וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על הרג יובל קסטלמן: "לא יורים במי שמרים ידיים"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 18:02

הלוי כינה את האירוע בו נהרג האזרח שסייע בחיסול המחבלים "טראגי", ורמז: הזרמת מי ים למנהרות - "רעיון טוב". כשנשאל בידי וואלה! האם ניתן לסיים את המלחמה בלי לחסל את יחיא סינוואר, הרמטכ"ל סירב להשיב חד-משמעית

הרמטכ״ל: "מי שחשב שצה״ל לא יידע לחדש את הלחימה - טעה"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס לראשונה היום (שלישי) להרג יובל קסטלמן, שסייע לנטרל מחבלים בפיגוע הקטלני בירושלים. הוא כינה את האירוע "טראגי" והביע את הערכתו לקסטלמן שלדבריו התנהל בגבורה. "אנחנו מעלים על נס גבורת אזרח שרץ באומץ רב לתוך האש, לחדול הרג אזרחים", אמר הרמטכ"ל, והדגיש את הוראות הפתיחה באש ללוחמים: "לא למהר בירי כשפוחת הסיכון, ואנחנו לא יורים במי שמרים ידיים. המקרה הספציפי עצמו כמובן עדיין נמצא בחקירה, את התובנות האלה, חשוב שנדע כולנו כבר עכשיו".

בנוגע להתחדשות הלחימה ברצועת עזה אמר הרמטכ"ל, "מי שחשב שצה"ל לא יידע לחדש את הלחימה בתום ההפוגה - טעה, בחמאס מרגישים את זה היטב". הוא ציין כי כוחות צה"ל חיסלו בימים האחרונים מפקדים בכירים בחמאס. "השתלטנו על מעוזים רבים של החמאס בצפון הרצועה, וכעת אנחנו פועלים מול מרכזי הכובד שלו בדרום", הוסיף. עוד אמר הלוי, כי כמעט בכל בית ברצועת עזה נמצאים אמצעי לחימה: "חלק מהשיטה זה אמל"ח מונח בבתים, מחבל מגיע לבית בבגדים אזרחיים ומנהל משם את הלחימה".

הלוי התייחס לדיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו ישראל בנתה בצפון רצועת עזה מערכת משאבות לטובת הצפת מנהרות חמאס. "אנחנו פוגשים תשתיות תת-קרקעיות רבות בעזה", ענה הרמטכ"ל, "יש לנו דרכים מגוונות, לא אדבר עליהן כאן. פיצוץ והשמדה וגם יכולות שמונעות מאנשי חמאס מלהשתמש במנהרות תוך כדי לחימה". בנוגע להזרמת מי ים הוא אמר ברמיזה, "זה רעיון טוב".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת, 5 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת, 5 בדצמבר 2023/אמיר בוחבוט

הרמטכ"ל הוסיף והתייחס ללחימה מול חיזבאללה. "אנחנו גובים מחיזבאללה מחיר גדול שהארגון הזה מתאמץ להסתיר, הוא כנראה יודע למה", אמר. "אנחנו אמנם ממוקדים ברצועת עזה, אך יחד עם זאת ממשיכים את הפעילות המבצעית שתכליתה להביא מציאות טובה יותר, טובה בהרבה, בגבול הצפון.

כשנשאל בידי וואלה! האם ניתן לסיים את המלחמה בלי לחסל את יחיא סינוואר, הרמטכ"ל סירב להשיב באופן חד-משמעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully