ידיים וביקש להציג את תעודת הזהות שלו

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד בגרימת מותו של יובל קסטלמן במהלך הפיגוע בירושלים, ביצע הבוקר (חמישי) שחזור של האירוע בכניסה לעיר כחלק מהמשך חקירתו במצ"ח. על פי החשד, פריג'ה ירה למוות בקסטלמן, משום שחשב שהוא מחבל, על אף שהרים ידיים ורצה להציג את תעודת הזהות שלו.

שלשום שוחרר פריג'ה למעצר בית, בהחלטתו ביקש להזכיר השופט הצבאי, סא"ל טובי הארט, כי "אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה", וכן כי "הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך". לצד זאת, כך הוסיף, "לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי".

יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
פריג'ה בזמן הפיגוע בירושלים וקסטלמן/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה, חיים גולדברג/פלאש 90
שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיחזור המקרה בכניסה לירושלים. היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את משפחתו של יובל דורון קסטלמן ביחד עם עורך הדין עמית שלף, מסר בתגובה: "קשה לקבל מצב דברים כה בלתי נסבל במסגרתו פועל אזרח באומץ לב בלתי נתפס, יוצא מרכבו שממוקם במרחק רב ממקום האירוע, רץ לעבר המחבלים, מנטרל לפחות אחד מהם, מציל חיים של ישראלים רבים - ובסופו של דבר נורה למוות בידי חייל ישראלי".

"העובדות הן שיובל נורה למוות בעת שהרים את ידיו, הרחיק מעצמו את אקדחו, פתח את מעילו ושלף את ארנקו כדי להראות תעודת זהות ישראלית, תוך שהוא צועק בעברית לא לירות בו. אנחנו דורשים מהמשטרה הצבאית החוקרת ומהתביעה הצבאית לחקור את הפרשה עד תום, להעמיד לדין את היורה ולהביא להרשעתו ולענישתו הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully