וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: ארגון הנשים של האו"ם גינה את מעשי האונס של חמאס

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 10:32

בפעם הראשונה לאחר מעשי הטבח של 7 באוקטובר, הארגון גינה את המקרים והביע דאגה "מאינספור העדויות על זוועות ואלימות מינית בזמן המתקפה". עוד הודגש בהצהרה: "כל הנשים - ישראליות ופלסטיניות - זכאיות לחיים בטוחים"

בווידאו: תיעוד חאמס: ארגון הטרור שחרר סרטון שחרור החטופות מהערב 28.11.23/אלגזירה

ארגון הנשים של האו"ם התייחס הבוקר (שבת) לראשונה לעדויות על האלימות, האונס ופשעי המלחמה נגד נשים במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אנחנו מודאגות מאינספור העדויות על זוועות ואלימות מינית בזמן המתקפה", נכתב בהצהרה. "אנחנו תומכות בחקירת המקרים ומדגישות שכל הנשים - ישראליות ופלסטיניות - זכאיות לחיים בטוחים".

לכל העדכונים על המלחמה

עוד נכתב בהצהרת הארגון, שפורסמה לראשונה כחודשיים אחרי האירועים: "אנו ממשיכות לקרוא למתן דין וחשבון על כל מעשי האלימות על רקע מגדרי שבוצעו ב-7 באוקטובר ולאחר מכן". בהמשך קרא ארגון הנשים של האו"ם לשחרר את כל החטופים ללא תנאים ולהשיב את הפסקת האש.

הצלב האדום מעביר חטופות מרצועת עזה לדצ המצרי של רפיח. 24 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
בנות ששוחררו מידי חמאס/צילום מסך, ללא

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, וביניהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. עד כה שוחררו כ-100 חטופים וחטופות שנלקחו לרצועה, כמה משפחות של ישראלים שהוגדרו חטופים עודכנו כי יקיריהן נרצחו.

בתגובה לאירועים, פתחה ישראל במלחמת "חרבות ברזל", במסגרתה צה"ל נכנס לרצועה לראשונה מ-2015. הלחימה מול המחבלים מתנהלת בעיקר בצפון הרצועה באזור העיר עזה, אלפי מטרות חמאס הותקפו ועשרות בכירים חוסלו. בתוך כך, התעוררה מתיחות גם בגבול הצפון: טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מוצבים בצפון - צה"ל סיכל כמה ניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לירות לעבר ישראל ותקף כמה עמדות של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully