וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הצעתי לגלנט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט"

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 22:23

רה"מ במסיבת עיתונאים: "לוחמינו נערכו בימי ההפוגה לניצחון מוחלט על החמאס, נמשיך עד הסוף". על המו"מ לשחרור החטופים: "התחבטתי לפני אישור העסקה. ניהלנו מו"מ קשוח, הפעלנו לחץ לשיפור המתווה"

נתניהו: "הצעתי לגלנט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (שבת) מסיבת עיתונאים, שבמהלכה ענה על שאלות. "הערב התבשרנו התברר סופית שאל"ם אסף חממי, גיבור ישראל, נפל בקרב ב-7 באוקטובר", אמר נתניהו בפתח דבריו." לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו התפללנו יחד לתוצאה אחרת ולצערי היא לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו".

"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", אמר נתניהו בנאומו הערב, "בשבוע האחרון הצלנו עולמות רבים. החזרנו 110 נפשות, שחררנו 86 אזרחים ישראליים ועשרות אזרחים זרים. האומה כולה ורבים בעולם עקבו בנשימה עצורה אחר כל שחרור".

"שיפרנו את המתווה"

"רק לפני שבוע זה היה נראה בלתי נתפס ודמיוני והנה היום הם כאן", אמר נתניהו, "עטופים באהבת קרוביהם והעם. מה גדול האושר בשובם ומה גדול הכאב על אלה שנרצחו באכזריות נוראית ואלה שעדיין לא שבו. התחבטתי רבות בימים לפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מתדיינים עם השטן שאנס, ביתר, רצח ושרף בני אדם. שטן שלחיי אדם אין שים ערך בעיניו. אבל באותה נשימה היה לי ברור שאנחנו יכולים לחלץ עשרות רבות מחטופינו ועל האפשרות הזו לא הייתי מוכן לוותר".

"הצלחנו לשפר את המתווה באופן ניכר. הפעלנו מאמץ חובק עולם וקיימת קשר ישיר ויומיומי עם הבית הלבן. כל המאמץ הזה נשא פרי. הכפלנו את מספר המשוחררים אבל המשימה טרם הושלמה. השבוע ביקרתי בסורוקה ופגשתי את מיה רגב שנחטפה מהמסיבה ברעים. הם ירו בה פגעו ברגלה היא עברה ייסורים אבל היא מתאוששת והיא חזקה. גם את אחיה איתי הצלחנו לשחרר. עמדתי לצד מיטתה חיבקתי אותה ואת משפחתה ראיתי לנגד עיני משפחה שנולדה מחדש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים. 02.12.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בהצהרה לתקשורת, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

"השגנו את שחרור חטופינו בזכות השילוב של הלחץ הצבאי המסיבי ומאמץ מדיני בלתי פוסק. פגשנו השבוע פעם נוספת את הוריהם של חלק החטופים. חיבקנו אותם והתחייבתי בפניהם שנעשה הכל כדי להשיבם הביתה. את כולם. כדי להשלים את המשימה הקדושה של השבת כל חטופינו לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תחזור להיות גורם שמאיים על ישראל אנחנו ממשיכם להילחם הכל העוצמה. לוחמים בשטח אמרו לי רה"מ תמשיך עד הסוף. ואני אמרתי עד הסוף אין בכלל שאלה", אמר נתניהו

"הלחימה נמשכת. שלשום הנחיתי את צה"ל יחד עם קבינט המלחמה לחדש את הלחימה. ביממה האחרונה השמדנו למעלה מ-400 מטרות טרור של חמאס חיסלנו מחבלים ותשתיות", מסר ראש הממשלה.

"רבים שאלו אותי בשבוע האחרון האם תחדש את המלחמה בסוך ימי ההפוגה והשבתי חד משמעית כן וכעת זה ברור לכולם", הוסיף נתניהו, "נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה. ואי אפשר להשיג מטרות אלה ללא המשך התמרון הקרקעי. הוא היה הכרחי כדי להביא את התוצאתי עד עכשיו וגם כדי להביא תוצאות בהמשך. אני אומר לידידינו בעולם: אין דרך אחרת להשיג מטרות אלה אלא לנצח אין דרך לנצח אלא בהמשך התמרון הקרקעי".

צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
"נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה"/דובר צה"ל

נתניהו נשאל מדוע הוא ושר הביטחון גלנט קיימו מסיבות עיתונאים נפרדות. "הצעתי לשר הביטחון הערב לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט", ענה נתניהו, "אני חושב שחשוב שהציבור ישמע אותנו וידע שאנחנו עובדים במשותף בקבינט המלחמה".

על הכספים הקואליציוניים אמר נתניהו כי "זה דיון שרווי בפופוליזם ושנאת חינם. התקציב עונה על הצרכים הביטחוניים והכלכליים. לא אישרתי לקצץ בתקציב התאטראות. כמו שלא אישרתי קיצוצים בתקציבים אחרים", אמר ראש הממשלה והוסיף, "ישבתי בממשלה ובסוף לא יכולתי להתאפק. יותר משעה דנו שם על אופק חדש. 30 מיליון שקל מתוך 30 מיליארד. זה אלפית. שעה שלמה. כי זה חרדים. מורה חרדית היא לא מורה? אלה בני אדם אלה אחינו ואחיותינו".

רכב של הצלב האדום עם החטופים במעבר רפיח, 25 בנובמבר 2023. רויטרס
על הצלב האדום: "זה כלי ללחץ"/רויטרס

נתניהו לשאלת וואלה! על מעורבות הצלב האדום: "רצינו להכניס להסכם את הצלב האדום מסיבה אחת, כדי שאם הם יפרו את ההסכם - זה נותן לנו כלי ללחץ נוסף ולמשא ומתן תקיף. זה כלי ללחץ".

בנוגע לשאלות וואלה! מדוע אין נשים במוקדי קבלת ההחלטות ענה ראש הממשלה כי "יש נשים בקבלת ההחלטות - בקבינט המורחב יש שרות ששותפות להחלטה וההחלטות אכן מתקבלות שם. צריך להבין איך דברים מתקבלים במלחמה. ההחלטות יובאו לאישורי ואחר כך לאישור קבינט המלחמה ואחר כך לקבינט המורחב ואם צריך לממשלה אחר כך. ההחלטות מתקבלות בפורומים שכוללים בני אדם ובנות אדם".

בניגוד לדברי נתניהו בקבינט המלחמה אין נשים בכלל ובקבינט המדיני ביטחוני חברה אשה אחת מבין 14 שרים בקבינט, ועוד שתי משקיפות.

הצהרת גלנט

לפניו, נאם שר הביטחון יואב גלנט. "הפעולה הצבאית היא זו שהביאה להחזרת 110 חטופים. אתמול ראיתי את תוצאות הלחימה בזמן טייס במטוס חיל האוויר, והיום עם הלוחמים בגבול רצועת עזה", מסר גלנט בתחילת דבריו, "התוצאות מרשימות, צה"ל חזר ללחימה. מה שעומד לנגד עיננו זה השגת מטרות המלחמה, להביס את חמאס, ולהשיב את החטופים לביתם. כל עוד חמאס לא יעבוד לפי מה שנקבע נמשיך ונפעל עד להשגת המטרות שקבענו".

גלנט הוסיף כי הוא עוקב מקרוב לא רק אחרי פעולות צה"ל, אלא גם על השפעתן על ארגון הטרור חמאס. גלנט מסר כי החמאס חשב שיצליח לייצר פילוג בחברה הישראלית בין אלו המבקשים לחימה בעזה, לבין אלו המבקשים משא ומתן על החזרת החטופים. "אנחנו מצאנו לעניין הזה פיתרון", מסר גלנט, "היום אנחנו יודעים שככל שאנחנו מעמיקים את הפעולה הצבאית אנחנו משיגים שני דברים: אנחנו מכים את החמאס, אבל אנחנו גם מגיעים לכך שהם משוועים לרגע של שקט, ותמורת זה הם מוכנים לשלם בחטופים. תוצאות הפעולה הזו הן שהביאו להחזרת 110 חטופם עד כה".

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים  הערכת מצב בגדוד תותחנים במילואים של חטיבת האש 454, המוצב בגבול רצועת עזה יחד עם קצין המילואים הראשי תת-אלוף (במיל׳) בני בן ארי ומפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר, 2 בדצמבר 2023. אלעד מלכה
שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה/אלעד מלכה

"חמאס חשב שהכוחות שלו יוכלו לעצור את צה"ל. הוא חשב שאיראן וחיזבאללה יבואו לעזור. אבל כל מפקד גדוד בחמאס יודע מה שקר בצפון הרצועה. הם יודעים שהגדודים פורקו, ושזה גם עתידם. הדה-מורליזציה בחמאס גבוהה", מסר שר הביטחון.

עוד המשיך הסביר גלנט כיצד הפעולה הצבאית תרמה לשחרור החטופים. "אלפי מחבלים חוסלו, אלפי מפקדות חוסלו, מאות מחבלים שבויים בחקירות בישראל. כל זה הושג מפעולה נחושה של צה"ל. יש ברשותנו 110 אזרחים חיים ו-3 גופות שהוחזרו על ידי פעולת צה"ל. הישג כזה לא השיג אף צבא בעולם נגד ארגון טרור. אנחנו השגנו את זה מול חמאס כתוצאה מהעוצמה המאוד חזקה של צה"ל".

גלנט: "חמאס הפר את ההסכם ומסרב להחזיר 17 נשים וילדים"/לע"מ

לאחר מכן הדגיש שר הביטחון כי חמאס הפר את הסכם הפסקת האש שנקבע מול ארצות הברית, מצריים וקטאר. גלנט אמר כי בנושא המשא ומתן על החזרת החטופים, יש קודם כל לדרוש את שחרורם של 17 הנשים והילדים בראשות חמאס. "כל דין של החזרת חטופים נוספים לפני שחמאס עמד בהתחייבות, דינו ויתור על אות ם 17 נשים וילדים".

מוקדם יותר היום, הורה ראש המוסד דדי ברנע לצוות המשא ומתן הישראלי בדוחא לחזור לארץ, לאחר ש"חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה ואושרה על ידו". מגורם ישראלי נמסר כי בחמאס לא נכונים לדבר על הפעימה האחרונה של הנשים החטופות בעזה שנותרו במתווה הנוכי, ובתגובה ישראל לא מוכנה ה לדון בקטגוריות חדשות לפני שהן ישוחררו.

ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
הורה לצוות המשא ומתן לחזור לארץ, ברנע/ראובן קסטרו

הצהרותיהם של גלנט ונתניהו מגיעות ברקע חידוש הלחימה ברצועת עזה אתמול בבוקר. בשעה 06:30, הפר ארגון הטרור חמאס את הפסקת האש ושיגר טילים אל עבר דרום הארץ ורצועת עזה. עם תום הפסקת האש, יצא צה"ל להתקפה נרחבת על תשתיות הטרור של חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים ממרכז רצועת עזה ועד רפיח.

לפי גורמי צבא, "בהתקפה הנרחבת על יותר מ-400 יעדי טרור השתתפו מטוסי חיל האוויר, סוללות הארטילריה, ספינות טילים ויחידות מיוחדות". גורמים צבאיים אחרים הבהירו כי התמרון בדרום הרצועה מתבסס על מידע שעלה מחקירות מחבלי חמאס שנתפסו ומלאכת איסוף מודיעין של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully