וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הורה לצוות בקטאר לשוב לישראל: "חמאס לא מימש את חלקו בהסכם"

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 15:17

ברנע פוצץ את השיחות מול ארגון הטרור, בעקבות הגעה למבוי סתום. לפי הודעת משרד רה"מ, חמאס לא שחרר את כל הנשים והילדים שהסכים בשיחות הקודמות. גורם ישראלי: "לא מוכנים לדון במתווה חדש לפני שחרור כל הנשים - אם חמאס יעמוד בהסכם אפשר יהיה לחדש את המו"מ"

אחרי שחרור שתי הישראליות: 6 חטופים נוספים הועברו למצרים/מערכת וואלה!

המוסד פוצץ היום (שבת) את המשא ומתן בקטאר על עסקת חטופים, בעקבות "המבוי הסתום. לפי הודעת משרד ראש הממשלה - ראש המוסד, דוד (דדי) ברנע, הורה לצוותו בדוחא לחזור לישראל, לאחר ש"חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה ואושרה על ידו".
בהודעה שנמסרה הודה ברנע לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטאר על השותפות במאמצי התיווך שהובילו לשחרורם החטופים עד כה.

לכל העדכונים על המלחמה

גורם ישראלי אמר בשיחה עם וואלה! כי המשא ומתן הופסק, מאחר ובחמאס לא נכונים לדבר על הפעימה האחרונה של הנשים החטופות בעזה שנותרו במתווה הנוכחי - וישראל לא מוכנה לדון בקטגוריות חדשות לפני שהן ישוחררו. "אם חמאס יעמוד בהסכם וישחרר אותן, אפשר יהיה לחדש את המשא ומתן תחת אש" אמר הגורם.

יחיא סינוואר, דוד ברנע. רויטרס / פלאש 90, אבשלום ששוני, עיבוד תמונה
ברנע וסינוואר/עיבוד תמונה, רויטרס / פלאש 90, אבשלום ששוני

בכיר ישראלי אמר שההחלטה לפנות את צוות המוסד התקבלה כבר אתמול, והבוקר המטוס ששלח המוסד הגיע לאסוף אותם. מדובר בצוות של המוסד שהפעיל בשבוע האחרון חמ"ל משותף עם הקטארים בדוחא, מאז שהתחיל שחרור החטופים. חמ"ל מקביל, שבו היו אנשי מודיעין קטארים, פעל במטה המוסד בישראל.

אתמול לפנות בוקר התפוצצו השיחות על הארכת הפסקת האש אחרי שחמאס סירב לשחרר כ-10 נשים שהחזיק כבנות ערובה וביקש להתחיל במשא ומתן על שחרור גברים מבוגרים במקום. לדברי שלושה בכירים ישראלים, בשעות שלפני קריסת הפסקת האש - חמאס לא העביר כל רשימה של חטופים שבכוונתו לשחרר. במקום, חמאס העביר מסרים דרך המתווכים המצרים והקטארים והציע להתחיל בשיחות על התמורה שישראל מוכנה לתת עבור שחרור של גברים מבוגרים.

הבכירים הישראלים אמרו כי ישראל הבהירה למתווכים שהיא יודעת שחמאס מחזיק בכמה נשים כבנות ערובה ושלא יתקיים כל דיון על שחרור חטופים אחרים לפני שכל הנשים ישוחררו כפי שנקבע בהסכם. במהלך אותו הלילה העביר ראש המוסד מסר לחמאס באמצעות המתווכים, ולפיו "ישראל אינה משחקת משחקים" והדגיש כי אם לא ישוחררו כל הנשים ישראל תחדש את הלחימה. זמן לא רב אחר כך חמאס הגיב במסר משלו כששיגר רקטה לכיוון ישראל, שעה קלה מאוחר יותר הפסקת האש התמוטטה והלחימה חודשה.

עוד בוואלה!

אחרי קריסת ההפוגה ובניגוד לעמדת ארה"ב: ישראל הפחיתה את כמות הסיוע ההומניטרי לעזה

לכתבה המלאה
צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמים ברצועת עזה/דובר צה"ל

שני בכירים ישראלים אמרו כי ההערכה בישראל היא שחמאס מבין שסוגיית הנשים שנמצאות בשבי רגישה מאוד עבור ישראל, ולכן ארגון הטרור רוצה לשמור כמה מהן בידיו כקלף מיקוח להמשך המלחמה. בכיר ישראלי אחר אמר כי ההערכה היא שחמאס לא רוצה לשחרר את הנשים שנותרו בידיו, כדי שלא יספרו על האירועים שהתרחשו ב-7 באוקטובר וכן במהלך שהותן ברצועת עזה.

מנגד, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן טען בריאיון לערוץ הטלוויזיה אל-ערביה כי ישראל היא זו שאחראית על קריסת המשא ומתן להארכת ההפוגה, כיוון שניסתה להטעות את המתווכים וכללה חיילות ברשימת הנשים שדרשה לשחרר. חמדאן טען גם כי ישראל סירבה לכל הצעה אחרת שהוגשה לה. בהודעה שפרסם חמאס נמסר כי הוצע לישראל לשחרר גברים מבוגרים והעברת גופות של שבויים שנהרגו במהלך הפצצות ישראליות. עוד נטען בהודעה כי הוצע להעביר לישראל את גופותיהם של שלושת בני משפחת ביבס ולשחרר את אב המשפחה כדי שיוכל להשתתף בהלווייתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully