וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מותו של יובל דורון קסטלמן: "זאת המדיניות ויש מחירים, אלו החיים"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 2:20

ראש הממשלה נשאל במסיבת העיתונאים על האזרח שנהרג מירי של חייל בפיגוע בירושלים והביע תמיכה במדיניות חלוקת הנשקים של בן גביר. "בגלי הטרור הקודמים, הימצאותם של אזרחים חמושים הצילה את המצב ומנעה אסון גדול. ולכן אני תומך במדיניות הזאת"

נתניהו: "הצעתי לגלנט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש (שבת) מסיבת עיתונאים, שבמהלכה נשאל על הריגתו של האזרח יובל קסטלמן שנורה למוות בידי חיילים בפיגוע בירושלים ואמר: "מה שקרה בפיגוע הרצחני בירושלים הוא שדווקא אזרח חמוש הביא לתוצאה החשובה ודווקא חייל ירה. ברגע שאתה מחלק כלי נשק במספרים יותר גדולים, המקרים האלו יכולים לקרות. אנחנו יודעים שבגלי טרור בעשור האחרון הימצאותם של אזרחים חמושים הצילה את המצב ומנעה אסון גדול. זה קרה עשרות פעמים. לכן, אני חושב שבמצב הקיים צריך להמשיך עם המדיניות הזאת - אני בהחלט תומך בה. יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלו החיים".

יצוין כי נתניהו הביע בתשובתו תמיכה במדיניות חלוקת הנשק האזרחי שמוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - על אף שקסטלמן נהרג בידי חיילים שנושאים נשק בשגרה ואין לכך קשר למדיניות חלוקת הנשק לאזרחים של בן גביר.

יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל דורון קסטלמן, נהרג בסמוך לפיגוע בירושלים לאחר שנורה על ידי חיילים/באדיבות המשפחה
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת פיגוע ירי, ירושלים, 30 בנובמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

יובל דורון קסטלמן בן ה-38 נהרג בבוקר יום חמישי בסמוך לפיגוע הירי שאירע בכניסה לעיר, בו נרצחו רבי אלימלך וסרמן בן ה-73, ליביה דיקמן בת ה-24 וחנה איפרגן בת ה-67. יובל ניטרל את המחבלים באמצעות נשקו האישי ולאחר מכן נורה על ידי אחד מחיילי צה"ל שנמצאו בזירה. מחקירת משטרת ישראל ושב"כ עלה כי אחד מחיילי צה"ל שהיה בזירת הפיגוע זיהה את יובל וחשב אותו למחבל שלישי בזירה, ולכן ביצע לעברו ירי שגרם למותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת החיילים שירו ביובל.

רן קסטלמן, דודו של יובל קסטלמן, כתב הלילה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו: "אף נציג רשמי לא פנה אלינו עד כה ואנחנו לא מבינים מדוע המשטרה לא חוקרת באופן מיידי חשד לרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully