וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הירי ביובל קסטלמן: סימני השאלה ומתי נקבל תשובות

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 22:03

בממצאי נתיחת גופתו של בן ה-38 שנורה למוות בזירת הפיגוע בירושלים לאחר שחיסל את המחבל, נמצאו קליע ורסיסים, בניגוד לטענת המשטרה שקבעה שאין צורך לנתח את הגופה. הסתירות בדוח מעלות שאלות רבות ובראשן - האם היה כאן ניסיון טיוח מצד המשטרה? וואלה! עושה סדר

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרשת הירי ביובל קסלטמן ממשיכה להסעיר את המדינה. אתמול (ראשון) נותחה גופתו של קסטלמן במכון לרפואה משפטית באבו כביר. מדוח הנתיחה עולה כי בגופתו של קסטלמן נמצא קליע ושני רסיסים, זאת בניגוד לעמדה הראשונית של משטרת ישראל ובניגוד לטענה של הפרקליטות הצבאית בבית הדין הצבאי לפיה אין צורך ראייתי בניתוח הגופה. לעומת זאת, ממצאי הנתיחה כן תואמים לדוח של בית החולים שערי צדק בירושלים.

ממצאי הדוח והסתירות שעולות ממנו לעמדת המשטרה והפרקליטות הצבאית מעלות שאלות רבות. בכתבה המובאת לפניכם וואלה! ישאל את כל השאלות וינסה להשיב עליהם.

יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל דורון קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה

השאלה הראשונה

המשטרה טענה שלא נמצאו קליעים בגופה, והפרקליטות הצבאית טענה שאין צורך ראייתי בנתיחת הגופה. אלא שאתמול התברר שעל הגופה נמצאו קליע ורסיסים. איך מסבירים את הפער בין עמדת המשטרה והפרקליטות הצבאית לעובדה שנמצאו קליעים?

מי שחוקר את המקרה של קסטלמן היא מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) ומשטרת ישראל. במשטרה טענו שלפי המידע שהיה ברשותם מבית החולים שערי צדק לא נמצאו קליעים או רסיסים על גופתו של קטסלמן. באופן רשמי, במשטרה העבירו את התגובה הבאה: "החלטת ראש צוות החקירה על מתן אישור לקבורתו של יובל ניתנה בהתאם למידע הרפואי הרלוונטי שהועבר ליחידה החוקרת מבית החולים לאחר שנקבע מותו, ולנוכח יתר הממצאים החקירתיים באותה העת. בניגוד לטענות כזב שמתפרסמות בנושא הקליעים, טרם בוצעה הנתיחה - ולכן גם טרם התקבלו ממצאים בנושא זה".

עוד בוואלה!

לירות באדם שמרים ידיים? זו לא רוח צה"ל, אלא רוח בן גביר

לכתבה המלאה
הדוח המשטרתי בדבר נתיחת גופתו של יובל קסטלמן, 9 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הדוח המשטרתי בדבר נתיחת גופתו של יובל קסטלמן, 9 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השאלה השניה

האם הדוח של בית החולים שערי צדק לא עבר למשטרה ולמצ"ח?

בדוח הראשוני של בית החולים שערי צדק כתוב שנמצאו ממצאים מתכתיים בירך של קסטלמן. למרות זאת, בעמדה הראשונית של המשטרה נכתב כי לא נמצאו קליעים. כלומר, הפער הוא בין ממצאים מתכתיים שעשויים להיות מספר דברים, כמו רסיסים למשל, לבין העובדה שלא נמצאו קליעים. אתמול נמצאו בנתיחה קליעים ורסיסים. השאלה היא האם במשטרה לא קיבלו את כלל הדוחות מבית החולים, או שמישהו לא הבין אותם היטב.

התשובה: בעמדה הראשונית של המשטרה מצוטט דוח של בית החולים שערי צדק ובו אין התייחסות למציאת קליעים ורסיסים בחזה, בפלג גוף עליון, בהתאם למה שהעבירו בבית חולים ביום הפיגוע. דוח נוסף של בית החולים המצביע על ממצאים מתכתיים באזור החזה נחשף רק בשבוע שעבר, זאת בהתבסס על ממצאי צילום הסי.טי. לא ברור איך נוצרו שתי גרסאות בדוח הסי.טי.

דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023/שלומי גבאי

‏השאלה השלישית

האם היה כאן טיוח מצד משטרת ישראל?

זה תלוי כמובן את מי שואלים. העובדה היא שנכון לעכשיו - מח"ש לא נכנסת לעובי הקורה. מה שברור לכולם הוא, שלנוכח משבר האמון שנוצר בין המשפחה וחלקים גדולים בציבור לבין משטרת ישראל, הקמה של צוות בדיקה פנימי של משטרת ישראל, בראשות ניצב כזה או אחר, לא תזכה לאמינות ואף מעלה חשד לטיוח. בינתיים, בסביבת משפחת קסטלמן מתכוונים לנסח בימים הקרובים מכתב ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה כדי שתבדוק האם היה טיוח בפרשה.

היום בשעה 12:30 במתחם משטרת מחוז ירושלים המשפחה ועו"ד יפגשו את מפקד ימ"ר משטרת מחוז ירושלים, ניצב משנה אלי כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully