וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנחקר במצ"ח: נעצר חייל המילואים שירה למוות ביובל קסטלמן

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 11:15

סמ"ר (מיל') אביעד פריג'ה, שירה למוות בשוגג באזרח שנטרל את המחבל בפיגוע בירשולים, נעצר בתום חקירה ארוכה במצ"ח. עורכי דינו: "הוא היה משוכנע שהוא בסכנת חיים, לא הייתה לו כוונה לבצע 'וידוא הריגה'"

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמ"ר (מיל') אביעד פריג'ה, לוחם המילואים שחשוד בירי הקטלני על יובל קסטלמן שסייע לנטרל את המחבלים בפיגוע הקטלני בירושלים, נעצר בסוף חקירת מצ"ח. פריג'ה נחקר במשך שעות ארוכות, ומסר בחקירה את גרסתו, הביע הסכמה להיבדק בפוליגרף - ביקש למסור את תנחומיו למשפחה האבלה.

כזכור, אתמול הגיבו בצה"ל לתקרית החמורה שבה נורה קסטלמן בשוגג מאש חייל צה"ל: "כנורמה, חיילי צה"ל לא יורים על מי שמרים ידיים", נאמר בתדרוך פנימי. "יובל פעל בגבורה ונהרג. ברגע שהבינו שמעורב לוחם בסדיר ולוחם במילואים, בצה"ל יזמו את הפניה למשטרה כדי לערב את מצ"ח, הם נחקרים, נשקיהם נלקחו לבדיקה".

יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים. חיים גולדברג, פלאש 90, באדיבות המשפחה, אתר רשמי
יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים/אתר רשמי, חיים גולדברג, פלאש 90, באדיבות המשפחה

עורכי דינו של החייל, אל"ם (מיל') שלומי צפורי ואל"ם (מיל') רן כהן רוכברגר, הסנגור הצבאי הראשי לשעבר, מסרו: "קטעי הסרטונים מזירת הפיגוע שפורסמו ברשתות החברתיות, וזוויות הצילום שלהם, יוצרים רושם חלקי ומוטעה שאינו משקף את מה שנראה ונשמע מהכיוון של הלוחם. את הירי הנוסף שביצעו הלוחם ואנשים נוספים בזירה לעברו של יובל ז"ל יש לבחון על פי כלל הנסיבות ותמונת המצב שעמדה בזמן אמת לנגד לעיניו של הלוחם.

"מהמקום שבו עמד הלוחם, מהמראות שראה ומהקולות ששמע, הלוחם היה משוכנע בכל ליבו שהוא מבצע ירי לעבר מחבל שעדיין מהווה סכנת חיים כלפיו וכלפי כל הסובבים. הוא לא התכוון בשום אופן לבצע 'וידוא הריגה' וכך גם לא פעל. מיד לאחר שראה שאותו אדם נפגע ונשכב, חדל מהירי. לאחר ששמענו את עדותו של הלוחם, אין לנו ספק כי בנסיבות קיצון חריגות אלה תגיע גם הפרקליטות הצבאית למסקנה הברורה, כי עם כל הצער הכבד על התוצאה הנוראה מדובר בטעות טראגית שאינה מצדיקה נקיטת צעדים פלילים נגד הלוחם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת הפיגוע בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רגע הירי ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. שלומי הלר
רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/שלומי הלר

תגובת דובר צה"ל: חייל המילואים החשוד בירי שגרם למותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, נחקר אתמול תחת אזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, ובשלב זה נעצר למעצר ראשוני. היום צפויה להימשך חקירתו.

בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם מאש המחבלים, שהחלו לירות לעבר טרמפיאדה בכניסה לירושלים: רבי אלימלך וסרמן בן ה-73, ליביה דיקמן בת ה-24 וחנה איפרגן בת ה-67.

משה קסטלמן, אביו של יובל, סיפר על בנו והשתלשלות האירועים שהובילו למותו: "הוא ירד עם נשק אישי מול מחבלים, שניות לפני שהם נכנסו לרכב והמשיכו ליעד הבא. במעשה שלו ההירואי הוא פשוט עצר את זה - ואז האירוע היה אמור להסתיים. פתאום הוא מבין שיורים עליו, הוא הבין שיש טעות ועשה את כל הפעולות הנדרשות - זרק את הנשק, פתח את החולצה, את החגורה, זה לא הגיוני לחשוב שהוא מחבל כי הוא ירה במחבלים רגע לפני. הוא סיכן את החיים שלו כדי להציל אחרים. גם אם היו חושדים בו - את הנשק שלו הוא זרק הצידה, הכול היה צריך להיראות אחרת".

מותו של קסטלמן חולל סערה ציבורית נרחבת, בעיקר בגלל האמירה של רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים במוצ"ש כאשר נשאל על האירוע החמור וענה כי "דברים כאלו קורים, אלו החיים". יצוין כי נתניהו הביע בתשובתו תמיכה במדיניות חלוקת הנשק האזרחי שמוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - על אף שקסטלמן נהרג בידי חיילים שנושאים נשק בשגרה ואין לכך קשר למדיניות חלוקת הנשק לאזרחים של בן גביר.

אחרי ששוחח עם אביו של קסטלמן וביקש להבהיר את דבריו, אמר אתמול נתניהו כי "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. במעשה גבורה עילאי הוא הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. נתניהו הוסיף כי משפחתו של יובל היא "מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully