וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפערים בגרסת המשטרה: המפכ"ל הנחה לחקור את מחדלי חקירת פרשת יובל קסטלמן

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:04

הקליע שנמצא בנתיחת הגופה בא בסתירה לטענה הראשונית של המשטרה, שסברה כי הקליעים עברו דרך קסטלמן ולא נותרו בתוך גופו. הנתיחה התבצאה לאחר שבדיקת סי טי העלתה חשש כבד למתכות שנמצאות בגופו של קסטלמן

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גופתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בעת שניסה לסכל פיגוע בירושליים לפני כשבועיים, נותחה היום (ראשון) ונבדקה. במהלך הנתחיה, התגלו קליע וכמה רסיסים בגופו של קסטלמן, ממצאים שסותרים את עמדת המשטרה. בתגובה, הורה המפכ"ל לחקור את הממצאים ואת החקירה.

הממצאים בגופתו של יובל קסטלמן סותרים את טענת המשטרה, שמסרה תחילה כי הקליעים שנורו לעבר קסטלמן עברו דרכו, וכי אין עוד קליעים בגופו. כמו כן, הממצאים סותרים גם את עמדת הפרקליטות הצבאית, שהודיעה בדיון בהארכת מעצרו של אביעד פריג'ה, החשוד בירי בקסטלמן, שאין צורך ראייתי בנתיחת הגופה.

לאחר שנודע על הממצאים החדשים, הנחה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לבחון את ממצאי הנתיחה, כמו גם את ההתנהלות בחקירה עד כה.

יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל דורון קסטלמן/באדיבות המשפחה

למה זה חשוב:

כדי להרשיע במשפט פלילי בעבירות של המתה, יש להוכיח מהו הכדור ספציפי הרג את קסטלמן. כעת, הפרקליטות תצטרך להתאים את הכדור ליורה הספציפי, כדי לדעת בוודאות ממה נהרג קסטלמן.

נוסף על כך, מסמכים רפואיים שהגיעו לידי וואלה שופכים אור על מצבו של קסטלמן כשהגיע לבית החולים. מאותם מסמכים עולה כי היה צורך לכאורה בניתוח גופת של קסטלמן עם פציעתו, מה שלא התרחש בפועל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בשולי הדברים

גורם המעורה בחקירה אמר לוואלה כי היועצת המשפטית לממשלה, בהרב מיארה, תצטרך להתערב בתיק מחשש לטיוח שנעשה בו.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
תתערב בתיק מחשש לטיוח. בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

מה קרה עד כה:

ביום שישי האחרון הסכימה משפחתו של קסטלמן להוצאת גופתו מהקבר לצורך בדיקה. זאת, לאחר שבבדיקת סי טי עלה חשד כי ישנם קליעים בגופו. "בבדיקת הסי.טי, יש סימני מתכת מובהקים - בניגוד לטענה הכוזבת של משטרת ישראל בהתחלה", אמר גורם המעורה בפרטי החקירה.

ביום שלישי האחרון, שוחרר למעצר בית סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של קסטלמן. עם שחרורו, ביקש השופט הצבאי סא"ל טובי הארט להסביר כי "אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה", וכן כי "הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך". עוד הוסיף השופט ואמר כי כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully