וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח כבד של רקטות לעבר גוש דן והשפלה, צעיר מחולון נפצע קל מרסיס

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 23:44

נתניהו במסיבת העיתונאים: "הכפלנו את מספר המשוחררים, אבל המשימה לא הושלמה". במחנה הממלכתי תקפו את דברי נתניהו על הכספים הקואליציוניים. הדס קלדרון בעצרת בתל אביב: "אין מחיר לחיי החטופים" סגן מנהיג חמאס: אין בידינו עוד נשים וילדים. בכיר ישראלי: חמאס משקר

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 551 בפאתי ג'אבליה/דובר צה"ל

23:40 - צה"ל: נבדקת אפשרות שמיירט ששוגר נפל בשטח הארץ בעקבות תקלה

מצה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות באזור מרכז הארץ, נבדקת האפשרות שמיירט ששוגר נפל בשטח ישראל, בעקבות תקלה טכנית. האירוע מתוחקר.

23:30 - תיעוד חדש מראה את חדירת חמישה מחבלי חמאס לחוף זיקים בשבת השחורה

תיעוד חדש שהופץ הערב מראה כיצד חמישה מחבלי חמאס חמושים חודרים דרך הים לחוף זיקים בשבת ה-7 באוקטובר. התיעוד הוא ממצלמות האבטחה, והשעה שמוצגת היא 6:45 - רבע שעה אחרי שהתחילה המתקפה של חמאס, וירי הרקטות המאסיבי לעבר יישובי הדרום והמרכז בשבת השחורה.

המחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש על האזרחים בחוף, הסתערו על תאי השירותים ורצחו אזרחים שהסתתרו. חוליית המחבלים הגיעה לקיבוץ זיקים וניסתה לחדור לתוכו, אך כיתת הכוננות הדפה בגבורה את ההתקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תיעוד חדירת המחבלים לחוף זיקים ב-7 באוקטובר

תיעוד: חדירת מחבלי חמאס לחוף זיקים ב-7/10/מערכת וואלה!

22:20 - צעיר מחולון נפצע מרסיס במטח הטילים לגוש דן

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לצעיר בן 22 בהכרה מלאה שנפצע קל מרסיס בראשו בחולון.

22:05 - המשטרה סורקת זירות שבהן דווח על נפילה. לא ידוע על נפגעים

משטרת ישראל הודיעה כי היא מבצעת כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מחוז ת"א. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק.

אנשים תופסים מחסה בזמן אזעקה לאחר סיום עצרת להחזרת החטופים והנעדרים, 2 בדצמבר 2023. ארז הראל
אנשים תופסים מחסה בעת אזעקה לאחר העצרת לשחרור החטופים/ארז הראל
אנשים תופסים מחסה בזמן אזעקה לאחר סיום עצרת להחזרת החטופים והנעדרים, 2 בדצמבר 2023. ארז הראל
אנשים תופסים מחסה בזמן אזעקה לאחר סיום עצרת להחזרת החטופים והנעדרים, 2 בדצמבר 2023/ארז הראל

22:00 - אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן ובשפלה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות ברחבי גוש דן, לרבות בתל אביב, גבעתיים, חולון וכן באזור השפלה - בלוד, במודיעין, רחובות, רמלה, ראשון לציון ויישובים נוספים.

21:40 - במחנה הממלכתי תוקפים את דברי נתניהו על הכספים הקואליציוניים

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, המחנה הממלכתי, כתבה הערב בתגובה לדברי נתניהו במסיבת העיתונאים על הכספים הקואליציוניים: "לא, ראש הממשלה. ‏אנחנו לא מטומטמים. ‏אין קשר בין להתנגד לכספים הקואליציוניים בסכום שיא באמצע מלחמה לשנאה. לא של גננות ולא של אנשי זק"א שכולנו מחבקים. זה מה שאומר מי שאין לו מה לומר. ‏לא, זה גם לא 'רק שלושים מיליון שקל. ‏השארתם 13 מיליארד שקל כספים קואליציוניים (!) בתקופה של מלחמה - למקורבים בלבד. הבטחתם קיצוץ של מיליארדים ולא קיצצתם אפילו במיליארד אחד. זו פוליטיקה שרידותית קטנה שלך ואפס מנהיגות והכל על חשבוננו."

ירי ארטילרי לעזה, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
ירי ארטילרי לעזה/רויטרס

21:30 - דו"צ: חיסלנו את המחבל וויסאם פרחאת, ששילח את המחבלים לנחל עוז

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הערב כי כוחות צה"ל חיסל את וויסאם פרחאת, מפקד גדוד שג'אעייה של חמאס, מחבל שהיה אחראי לאסון הנגמ"ש בצוק איתן, והיה בין משלחי המחבלים לנחל עוז ב-7 באוקטובר. "נמשיך לרדוף את כל אחד מהמחבלים ב-7 באוקטובר ונחסל אותם", אמר הגרי.

דובר צה"ל עדכן שצה"ל תקף בלבנון מטרות של חיזבאללה. לגבי עזה אמר הגרי כי צה"ל פועל בכל המרחב, באוויר, בים וביבשה. לגבי קביעת מות חללים חטופים - הגרי אמר שמדובר במאמץ משולב של מפקדה של צה"ל לחבר בין עדויות של חטופים ביחד עם מודיעין של המוסד ופעולות של חיילי צה"ל בשטח. "כל אירוע עומד בפני עצמו", אמר הגרי.

עוד אמר הגרי, לגבי התוכניות לגבול הצפון כי צה"ל פועל לאפשר את חזרת התושבים לבתיהם ולייצר עבורם ביטחון.

תעודת הזהות של מפקד גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס שחוסל היום, וסאם פרחאת. דובר צה"ל, שב"כ
היה 10 שנים בכלא הישראלי. מפקד גדוד שג'אעייה של חמאס שחוסל היום/שב"כ, דובר צה"ל

21:10 - כ-50 מפגינים מול הקריה בדרישה להיפגש עם חברי הקבינט

עם סיום עצרת משפחות החטופים, כ-50 בני אדם התאספו מחוץ לשער בסיס הקרייה ומפגינים בדרישה לפגישה נוספת של בני משפחות החטופים עם חברי הקבינט. המפגינים צועקים לעבר בסיס הקרייה: "לא מרפים, החזירו את החטופים!" ו-"עכשיו!"

21:05 - נתניהו: יש נשים בפורומים המקבלים החלטות במלחמה

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים במענה לשאלת וואלה! לגבי הצלב האדום: "רצינו להכניס להסכם את הצלב האדום מסיבה אחת - כדי שאם הם יפרו את ההסכם - זה נותן לנו כלי ללחץ נוסף ולמשא ומתן תקיף ותוקף וגם אנשים ומדינות - ארה"ב, קטאר ומצרים. זה כלי ללחץ".

בתשובה לשאלת וואלה מדוע אין נשים בפורומים של קבלת ההחלטות בזמן המלחמה אמר ראש הממשלה: "יש נשים בקבלת ההחלטות - בקבינט המורחב יש שרות ששותפות להחלטה, וההחלטות אכן מתקבלות שם. צריך להבין איך דברים מתקבלים במלחמה. ההחלטות יובאו לאישורי ואחר כך לאישור קבינט המלחמה, ואחר כך לקבינט המורחב, ואם צריך לממשלה אחר כך. ההחלטות מתקבלות בפורומים שכוללים בני אדם ובנות אדם".

העצרת לשחרור החטופים, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
עצרת למען השבת החטופים, הערב/רויטרס

21:00 - נתניהו: לא מתעסק בסקרים, קיבלתי מנדט להוביל את ישראל

נתניהו אמר בשאלה על מצבו בסקרים ועל השאלה אם יתפטר: "אני לא מתעסק בסקרים. קיבלתי מנדט מאזרחים ישראל להוביל את מדינת ישראל. אנחנו לא עובדים לפי סקרים יומיים אם היינו עובדים לפי סקרים יומיים לא הייתי פה יום אחד".

20:55 - נתניהו על הכספים הקליציוניים: "דיון רווי בפופוליזם ושנאת חינם"

נתניהו אמר הערב בתשובה לשאלה על הכספים הקואליציוניים שמדובר ב"דיון שרווי בפופוליזם ושנאת חינם. התקציב עונה על הצרכים הביטחוניים והכלכליים. לא אישרתי לקצץ בתקציב התאטראות כמו שלא אישרתי קיצוצים בתקציבים אחרים. ישבתי בממשלה ובסוף לא יכולתי להתאפק. יותר משעה דנו שם על אופק חדש. 30 מיליון שקל מתוך 30 מיליארד. זה אלפית. שעה שלמה. כי זה חרדים. מורה חרדית היא לא מורה? אלה בני אדם אלה אחינו ואחיותינו".

נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה

נתניהו: "הצעתי לגלנט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט"/לע"מ

20:41 - נתניהו במסיבת העיתונאים: "הכפלנו את מספר המשוחררים, אבל המשימה לא הושלמה"

רה"מ נתניהו אמר הערב בהצהרה בקריה: "הערב התבשרנו התברר סופית שאלמ אסף חממי גיבור ישראל נפל בקרב ב-7 באוקטובר. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו התפללנו יחד לתוצאה אחרת ולצערי היא לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו".

נתניהו הוסיף: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. בשבוע האחרון הצלנו עולמות רבים. החזרנו 110 נפשות ששחררנו, 86 אזרחים ישראליים ועשרות אזרחים זרים. האומה כולה ורבים בעולם עקבו בנשימה עצורה אחר כל שחרור".

נתניהו קרא את שמות הילדים ששוחררו ואמר: "אלה לא רק שמות, אלא נשמות, שהחזרנו אותם הביתה והחזרנו אותם לחיים. נלווה אותם ונדאג להם. ברוכים היוצאים מהתופת ברוכים השבים הביתה".

עוד אמר נתניהו: "הצלחנו לשפר את המתווה באופן ניכר. הפעלנו מאמץ חובק עולם וקיימנו קשר ישיר ויומיומי עם הבית הלבן. כל המאמץ הזה נשא פרי. הכפלנו את מספר המשוחררים, אבל המשימה טרם הושלמה. השגנו את שחרור חטופינו בזכות השילוב של הלחץ הצבאי המסיבי ומאמץ מדיני בלתי פוסק. פגשנו השבוע פעם הוסםת את הוריהם של חלק החטופים. חיבקנו אותם והתחייבתי בפניהם נשעה הכל כדי להשיבם הביתה. את כולם".

ילנה טרופנוב בעצרת לשחרור החטופים, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
ילנה טרופנוב בעצרת לשחרור החטופים/רויטרס

20:20 - הדס קלדרון בעצרת בתל אביב: "אין מחיר לחיי החטופים"

הדס קלדרון, שילדיה סהר וארז שבו אליה מהשבי, אמרה הערב בנאום בעצרת בתל אביב: "עכשיו עוד יותר מתמיד, כי שמעתי כבר דברים, אני מבינה עד כמה הכל בהול ודחוף. אני כאן פונה שוב לכל מחליטי ההחלטות בארץ ובעולם. אני מודה לכם מקרב ליבי על האומץ, על התעוזה, על המהלכים הנכונים. הוכחתם שאתם יכולים. אני מבקשת ודורשת - המשיכו כך בדרך זו, תפעלו בנחישות לשחרורם המהיר והמיידי. היו יוזמים, יצירתיים, נחושים. המחירים אולי יהיו כבדים אבל אין מחיר לחיי החטופים!".

קלדרון הוסיפה: "לא ניתן לדבר על עתיד, או ביטחון המדינה, כל עוד לא מתקיים ביטחונם של החטופים. חובתנו המדינית והמוסרית כלפיהם עומדת בעיניה. הם עדיין מופקרים פאקינג 57 יום. אני מודה גם לכל אמצעי התקשורת שתרמו לכל חשיפת הסיפורים ברגישות ועקביות - המשיכו כך. השאירו את הלב שלנו ושלהם בכותרות, עד שכל הלבבות יתחברו שוב. אני מתפללת שלכולם פה יהיה נס, אבל במקרה הזה לא מספיק ניסים צריך פעולות. החזירו את כולם עכשיו!".

העצרת לשחרור החטופים בתל אביב

ילנה טרופנוב, ששוחררה מהשבי בעזה: "חייבים להמשיך ולהחזיר את סשה שלי וכולם עכשיו"/מערכת וואלה!

19:45 - גלנט: חמאס מסרב להחזיר 15 נשים ושני ילדים

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב בהצהרה לעיתונות: "כל הנשים והילדים בידי חמאס צריכים לחזור למשפחותיהם. חמאס הפר את ההסכם. הוא מסרב להשיב 17 נשים וילדים שבידו - 15 נשים ושני ילדים. בעקבות ההפרה הנחיתי את צה"ל לחדש את האש אתמול בבוקר. ראיתי את התוצאות מקרוב ביממה האחרונה. התוצאות מרשימות מאוד. צה"ל חזר ללחימה במלוא עוצמתו. אנחנו ממשיכים בדיוק מהנקודה שבה עצרנו. ננצח את חמאס, נשבור את יכולותיו הצבאיות והארגוניות, לא נאפשר לו להמשיך לשלוט ונשיב את החטופים לביתם".

הוא הוסיף: "אני עוקב מקרוב אחרי הפעולה של צה"ל. לפני כחודש ימים היו רבים בחמאס שחשבו שהם יכולים לעצור אותנו ולזרוע פירוד בעמדה הישראלית. בפעולה הזאת אנחנו מגיעים לכך שהם משוועים לרגע של שקט ותמורת זה הם מוכנים לשלם בדבר חשוב - חטופים. זה מה שהביא להשבת 110 חטופים, חלקם ישראלים וחלקם אזרחים זרים. הוא חשב שהאיראנים יבואו לעזרתו".

לדברי גלנט "חלפו שמונה שבועות למלחמה, ארבעה של פעולה באש, ארבעה של תמרון, ואחד של החזרת חטופים. אלפי מחבלים חוסלו, אלפי מפקדות חוסלו, מאות מחבלים שבויים בחקירות בישראל. כל זה הושג מפעולה נחושה של צה"ל. יש ברשותנו 110 אזרחים חיים ו-3 גופות שהוחזרו על ידי פעולת צה"ל של חטופים".

גלנט אמר שהשבת 110 חטופים היא הישג שאף צבא לא השיג מעולם מול ארגון טרור. "הלחץ הצבאי הוא שמביא להשגת שתי המטרות - ההישג הצבאי והשבת החטופים לישראל. אני חוזר ואומר - חמאס הפר באופן בוטה את הסיכום שאליו הגענו עם ארה"ב מצרים וקטאר. כל ילד ואישה שחזרו הם עולם ומלואו. הם חיזקו את המחויבות שלנו להחזרת החטופים עד האחרון שבהם. זו מחויבות של צה"ל ומחויבות אישית שלי. אנחנו עומדים על כך שחמאס יעמוד במה שהתחייב אליו. אני רוצה לומר כמה מילים על מי שאחראים לתוצאות אלה - צה"ל, שב"כ וכל כוחות הביטחון. אני אומר לאזרחי ישראל: יש לכם במי להתגאות. צה"ל וארגוני הביטחון הם כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל. בזכותם נעמיק את ההישג, ואני אומר בצורה ברורה: אנחנו יכולים לנצח ונצליח לנצח את חמאס. גם נשבור אותו צבאית ושלטונית וגם נחזיר את החטופים לביתם". גלנט התייחס גם לשני ילדי משפחת ביבס, ואמר שיש להשיב אותם לישראל.

שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים

גלנט: "חמאס הפר את ההסכם ומסרב להחזיר 17 נשים וילדים"/לע"מ

19:31 - חמאס: אין עוד נשים וילדים בידי הארגון; בכיר ישראלי: חמאס משקר

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, טוען כי אין בידי הארגון עוד נשים וילדים, חרף טענות ישראל. לדבריו, שאר החטופים שבידי חמאס הם חיילים ואזרחים ששירתו בצה"ל, ומשא ומתן עליהם יהיה רק בתום הלחימה ובתמורה לשחרור כל האסירים. בכיר ישראלי אמר בתגובה לדברים כי חמאס משקר לגבי מספר הנשים המוחזקות כבנות ערובה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בקטאר, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע לביקור בקטאר, במטרה לחדש את הפסקת האש/רויטרס

19:30 - לוחמי מילואים השמידו פירים, אמצעי לחימה ותשתיות במרחב ג'באליה

דובר צה"ל מסר הערב כי לוחמי המילואים של צוות הקרב של חטיבה 551 סיימו את משימתם במרחב המקיף את ג'באליה. במהלך הפעולה, שהחלה טרום ההפוגה המבצעית, איתרו הלוחמים והשמידו פיר מבצעי של חמאס בעומק עשרות מטרים, בחצר מתחם בתי ספר, ופיר מבצעי נוסף בביתו של פעיל הכוח הימי של ארגון הטרור.

בהודעה נאמר כי הלוחמים, בשיתוף עם כוחות מיוחדים, פעלו לנטרול תשתיות תת קרקעיות, ואבטחו ובודדו את השטח מצפון למחנה ג'באליה.

עוד נמסר כי כחלק מהפעילות חיסלו הכוחות מחבלים, תוך שיתוף פעולה עם חיל האוויר ומכלולי המודיעין והאש החטיבתיים. בנוסף, השמידו לוחמי החטיבה יכולות אויב ויעדי טרור, ותפסו אמצעי לחימה רבים, בהם נשקים, רימונים, מטענים, משגרים ותחמושת.

אמצעי לחימה שאותו ע"י חטיבת המילואים 551 בפאתי ג'אבליה. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו במרחב ג'באליה/דובר צה"ל
פעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 551 בפאתי ג'אבליה. דובר צה"ל
לוחמים בפאתי ג'באליה/דובר צה"ל

19:24 - אלפים הגיעו לעצרת למען שחרור החטופים בתל אביב

אלפי בני אדם הגיעו הערב לעצרת של מטה משפחות החטופים שצפויה להתחיל בקרוב. הנוכחים מניפים שלטים עם תמונות השבויים ושמותיהם וקוראים לחזרתם. העצרת מתקיימת ברחוב שאול המלך החסום לתנועה כעת.

19:15 - משפחת ביבס: "ממשיכים להילחם להחזיר אותם הביתה"

יפעת זיילר, בת דודה של שירי ביבס שנחטפה עם בעלה וילדיה לעזה, אמרה הערב בהצהרה לעיתונות: "זה מסר מאיתנו, משפחת ביבס לכל המדינה. אנחנו לא נותנים לשבור אותנו. אנחנו ממשיכים להילחם להחזיר אותם הביתה. עברנו שבועיים מטלטלים וזה יקרה, גם לנו מגיע להתחבק. אנחנו מבקשים: אל תשכחו אותנו ואל תשכחו אותם. אנחנו מאמינים בטוב, לא ניתן לשם דבר לשבור אותנו והם יחזרו הביתה".

19:02 - הרמטכ"ל: ממוקדים בהמשך פירוק חמאס

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר הערב לאחר הערכת מצב עם ראש השב"כ: "אנחנו ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים". בהערכת המצב עסקו השניים באישור תוכניות להמשך הלחימה.

18:27 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב הגבול. צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

18:12 - נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים בשעה 20:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

18:15 - הותר לפרסום: אל"ם אסף חממי נפל בקרב ב-7 באוקטובר

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: אל"ם אסף חממי, בן 41, מקרית אונו, מפקד החטיבה הדרומית, נפל בקרב ב-7 באוקטובר. גופתו נמצאת בידי חמאס בעזה. בנוסף פורסם שלוחם בחטיבת הנח"ל נפצע היום קשה בקרבות בצפון עזה.

17:47 - ההתרעות בעמקים: צה"ל יירט כטב"מ ישראלי שזוהתה בו תקלה טכנית

דובר צה"ל מסר הערב כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב העמקים, מסוק קרב של צה"ל יירט כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית. ההתרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות היירוט.
היירוט בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני.

17:37 - מד"א: לא דווח על נפילות או נפגעים באזור העמקים

17:31 - תושבים בעפולה מדווחים על שמיעת פיצוץ

17:28 - אזעקות בכל רחבי עמק יזרעאל

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בכל רחבי עמק יזרעאל, לרבות באזור עפולה, נצרת, ונוף הגליל.

17:22 - לול עלה באש בדוב"ב שבגליל, לא היו נפגעים

לול תרנגולות ביישוב דוב"ב שבגליל נפגע היום כתוצאה מירי נ"ט מלבנון. בחלק ממבנה הלול פרצה שריפה. לא היו נפגעים בנפש.

השריפה בלול התרנגולות בדוב"ב

טיל נ"ט פגע בלול תרנגולות בדוב"ב, אין נפגעים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

17:20 - מנסור עבאס: במדינה הפלסטינית יהיה נשק רק למדינה, לא לפלגים

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס להצהרותיו ל-CNN לגבי המדינה הפלסטינית העתידית. עבאס אמר: "העמדה שלי, שאותה הבעתי במספר ראיונות לערוצים ערביים ובינלאומיים, היא פתרון שתי המדינות והכרה במדינה פלסטינית ריבונית לצד מדינת ישראל, והקריאה לסיים את המלחמה ולהגיע לפתרון של שלום בין שני העמים. המדינה הפלסטינית, כשתקום, היא זו שתפרק את הפלגים מנשקם, כי מי שמחזיק בנשק ומי שמחזיק במונופול על הנשק זו המדינה, ואמרתי: 'אם אתה רוצה שהעולם יכיר במדינתך, עליך להכיר בה ולכבד את ריבונותה'".

17:00 - גלנט בגבול עזה: פועלים בשטחים שלא פעלנו בהם בחודש האחרון

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בגדוד תותחנים במילואים של חטיבת האש 454, המוצב בגבול רצועת עזה. גלנט אמר ללוחמים: "ביומיים האחרונים אנו פועלים גם בשטחים שלא פעלנו בהם בחודש האחרון וזה ילך ויתגבר. הפעולה הזאת תגיע לכל נקודה שצריך להגיע. אנחנו הולכים לחיסול מוחלט של ארגון החמאס - אין משהו ליד ואין משהו בערך".

הוא הוסיף: "אנחנו הולכים עד שאנחנו מכריעים אותם, מפרקים את היכולות הצבאיות ושוברים את היכולת השלטונית, ואנחנו נצטרך לעשות את זה עם התאמה לתנאים המיוחדים של השטח שאנחנו נלחמים בו שהם שונים מהשטחים שנלחמו בהם לפני כן. יהיה ירי עצים ומדויק".

עוד אמר גלנט: "הפעולה הזאת תימשך עד להשגת המטרות המלאות. יש לנו הישגים יפים מאוד בחודש הראשון, כל מי שחשב בעזה שצה"ל זה גוף שאפשר להרתיע אותו, לעצור אותו, מבין את זה היום. מג"ד בשאטי ובאל פורקן ובבית לאהיה ובבית חאנון כבר יודע טוב מאוד מה צה"ל יכול לעשות, אבל גם המג"דים של החמאס בח'אן יונס וברפיח מבינים טוב מאוד מה קרה לאחרים".

לבסוף אמר גלנט: "לאנשי המילואים אני אומר באופן מיוחד: יש ערך גדול מאוד שהדברים נעשים על ידי אנשי מילואים. היה מי שהטיל ספק בזה שאנשי מילואים יבואו - אנשי המילואים התייצבו ב-150 אחוז, בכל המקומות. בשילוב אנשי המילואים והסדיר נגיע לכל המטרות".

גלנט בגבול רצועת עזה

שר הביטחון גלנט בגבול עזה: ״תוקפים במקומות שלא תקפנו, זה ילך ויתגבר"/צילום: שחר יורמן

16:57 - אזעקות הופעלו בכיסופים

16:43 - דובר צה"ל לתקשורת הזרה: "המלחמה לא תהיה מוגבלת בזמן"

דובר צה"ל לתקשורת הזרה פיטר לרנר אמר היום כי המלחמה בעזה תהיה ממושכת, ולא מוגבלת בזמן. לרנר עדכן, כמו כן, שכמה משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לעזה מישראל לאחר בדיקה.

פיצוץ בעזה לאחר תקיפה אווירית של צה"ל, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
פיצוץ בעזה לאחר תקיפה אווירית של ישראל/רויטרס

16:38 - משפחות החטופים דורשות להיפגש עם קבינט המלחמה "עוד הערב"

מטה משפחות החטופים מסר הערב שהמשפחות דורשות פגישה עם קבינט המלחמה "עוד הערב". מהמטה נמסר: "סיום הפסקת האש וחזרה ללחימה מחייבת עדכון של משפחות החטופים באופן מיידי. סכנת החיים של החטופות והחטופים היא ברורה ומיידית וכעת כבר אין ספק".

עוד נאמר בהודעה: "כל יום יכול להיות היום האחרון, אסור להשאיר אותם שם. אנו חוששים לגורלם של כל אחד ואחת שנותרו שם. אנו דורשים מראש הממשלה וקבינט המלחמה לפגוש אותנו עוד הערב ולספק תשובות לאן הולכים מכאן וכיצד בכוונתם להחזיר את כולם היום".

16:35 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות באשקלון, בזיקים ובנתיב העשרה.

16:18 - אזעקות נוספות בעוטף עזה

אזעקות נוספות נשמעו בדקות האחרונות בכיסופים.

16:06 - אין דיווחים על נפגעים או נזק באשדוד וברחובות

בעקבות המטח לאזור השפלה ולאשדוד, לא נמסר על נפילות, נפגעים או נזק.

16:00 - התרעות נשמעו ביישובים בשפלה ובאזור אשדוד

15:46 - אזעקות נשמעו בכיסופים

15:32 - נשיא צרפת ייצא לקטאר כדי לנסות להחיות את הפסקת האש

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום בוועידת האקלים בדובאי כי המצב בעזה דורש מאמץ מרוכז להביא להפסקת אש ממושכת. לדברי מקרון, הוא מתכוון לצאת לקטאר כדי לסייע בהשגת הסכם.

15:25 - צה"ל תוקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון

צה"ל דיווח כי תקף באמצעות כלי טיס ובירי מרגמות וארטילריה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב הגבול. צה"ל תקף את מקורות הירי.

15:15 - בכיר ישראלי: ההחלטה לפנות את צוות המוסד התקבלה כבר אתמול

בכיר ישראלי אמר כי ההחלטה לפנות את צוות המוסד התקבלה כבר אתמול והבוקר המטוס ששלח המוסד הגיע לאסוף אותם. מדובר בצוות של המוסד שהפעיל חמ"ל משותף עם הקטארים בדוחא בשבוע האחרון מאז שהתחיל שחרור החטופים. חמ"ל מקביל בו היו אנשי מודיעין קטארים פעל במטה המוסד בישראל.

14:59 - אזעקות נשמעו באשקלון ובעוטף עזה

אזעקות נשמעו באשקלון, בנוסף להתרעת צבע אדום שהופעלה ביישובים מבקיעים, כרמיה וזיקים שבעוטף עזה. נכון לשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

14:38 - צה"ל: סוכל ניסיון פיגוע סמוך לשכם

צה"ל דיווח כי לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה בצומת האיקס סמוך לעיר שכם שבחטיבת שומרון. הכוח חשד במחבל שהגיע לחסם והחל לתחקר אותו, המחבל שלף סכין והחל להתקדם לעבר הכוח.
הלוחמים חתרו למגע והגיבו בירי לעבר המחבל שחוסל, אין נפגעים לכוחותינו.

הסכין מניסיון הפיגוע סמוך לשכם, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הסכין בה השתמש המחבל בניסיון הפיגוע סמוך לשכם/דובר צה"ל

14:31 - צבע אדום נשמע בשדרות ובעוטף עזה

התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות ובישובים איבים וניר עם שבעוטף עזה. נכון לשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

14:30 - צפו בתיעוד: אמל"ח מתחת למיטה ורודה וארגזים של סיוע הומניטרי ברצועה

במהלך פעילות לוחמי גדוד 7007 של צוות הקרב של חטיבה 261, אותרו עשרות רקטות שהוחבאו תחת ארגזי אונר"א בצפון הרצועה. כמו כן, מתחת לארגזים נמצאו כ-30 טילי גראד למרחק עשרה קילומטרים ועשרות טילים נוספים.

צפו בכל התמונות:

תיעוד האמל"ח שנתפס בחדר הילדים ומתחת לארגזי הסיוע

בווידאו: תיעוד האמל"ח שמצאו הלוחמים ברצועה/צילום: דו"צ
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה, 2 בדצמבר. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה, 2 בדצמבר. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה, 2 בדצמבר. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה, 2 בדצמבר. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו בפעילויות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

14:26 - גורם ישראלי: ישראל לא מוכנה לדון בקטגוריות חדשות לפני שהנשים ישוחררו

על פי גורם ישראלי, המו"מ בקטאר הופסק כי חמאס לא מוכן לדון על הפעימה האחרונה של המתווה האחרון שהוסכם והופר אתמול. "המשא ומתן הופסק מאחר ובחמאס לא נכונים לדבר על הפעימה האחרונה של הנשים החטופות בעזה שנותרו במתווה הנוכחי, וישראל לא מוכנה לדון בקטגוריות חדשות לפני שהנשים ישוחררו", נאמר על ידי הגורם. "אם חמאס יעמוד בהסכם וישחרר את הנשים אפשר יהיה לחדש את המשא ומתן תחת אש", הוסיף.

14:24 - מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה במחסום בשכם וחוסל על ידי כוח צה"ל

מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה במחסום צבאי בגזרת שכם, מוצב 'הסלע' בחטיבה המרחבית שומרון, נורה על ידי הכוח וחוסל.

14:18 - ראש המוסד הורה לצוות בקטאר לשוב לישראל: "חמאס לא מימש את חלקו בהסכם"

משרד רה"מ דיווח כי בעקבות המבוי הסתום במו"מ ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה. "ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו".

עוד הוסיפו בהודעה כי "ראש המוסד מודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטר על השותפות במאמצי התיווך האדירים אשר הובילו לשחרורם של 84 ילדים ונשים מרצועת עזה בנוסף ל-24 אזרחים זרים".

13:59 - איראן: שני "יועצים" ממשמרות המהפכה נהרגו בתקיפה ישראלית בסוריה

משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי שני "יועצים" נהרגו בתקיפה ישראלית בסוריה. לא פורט מעבר לכך, אך ההודעה מגיעה אחרי הדיווחים על תקיפה ישראלית הלילה באזור דמשק.

13:59 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע ביישובים צוחר, אוהד, שדה ניצן, מבטחים, עמיעוז וישע שבעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

13:31 - דיווח: צוות של המוסד נפגש עם מתווכים קטאריים בניסיון לחדש את הפסקת האש

צוות של המוסד בקטאר ביקר היום בדוחא על מנת לדון עם מתווכים קטאריים על חידוש הפסקת האש, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, השיחות התמקדו בשחרור פוטנציאלי של קטגוריות חדשות של חטופים ישראלים ובפרמטרים חדשים של הפסקת האש.

13:30 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בקיבוץ מגן שבעוטף עזה. בשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

13:22 - דובר צה"ל בערבית: "אוסמה בן חמדאן - לא תוכל להכחיש את מה שביצעת"

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, צייץ בחשבון ה-X שלו מסר ישיר לאוסמה בן חמדאן, נציג חמאס בלבנון: "לא משנה כמה תנסה להתנער ולהכחיש את מה שביצעת, אנושיות וצדק אלוהי לא ירחמו עליך. לא סבון ולא כל סוג של אקונומיקה יוכלו לנקות את התמונה המסריחה שלך".

13:20 - תיעוד מעזה: תקיפות צה"ל בח'אן יונס

12:56 - משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה לראשונה מסיום הפסקת האש

משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח לראשונה מאז סיום הפסקת האש, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

12:46 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בקיבוץ כיסופים בעוטף עזה. נכון לשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

12:30 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע ביישובים מגן, ניר עוז ועין הבשור בעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

12:05 - צה"ל: זוהו שני שיגורי מרגמה לעבר שומרה

צה"ל דיווח כי לפני זמן קצר זוהה שני שיגורי מרגמה לעבר מרחב שומרה שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף את מקור הירי וביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון.

11:58 - משפחתו של רון בנימין, שהוגדר נעדר, עודכנה שנחטף לעזה

לאחר 57 ימים, משפחתו של רון בנימין, שהוגדר נעדר, עודכנה כי נחטף לעזה. רון, תושב רחובות, נחטף כשרכב על אופניים ביחד עם חבריו באזור קיבוץ בארי. כשהחלו האזעקות, החליט לשוב הביתה ונחטף ליד קיבוץ מפלסים.

שי, בתו של רון, כתבה עליו לפני יומיים בקבוצה "אבא פגום" בפייסבוק: "בואו אני אספר לכם למה אבא שלי הוא האבא הכי טוב בעולם: אבא שלי הוא האדם הזה שתשבו איתו לבירה ותדברו שעות, תתקשרו לקבל עצה או החבר הזה שיחלץ אתכם עם הפנצר בערבה. הוא אוהב לרכב על אופניים, זה האהבה שלו! כל סופש הוא יצא לרכב במקום אחר בארץ. אבא שלי אוהב הופעות ומוזיקה, לטוס ולטייל בעולם, לראות מקומות חדשים ולחקור תרבויות".

בסיום הפוסט כתבה שי: "אבא שלי עכשיו בעזה ואני צריכה אותו כאן! אמא שלי, אחותי ואני מחכות לו. כל יום לקום בבוקר למציאות הזו שובר אותנו עוד קצת. כאבות, אתם רק יכולים לנסות לדמיין את הכאב של הילדים שלכם במצב כזה, לצערי אני חווה אותו כל יום. עזרו לי לצעוק את הצעקה של אבא שלי ולקרוא להחזרתו וחזרת כל האבות לארץ עכשיו!".

רון בנימין. באדיבות המשפחה
אחרי חודשיים כנעדר, היום הוגדר כחטוף בעזה. רון בנימין/באדיבות המשפחה

11:29 - חיזבאללה שיגר מרגמה לעבר ישראל, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

11:06 - כוחות הביטחון עצרו 7 מבוקשים ביהודה ושומרון ואיתרו אמצעי לחימה

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וערכו מבצע לאיתור אמצעי לחימה. בשכם נעצרו חמישה מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה, כשבמהלך הפעילות מחבלים ירו לעבר הכוח והשליכו מטען לעברם, הלוחמים הגיבו בירי. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

10:54 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

09:43 - ראש ממשלת בלגיה: יש לחסל את הטרור בעזה אך לוודא כי לא ייהרגו עוד אזרחים

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו, אמר כי שלישראל "הזכות לחסל את איום הטרור שמקורו בעזה", והוסיף כי "יש לעשות הכל כדי לוודא שלא ייהרגו עוד אזרחים" במהלך שיחה שקיים היום עם הנשיא הרצוג.

"התייחסתי לחששות שלי מהעובדה שהאלימות התחילה שוב וחזרתי על מה שאמרתי בשער רפיח: לא עוד הרג אזרחים", אמר דה קרו הבלגי לכתבים בפסגת האקלים COP28 של האו"ם בדובאי. "זה מצער שהאלימות התחילה שוב. אנו מקווים כי בהקדם האפשרי ניתן יהיה לשחרר בני ערובה נוספים. אנו מקווים שהגישה ההומניטרית יכולה להיות גישה הומניטרית קבועה", הוסיף.

09:42 - צה"ל פיזר כרוזים בדרום רצועת עזה וביקש מהתושבים לנוע לאזורי החסות ההומניטרית

צה"ל ממשיך לחלק בשעות האחרונות כרוזים בדרום רצועת עזה לקראת תמרון קרקעי רחב היקף. בכרוזים שהפיצו מטוסי חיל האוויר נכתב כי על הפלסטינים מאזור חירבת ח'זעאה, העבסנים, בני סוהילה, ובני קרארה לנוע לכיוון רפיח, או לאזור המואסי הסמוך לחאן יונס שמוגדרים כאזור מחסות הומניטארי.

09:22 - דובר צה"ל בערבית: פנו את ביתכם - נועו למרכזי המקלט בדחיפות

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, פנה לתושבי רצועת עזה וביקש מהם בדחיפות לנוע למקלטים בהם צה"ל לא יפעל. בציוץ שכתב, אדרעי הפנה את תושבי עזה למפה בה האזורים ברצועה מחולקים לגושים, וביקש מגושים ספציפיים לנוע למקלטים דרך צירים בהם צה"ל לא יפעל.

"הודעה דחופה לתושבי עזה", כתב אדרעי. "צה"ל חידש את הפעולה הכוחנית ברצועת עזה נגד חמאס וארגוני טרור נוספים ברצועת עזה. ציות להוראות הפינוי היא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על בטיחותך, עצמך ומשפחותייך. אם אנשי חמאס עדיין מונעים מכם לעשות זאת, אנא כתבו לנו".

בצפון הרצועה, אדרעי קורה "לפנות את בתיכם באופן מיידי דרך צירי חיפה וחליל אל-וזיר וללכת למרכזי המקלט ובתי הספר הידועים בשכונות אלדראג' ותופה וממערב לעיר עזה". בדרום הרצועה, אדרעי ביקש "לפנות את בתיכם לאלתר ולפנות למרכזי המקלט המוכרים ברפיח ולנוע למרכזי המקלט הידועים ברפיח והסביבה האנושות בשכונת אל-מוואסי".

צפו בתיעוד: תקיפות ופעילות צה"ל בשטח רצועת עזה

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה/צילום: דו"צ

08:50 - ארגון הנשים של האו"ם: "מודאגות מהעדויות על אלימות מינית ב-7 באוקטובר"

ארגון הנשים של האו"ם התייחס לראשונה לעדויות על האלימות, האונס ופשעי המלחמה נגד נשים במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אנחנו מודאגות מאינספור העדויות על זוועות ואלימות מינית בזמן המתקפה", נכתב בהצהרה. "אנחנו תומכות בחקירת המקרים ומדגישות שכל הנשים - ישראליות ופלסטיניות - זכאיות לחיים בטוחים".

לכל הפרטים

08:43 - צה"ל: 400 מטרות הותקפו ברצועה ביממה האחרונה, ביניהן עשרות מטרות בח'אן יונס

צה"ל דיווח כי ביממה האחרונה הותקפו מעל ל-400 מטרות ברצועת עזה, מתוכם עשרות מטרות הותקפו במרחב ח'אן יונס.

בדרום הרצועה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מעל ל-50 מטרות בתקיפה נרחבת במרחב ח'אן יונס. כמו כן, ביצעו כוחות זרוע הים פעילות מבצעית ממוקדת במעגנת ח'אן יונס ובדיר אל בלאח, במסגרתה תקפו מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, וכן תשתיות וציוד ששימשו את הכוח הימי של הארגון.

בצפון הרצועה, חטיבת האש 215 הפעילה אש ארטילרית והכווינה תקיפות אוויריות. בין התקיפות שהכווינה החטיבה, חוסלה חוליית מחבלים שארבה לכוחותינו ומסגד ששימש את הגא"פ כמפקדה מבצעית ע"י מטוס קרב. בנוסף לוחמי צוות קרב חטיבה 401 בשיתוף מכלול האש החטיבתי חיסלו חוליות מחבלים באזור.

צפו בתמונות: כוחות צה"ל בפעילות ברצועת עזה

צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל
צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל
צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל

08:27 - צה"ל תקף במהלך הלילה את החולייה ששיגרה רקטות לישראל מלבנון

צה"ל דיווח כי תקף את חולייה ששיגרה רקטות לישראל מלבנון. "בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב דישון במהלך הלילה, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות", נכתב.

בנוסף, נמסר כי "כלי ארטילריה של צה"ל תקפו את המרחב ממנו בוצע הירי, וכלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה שביצעה את הירי".

07:50 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע ביישובים חולית וסופה בעוטף עזה. בשלב זה, לא דווח על נזק או נפגעים.

7:00 - צה"ל תקף תשתית טרור במסגד בחאן יונס

צה"ל תקף בשעות האחרונות (שבת) תשתית טרור במסגד עבדאללה עזאם בחאן יונס שברצועת עזה. המסגד קרוי על שם טרוריסט פלסטיני ואחד ממייסדי אלקעידה.

6:32 - תושבי הגליל המערבי הונחו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים

מועצה מקומית שלומי שבגליל המערבי הנחתה לפני זמן קצר את תושביה להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. במסגרת ההנחייה, שתקפה "עד להודעה חדשה", צירי התנועה ביישוב ייחסמו למעט מקרי חירום וצרכים הומניטריים.

4:21 - הוועדה להגנת עיתונאים: 61 עיתונאים נהרגו במלחמה, בהם ארבעה ישראלים

הוועדה להגנת עיתונאים עדכנה הלילה כי 61 עיתונאים נהרגו או נרצחו מתחילת המלחמה, בהם ארבעה ישראלים, 54 פלסטינים ושלושה לבנונים. כמו כן, עדכנו בוועדה כי עיתונאים נוספים הותקפו או איבדו בני משפחה במלחמה.

3:32 - אל ג'זירה: צה"ל פועל ביהודה ושומרון

אל ג'זירה דיווח הלילה כי כוחות צה"ל פועלים בכמה מוקדים ביהודה ושומרון, סמוך לערים ג'נין, קלקיליה וחברון.

1:57 - הדיווחים הסוריים על תקיפה ישראלית: "טילים יורטו מדרום לדמשק, אין נפגעים"

הדיווחים בסוריה על תקיפת צה"ל מדרום לבירה דמשק מציינים כי על פי גורם בצבא המדינה, כמה טילים נורו על ידי מטוסי קרב ישראליים, ויורטו על ידי מערכות הגנה. כמו כן, דווח כי במהלך התקיפות נגרם נזק לרכוש, אך לא היו נפגעים.

0:48 - דיווחים בסוריה: צה"ל תקף באזור דמשק

כלי התקשורת בסוריה מדווחים הלילה כי חיל האוויר הישראלי תקף יעדים בסביבת הבירה דמשק. נכון לשעה זו, אין התייחסות או אישור רשמי לדברים מצד צה"ל.

0:37 - קטאר, מצרים וארה"ב מנסות להחיות את המגעים לעסקת חטופים

קטאר, מצרים וארה"ב מנסות להחיות את המגעים על שחרור החטופים שנקלעו למבוי סתום והביאו לקריסת הפסקת האש, כך אמר לוואלה מקור שמעורה בפרטים.

המקור ציין כי במסגרת זו מנסים המתווכים למצוא נוסחה שתאפשר להרחיב את הקטגוריות של החטופים שישוחררו גם לגברים שאינם חיילים בשירות פעיל - כמו למשל גברים מבוגרים שנמצאים בשבי חמאס.

לדברי המקור, קטאר ממשיכה להפעיל חמ"ל בדוחא שעוסק בסוגיית החטופים ומקיים מגעים עם כל הצדדים כדי לנסות ולהציל את הפסקת האש הזמנית ואת שחרור החטופים.

00:30 - דיווח: חיזבאללה לקח אחריות על הירי לדישון

על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים, חיזבאללה לקח אחריות על ירי הטילים לדישון אמש.

23:14 - אזעקות בגליל העליון

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בדישון שבגליל העליון

23:00 - צבע אדום בעוטף עזה

22:25 - המיצג המרגש של רז ב"כיכר החטופים"

רז בן עמי ששוחררה שלשום מעזה בכיכר החטופים מחזיקה את תמונת בעלה אוהד שנותר שם.

רז בן עמי ששוחררה שלשום מעזה בכיכר החטופים מחזיקה את תמונת בעלה אוהד שנותר שם, 1 בדצמבר 2023. משפחת בן עמי, אתר רשמי
רז בן עמי ששוחררה שלשום מעזה בכיכר החטופים מחזיקה את תמונת בעלה אוהד שנותר שם, 1 בדצמבר 2023/אתר רשמי, משפחת בן עמי

21:48 - קיבוץ בארי הודיע על הרצחה של עופרה קידר בת ה-70 בידי חמאס בעזה

קיבוץ בארי הודיע הערב על הרצחה של חברת הקיבוץ עופרה קידר, בת 70, שנחטפה לעזה ב-7 באוקטובר. בעלה של עפרה, סמי, נרצח באותו היום בביתו. גופתה נמצאת בידי החמאס. הקיבוץ אמר כי ידרוש את החזרתה עם יתר החטופים.

בהודעה נאמר: "קהילת הקיבוץ מחבקת את משפחתה של עפרה - ילדיה - אלעד, אורן ויעל, נכדיה, וכל בני משפחתה, ומשתתפת בצערם הכבד מנשוא".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-56 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully