וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה החיים? אביו של יובל קסטלמן: "רואים שנתניהו אפילו לא מכיר את העובדות"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 11:21

משה קסטלמן, שבנו נורה למוות בשוגג בידי חיילים במהלך הפיגוע בירושלים, דורש צדק: "הפעולה מבזה את המדים שאותו חייל לבש, מי שמחזיק נשק צריך לדעת שיש לו אחריות פלילית". בינתיים החייל שירה העיד במשטרה: "הייתי בטוח שהוא מחבל, חשתי סכנה"

בווידאו:מושיקו הרוש, נסע מאחורי רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/שלומי הלר

משה קסטלמן, אביו של יובל דורון קסטלמן, שנורה למוות בשוגג לאחר שניטרל את המחבלים בפיגוע בירושלים ביום שישי, מספר על בנו - האדם שהיה, הרקע המשטרתי שאימן אותו לפעול בזירה ומעגל החברים הקרוב.

"בני בכורי היה בן 38 בדיוק במותו, הוא היה בחור חדור מטרה, לקח על עצמו מטרות והשיג אותם, למד בפנימייה משטרתית, שירת במג"ב עוטף ירושלים, במשטרה, במקביל השלים תארים אקדמיים. בהמשך המשיך לימודים במשפטים. בכל חייו הקצרים לצערי היה בחור מאוד חברותי, היה נרתם ומושיט עזרה בכל התחומים. היה לו מעגל חברים מאוד גדול. הייתה לו נחישות גדולה. ההתנהגות שלו לא הפתיעה אותי".

קסטלמן סיפר על מה שאירע במהלך נטרול המחבלים בפיגוע בירושלים: "הוא ירד עם נשק אישי מול מחבלים, שניות לפני שהם נכנסו לרכב והמשיכו ליעד הבא. במעשה שלו ההירואי הוא פשוט עצר את זה - ואז האירוע היה אמור להסתיים. פתאום הוא מבין שיורים עליו, הוא הבין שיש טעות ועשה את כל הפעולות הנדרשות - זרק את הנשק, פתח את החולצה, את החגורה, זה לא הגיוני לחשוב שהוא מחבל כי הוא ירה במחבלים רגע לפני. הוא סיכן את החיים שלו כדי להציל אחרים. גם אם היו חושדים בו - את הנשק שלו הוא זרק הצידה, הכול היה צריך להיראות אחרת".

יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים. חיים גולדברג, פלאש 90, באדיבות המשפחה, אתר רשמי
יובל דורון קסטלמן על רקע זירת הפיגוע בירושלים/אתר רשמי, חיים גולדברג, פלאש 90, באדיבות המשפחה

למשפחת קסטלמן נודע על פציעתו של יובל רק אחרי הצהריים, יותר מ-9 שעות אחרי הפיגוע, כשהתקשרו להגיד למשפחה שהנשק שלו והציוד נמצא בידי המשטרה: "לא ידענו מכלום. פתאום מתקשרים אליי ואומרים לי האקדח שלו, והארנק נמצא ככה וככה וככה. אמרתי איזה ארנק, על מה אתם מדברים? ואז התחלנו להבין שהוא נפצע והוא בבית חולים".

"לא בא אלינו שום נציג רשמי", הוסיף האב. "הגיע אלינו נציג לבני מיעוטים מימ"ר ירושלים שהגיע כי הכיר את יובל. לא ידענו מכלום. אמרו כנראה שהוא מאושפז, לאט לאט התחלנו להבין ולנסוע לבית החולים - ואז נקבע מותו בערב. התמונה מתחילה להתבהר מאנשים ששיתפו אותנו, מהסרטון. כשהיה פה הנציג של הימ"ר, הוא אישר שזה מה שקרה. ממש קשה לקרוא למי שירה חיילים - בכל ההתנהגות של מי שירה, הם נתנו עדות ראשונית בשטח והמשיכו בדרכם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. שלומי הלר
רכבו של יובל קסטלמן, נורה למוות כשירה במחבלים שביצעו פיגוע בכניסה לעיר, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/שלומי הלר

"אנשים מדברים ואין להם מושג"

על ההתבטאות של נתניהו אמש במסיבת העיתונאים, במהלכה אמר כי "זאת המדיניות ויש מחירים, אלו החיים", אמר קסטלמן: "אנשים מדברים ואין להם שום מושג מה קרה באירוע. זה ממש לא מה שקרה, הוא אפילו לא מכיר את העובדות. זה כואב מאוד, ורק גורם לחשוב שאין גורם רשמי שבודק את העניין".

"אם לא היה את הסרטון - הבן שלנו היה נהרג ואף אחד לא יודע מה קרה לו בכלל. וגם עכשיו מעבירים את התיק מאחד לשני (מצ"ח למשטרה, יש"י). הם רצחו את הבן שלי, אין מילה אחרת. אני רק מנסה וזה קורע את הלב לחשוב איך הבן שלי הרגיש בשניות האלה, עושה את מה שנדרש ובסוף מבין שחיילים יורים בו. הפעולה מבזה את המדים שאותו חייל לבש, מי שמחזיק נשק צריך לדעת שיש לו אחריות פלילית. אם אתה יורה על בן אדם באופן כזה, אתה צריך להיות עצור".

ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית כתבה בטוויטר על האמירה של נתניהו: ‏"יובל קסטלמן הוא גיבור שלא היה צריך למות. נדרשת כאן חקירה מעמיקה והבנה של האירוע לפרטיו. אין להשלים עם אלה החיים. כחברה חפצת חיים, עלינו לתחקר, ללמוד וללמד כדי למנוע אירועים טרגיים שכאלה".

בה בעת, סיפר מושיקו הרוש, שנסע מאחורי קסטלמן בבוקר הפיגוע, על הגבורה של האזרח: "הוא סימן לי עם היד לברוח ושלף נשק. הוא נכנס לתוך התופת הזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, 2 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו במסיבת העיתונאים אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

פרטים חדשים מהחקירה

במקביל נאספו פרטים חדשים מחקירת הירי. לוואלה! נודע כי לזירת הפיגוע הגיעו בזה אחר זה שני חיילים ואזרח (יובל דורון קסטלמן) שנטרלו את המחבלים, קסטלמן, שחתר למגע ראשון, ירד מרכבו מהנתיב הנגדי ונטרל את המחבלים. מהעבר השני הגיעו שני חיילים, האחד במילואים שמנטרל אף הוא את המחבלים, והשלישי, חייל בסדיר שמסייע אף הוא בנטרול המחבלים ומתקדם לעברו של קסטלמן, אחרי שהוא מחשיד אותו כמחבל ויורה לעברו ירי קטלני.

מאוחר יותר העיד במשטרה, "הייתי בטוח שהוא מחבל, חשתי ממנו סכנה". מתחקור ראשוני מהשטח עולה כי על אף גרסתו של החייל נוכחים בזירה צעקו לעברו לא לירות. קסטלמן עצמו מבין מייד שהוא מזוהה כמחבל, יורד לקרקע ומרים את ידיו אך זה לא עוזר והוא נורה ונפצע באורח קשה. מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully