וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי ביובל קסטלמן: בית הדין הצבאי החליט לשחרר את החשוד למעצר בית

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 8:45

בהחלטתו, טען השופט כי "הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך שלא נשקפת סכנה, אך לצד זאת לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה - כפי שהיה בעבר". לפי החשד, אביעד פריג'ה ירה למוות תוך טעות בזיהוי ביובל - בעת שזה נחלץ לסייע בנטרול מחבל בפיגוע בירושלים

בווידאו: הארכת מעצר לאביעד פריג'ה, בית הדין הצבאי בית ליד, 5 בדצמבר 2023/מערכת וואלה!

בית הדין הצבאי שחרר הערב (שלישי) למעצר בית את סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן בפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים. לפי החשד, פריג'ה ירה למוות תוך טעות בזיהוי ביובל - בעת שזה נחלץ לסייע בנטרול מחבל.

בהחלטתו, ביקש להזכיר השופט הצבאי סא"ל טובי הארט כי "אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה", וכן כי "הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך". לצד זאת, כך הוסיף, "לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי".

אביעד פריג׳ה בדיו על הארכת מעצרו. ביני אשכנזי
אביעד פריג׳ה בדיו על הארכת מעצרו/ביני אשכנזי
הסנגורים של פריג׳ה - עו״ד רן כהן רוכברגר משמאל ומימין עו״ד שלומי ציפורי. ביני אשכנזי
הסנגורים של פריג׳ה - עו״ד רן כהן רוכברגר משמאל ומימין עו״ד שלומי ציפורי/ביני אשכנזי

מעורכי הדין שלומי צפורי רן כהן רוכברגר, סנגוריו של פריג'ה, נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת בית הדין הצבאי להורות על שחרורו של הלוחם ממעצר. ברור מההחלטה שגם פעולות החקירה הנוספות שבוצעו היום לא שינו את הקביעה השיפוטית שלא בוצע 'וידוא הריגה' ושאין בסיס לייחס ללוחם את גרימת מותו של המנוח. בהחלטה גם מצוין שהן המנוח והן הלוחם החשוד פעלו להסרת הסכנה החמורה שנשקפה לאזרחים במקום הפיגוע.

"זו ההחלטה הנכונה, המדברת בעד עצמה, והיא משקפת שבטרגדיה הנוראה כל כך שבה נפל יובל קסטלמן אין מקום לייחס ללוחם את ההתנהגות הפלילית שהודבקה לו. אנחנו מבקשים שהחקירה תמשיך ותמוצה עד תום, ומאמינים שבסופה יהיה ברור שיש להורות על סגירת התיק הפלילי נגד הלוחם".

דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023/שלומי גבאי
עורך הדין דניאל חקלאי,מייצג את משפחתו של יובל דורון קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
עורך הדין דניאל חקלאי,מייצג את משפחתו של יובל דורון קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023/שלומי גבאי
אביעד פריג׳ה  בדיון על הארכת מעצרו. ביני אשכנזי
אביעד פריג׳ה בדיון על הארכת מעצרו/ביני אשכנזי

מוקדם יותר, טענה הפרקליטות הצבאית כי אין סיבה משפטית לנתח את גופתו של יובל. סנגורו טען כי בעיתונות דווח על קיומה של סיבה משפטית לניתוח, אך השופט טען כי ניתוח פתולוגי לא משפיע על הקשר הסיבתי בין הירי לבין המוות של המנוח.

"לטעמנו אנחנו צריכים לבצע עוד פעולות חקירה", טען התובע הצבאי סא"ל קובי מרכוס בדיון. "הפעולות שהעלנו בדיון מצדיקות את המשך מעצרו של החשוד, כשלפי הצפי הפעולות המרכזיות יסתיימו ביום חמישי בבוקר. לפיכך, אנחנו סבורים שנקודת הבחינה הנוספת של מצב החקירה ראויה להתבצע ביום חמישי".

אביעד פריג'ה בבית הדין הצבאי בדיון בהארכת מעצרו. שלומי גבאי
אביעד פריג'ה בבית הדין הצבאי בדיון בהארכת מעצרו/שלומי גבאי
יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה

במהלך החקירה, שאל סנגורו של פריג'ה את השופט האם כבר התקבלה החלטה באם לבצע ניתוח פתולוגי לגופת המנוח, ונענה כי אין שינוי מהתשובה שניתנה אתמול, בה נטען כי אין סיבה משפטית לביצוע ההליך. סנגורו השיב כי "בעיתונים דווח אחרת", ונענה בשנית כי עקב "אופי הפציעות והטיפול הרפואי הממושך לא היה טעם ראייתי לביצוע הנתיחה", וכן כי "לטעמנו בשלב זה ניתוח פתולוגי לא משפיע על שאלת הקשר הסיבתי בין הירי של החשוד לבין המוות של המנוח".

עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את משפחתו של יובל דורון קסטלמן ביחד עם עורך הדין עמית שלף, מסר בתגובה: "קשה לקבל מצב דברים כה בלתי נסבל במסגרתו פועל אזרח באומץ לב בלתי נתפס, יוצא מרכבו שממוקם במרחק רב ממקום האירוע, רץ לעבר המחבלים, מנטרל לפחות אחד מהם, מציל חיים של ישראלים רבים - ובסופו של דבר נורה למוות בידי חייל ישראלי".

"העובדות הן שיובל נורה למוות בעת שהרים את ידיו, הרחיק מעצמו את אקדחו, פתח את מעילו ושלף את ארנקו כדי להראות תעודת זהות ישראלית, תוך שהוא צועק בעברית לא לירות בו. אנחנו דורשים מהמשטרה הצבאית החוקרת ומהתביעה הצבאית לחקור את הפרשה עד תום, להעמיד לדין את היורה ולהביא להרשעתו ולענישתו הראויה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully