וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קריסת ההפוגה ובניגוד לעמדת ארה"ב: ישראל הפחיתה את כמות הסיוע ההומניטרי לעזה

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 21:16

בזמן ימי הפסקת האש נכנסו כ-200 משאיות סיוע מדי יום, בנוסף למשאיות עם דלק וגז לבישול - אולם היום, עם חידוש הלחימה, נכנסו כמה עשרות משאיות סיוע בלבד. מתאם הפעולות בשטחים: "חמאס הפר את ההסכם, הופסקה הכנסת הסיוע ההומניטארי באופן שנקבע בהסכם"

בווידאו:200 משאיות סיוע הומניטארי נכנסו לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, 25 בנובמבר 2023/דוברות מתפ"ש

לאחר שחמאס הפר את הפסקת האש הבוקר (שישי) ישראל הפחיתה את כמות הסיוע ההומניטארי שהיא מכניסה לרצועת עזה - בניגוד לעמדת ארה"ב. במהלך ימי ההפוגה נכנסו לרצועה כ-200 משאיות סיוע מדי יום, בנוסף לארבע משאיות דלק וארבע משאיות עם גז לבישול. הממשל האמריקני הודיע בימים האחרונים כי הוא מצפה שגם אחרי סיום ההפוגה ישראל תמשיך להכניס סיוע בהיקף כזה לעזה.

"לאחר שארגון הטרור חמאס הפר את ההסכם ובנוסף ירה לעבר שטח מדינת ישראל, הופסקה הכנסת הסיוע ההומניטארי באופן שנקבע בהסכם", מסר מתאם הפעולות בשטחים. דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי "ארה"ב מעוניינת לראות את הסיוע ההומניטרי נכנס שוב לעזה".

קבלת סיוע הומניטרי שהגיע לרצועת עזה באמצעות אנשי האו"ם. מג'די פתחי, TPS
"לאחר הירי - הופסקה הכנסת הסיוע ההומניטארי באופן שנקבע בהסכם"/TPS, מג'די פתחי

היום אחרי חידוש הלחימה נכנסו לדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח כמה עשרות משאיות סיוע הומניטארי בלבד. הסיוע ההומניטארי הכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. לדבריו של מתאם הפעולות בשטחים בשטחים משאיות הסיוע הוכנסו "לבקשת הממשל האמריקאי ובאישור הדרג המדיני" וכי "כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה במעבר ניצנה".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully