וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 נרצחים ו-7 פצועים בפיגוע ירי בירושלים, המחבלים נורו

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 0:57

שני המחבלים, תושבי מזרח ירושלים המזוהים עם חמאס, הגיעו עם רכב לכניסה לעיר ופתחו באש לעבר אזרחים. בפיגוע נרצחו רבי אלימלך וסרמן, ליביה דיקמן וחנה איפרגן. מאוחר יותר נקבע מותו של יובל דורון קסטלמן, שסייע בנטרול המחבלים. נבדק חשד שנורה בשוגג על ידי חיילים

בווידאו: 3 נרצחים ו-6 פצועים בפיגוע ירי בירושלים, המחבלים נורו/רוני כנפו

רבי אלימלך וסרמן בן ה-73, ליביה דיקמן בת ה-24 וחנה איפרגן בת ה-67 נרצחו בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (חמישי) בטרמפיאדה בכניסה לירושלים, שבעה נוספים נפצעו. כמה שעות לאחר מכן נודע כי מספר הנרצחים בפיגוע עלה לארבעה, וכי יובל דורון קסטלמן בן ה-38 שסייע בנטרול המחבלים ונפגע בעצמו, נפטר מפצעיו.

שני המחבלים נוטרלו בזירה וחוסלו זמן קצר לאחר מכן. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי שני מחבלים הגיעו למקום ברכב ופתחו בירי לעבר אזרחים בתחנת אוטובוס במקום. מפקד מחוז ירושלים במשטרה פתח בהארכת מצב. כביש 1 ממחלף מוצא לכיוון ירושלים נחסם לתנועה. חמאס קיבל אחריות לפיגוע.

מתחקיר ראשוני עולה כי יובל, שסייע בנטרול המחבלים, נפגע ככל הנראה גם מירי החיילים שפעלו בזירה יחד איתו. זאת, לאחר שסברו בטעות כי הינו מחבל. עדיין לא ברור האם נפגע יובל גם מירי המחבלים עצמם.

יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
סייע בחיסול המחבלים ונורה, יובל דורון קסטלמן/באדיבות המשפחה

שבעת פצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בינהם ארבעה במצב קשה והשאר במצב בינוני וקל. המחבלים שביצעו את הפיגוע הם האחים מוראד ואברהים נמר בני 38 ו-30, תושבי מזרח ירושלים. השניים מזוהים עם חמאס והיו כלואים בעבר על פעילות טרור וכוונה לפעילות טרור. מי שנטרל את המחבלים היו הם י', בן 36, לוחם מילואים ומ', בחור חרדי, סא"ל במיל' בן 48.

לפני כשנה, באותה זירת פיגוע בכניסה לעיר ירושלים, נרצחו אריה שצ'ופק וטדשה טסומה ממטען נפץ שהונח ליד תחנת האוטובוס והתפוצץ, 10 נוספים נפצעו. אריה נהרג במקום בעוד טדשה מת מפצעיו בבית החולים מאוחר יותר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תיעוד הפיגוע

בווידאו:פיגוע ירי בכניסה לירושלים, 30 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
רבי אלימלך וסרמן (משמאל לרב עובדיה יוסף), נרצח בפיגוע ירי בירושלים. יעקב כהן, אתר רשמי
רבי אלימלך וסרמן (משמאל לרב עובדיה יוסף), נרצח בפיגוע ירי בירושלים/אתר רשמי, יעקב כהן
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

משה חמד, חובש רפואת חירום סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי כמה פצועים בזירה. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר שבעה פצועים".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן מסר: "מדובר בשני מחבלים תושבי מזרח ירושלים שירו מרכבם, אחד עם M16 והשני עם אקדח. תושבי מזרח ירושלים. חייל ואזרח הם אלו שניטרלו את המחבלים".

ראש העיר ירושלים משה ליאון מסר: "מדובר בפיגוע קשה מאוד. אני מוסר את תנחומיי למשפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים. תגובתם המהירה של האזרח והלוחם שהגיעו למקום מנעו אסון גדול בהרבה. הוריתי להמשיך ולתגבר את הנוכחות הביטחונית בעיר במטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים".

מהחזית האזרחית נמסר בתגובה להפרת הפסקת האש של חמאס: "בזמן שממשלת ישראל משווקת לציבור הפסקת אש - חמאס ממשיך לרצוח באזרחינו. חמאס מהתל בממשלה והיא ממשיכה במדיניות הלא אחראית שלה. פיגוע הירי שהתרחש בירושלים הוא המשך ישיר של הגמגום של קבינט המלחמה אל מול הטרור. כשבישראל מראים חולשה - הטרור מרים את הראש, הגיע הזמן שהקברניטים יתאפסו וייצרו משוואה ברורה - כוח יענה ביותר כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully