וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לדרום הרצועה: "צה"ל מחזיק ב-70% מהמוסדות השלטוניים של חמאס"

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 10:59

כוחות הביטחון השלימו את ההכנות לקראת המשך התמרון. לדברי גורם ביטחוני בכיר, צה"ל מחזיק ב-40% משטח הרצועה, אך הבהיר שתחום המנהרות "יותר בעייתי". הגורם הסביר שאם העיר עזה וגם חאן יונס יהיו בשליטה ישראלית - יגבר הלחץ על חמאס לשחרר חטופים ב"מחירים סבירים"

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה/צילום: דו"צ

צה"ל השלים הלילה (שבת) את ההכנות לקראת המשך התמרון הקרקעי בדרום רצועת עזה. גורמים צבאיים הסבירו כי "ההתקפה הנרחבת ב-24 שעות האחרונות נועדה לפגוע בתשתיות היערכות, בעיקר של חמאס, לקראת התמרון". לדברי הגורמים, מטרות התקיפות היו עמדות שיגור טילי נ"ט, זירות מטעני חבלה, עמדות תצפית, שטחי כינוס של כוח נוח'בה, יחידת הקומנדו של חמאס ועוד.

לכל העדכונים על המלחמה

גורם ביטחוני בכיר אמר כי הלוחמים יידרשו להגיע ל"אזורים חיוניים בדרום הרצועה, כמו מרכזי שלטון של חמאס". לדבריו, צה"ל מחזיק כבר ב-70% מהמוסדות השלטוניים של ארגון הטרור, ואף טען כי צה"ל כבר שולט ב-40% משטח הרצועה. מנגד, הבהיר הבכיר כי "הרובד התת-קרקעי בעייתי יותר". עוד אמר הבכיר כי השלב הבא של הלחימה צפוי לכלול את חאן יונס ורפיח, שהמעבר בו לא פעיל ביממה האחרונה.

צה"ל בפעילות ברצועת עזה, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמים ברצועה/דובר צה"ל

"נקודות הכובד מבחינת הכרעת חמאס בהיבט השלטוני והצבאי הן העיר עזה, שרובה בידי צה"ל וחאן יונס", המשיך הגורם הביטחוני הבכיר. "אם שתי הנקודות האלה יהיו בשליטה ישראלית מלאה - אז לקחנו לחמאס את הפיקוד והשליטה, זה יקח ממנו את היכולת להוביל תהליכים נגד ישראל ויחזק את הלחץ שיביא לשחרור חטופים במחירים סבירים יותר".

עוד אמר הגורם הבכיר כי "צה"ל צריך להתאמץ בשלב הבא שהציבור הפלסטיני לא יחזור לעיר עזה, יש כמה שיטות לעשות זאת, צריך לגרום לתושבי הרצועה לחשוב פעמיים אם כדאי לחזור צפונה". הגורם הוסיף כי האוגדות שנמצאות ברצועה יודעות להגיע לעומק השטח גם בלי להתחכך עם האוכלוסייה הפלסטינית שנמלטה מהצפון. "לכן הטענה שאי-אפשר לתמרן בדרום אינה נכונה", אמר הגורם.

החל מאתמול בשעה 06:30, עם תום הפסקת האש בעקבות שיגורי הרקטות, יצא צה"ל להתקפה נרחבת על תשתיות הטרור של חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים ממרכז רצועת עזה ועד רפיח. לפי גורמי צבא, "בהתקפה הנרחבת על יותר מ-400 יעדי טרור השתתפו מטוסי חיל האוויר, סוללות הארטילריה, ספינות טילים ויחידות מיוחדות". גורמים צבאיים אחרים הבהירו כי התמרון בדרום הרצועה מתבסס על מידע שעלה מחקירות מחבלי חמאס שנתפסו ומלאכת איסוף מודיעין של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully