וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרו גופות של נעדרים ישראלים בפשיטה בעזה; ביידן: "חמאס הם רוע צרוף"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 23:41

בפשיטה בתוך תחומי הרצועה נאספו גופות של נעדרים ישראלים. נתניהו בנאום חריג בערב שבת: "הולמים בעוצמה באויב, רק התחלנו". ביידן: "החמאס גורמים לאל-קאעידה להיראות טהורים". מטחים למרכז ולדרום, אין נפגעים | עדכונים שוטפים

בווידאו: רקטה נפלה ברחובות, בתים נפגעו מרסיסים/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,300 חיילים ואזרחים ויותר מ-3,000 נפצעו. צה"ל פשט על שטח בתוך רצועת עזה - ואיתר שם גופות של נעדרים ישראלים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי ארה"ב מקיימת מגעים עם ישראל, מצרים, ירדן והאו"ם בנוגע למצב ההומינטרי בעזה.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום השמיני למלחמה
לאירועי היום השישי למלחמה

23:12: הודעת הדירוג של מוד'יס תידחה בכחצי שנה, דירוג האשראי של ישראל לא משתנה

סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הודיעה לחשב הכללי כי אין בכוונתה להשתמש במועד הפרסום הנוכחי - לא תפורסם היום הודעת דירוג אשראי. המועד המתוכנן הבא לפרסום הודעת דירוג אשראי על ידי סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הוא בעוד כחצי שנה. משמעות ההחלטה בפועל היא כי דירוג האשראי של מדינת ישראל נותר על כנו.

Moody's Corporation. Dariusz Gryczka, ShutterStock
סוכנות דירוג האשראי מוד'יס/ShutterStock, Dariusz Gryczka

22:47 - במהלך הפשיטה בעזה אותרו גופות של נעדרים ישראלים

במהלך הפעילות שביצעו כוחות בפיקוד מגד 77 אותרו גופות ישראלים. התברר כי לאורך הלחימה התקבלו דיווחים מהכוחות בסמוך לגבול שיש "ממצאים" סמוך לגבול. הסוגיות נחקרו ונותחו על ידי תצפיות וגורמי ולבסוף הוחלט להכניס כוח גדול בפיקוד סא"ל שמעון פוטרבני. לאחר שהכוח כיתר את המקום, נאספו מהמקום גופות שהועברו לשטח ישראל .

22:42 - ביידן: "החמאס גורמים לאל-קאעידה להיראות טהורים. הם רוע צרוף"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי "החמאס גורמים לאל-קאעידה להיראות טהורים. הם רוע צרוף. ארה"ב עומדת לצד ישראל. שר החוץ בלינקן ושר ההגנה אוסטין היו בישראל כדי לוודא שיש לישראלים את מה שהם צריכים כדי להגן על עצמם. בלינקן ואוסטין דיברו במהלך ביקורם בישראל על הצורך הדחוף לתת מענה למצב ההומניטרי בעזה. בהנחייתי ארה"ב מקיימת מגעים עם ישראל מצרים וירדן והאו"ם בנושא".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023/רויטרס

22:21 דיווח: נפל אותר בחולון, רסיס נפל בראשל"צ

ברחוב יום הכיפורים בחולון אותר הערב (שישי) נפל לאחר המטח ששוגר מעזה לעבר יישובי המרכז. בראשל"צ נבדקת נפילה של רסיס. בשני האירועים לא דווח על נפגעים.

22:10 - מזכ"ל האו"ם: "המצב בעזה הגיע לשפל חדש ומסוכן"

מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש אמר הערב (שישי) שהמצב בעזה הגיע ל"שפל חדש ומסוכן". "אנו זקוקים לגישה הומניטרית מידית לכל רחבי עזה כדי שנוכל להביא דלק, מזון ומים לכל מי שזקוק. אפילו במלחמה יש חוקים", אמר גושרש. לדבריו, הוא נמצא בקשר רצוף עם מנהיגי האזור כדי לנסות למנוע סבל.

21:59 - אזעקות בתל אביב ובאזור המרכז

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות (שישי) בתל אביב ובמקומות נוספים באזור המרכז ובהם בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, ראשון לציון, רמת גן ומקומות נוספים. הדי פיצוצים נשמעו במרכז תל אביב.

21:45 - חשד לחדירת מחבלים במעלה אפרים בשומרון

התרעה הושמעה באזור מעלה אפרים בשומרון בחשד לחדירה של מחבלים. התושבים התבקשו להיכנס לבתים ולנעול את הדלתות והחלונות עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. חל איסור לנוע באזור.

21:37 - לפיד תקף את עיתוי הצהרת נתניהו ואת תוכנה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב בתגובה להצהרה שמסר נתניהו לפני כן: "לא יתכן שראש ממשלת ישראל יכניס מדינה שלמה לסחרור חרדה בהמתנה להצהרתו בשישי בלילה, בזמן של חירום, ואז לא יגיד דבר חדש לא על משפחות החטופים, לא על חזית הצפון, לא על המפונים. הצהרות כאלה לא עושה ראש ממשלה אלא אם כן יש לו מידע חדש להביא לעמו ולארצו".

הצהרת ראש הממשלה לתקשורת

בווידאו: נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "זו רק ההתחלה, אנחנו נחסל את החמאס"/צילום: לע"מ

21:27 - נתניהו בהצהרה: הולמים באויבינו בעוצמה חסרת תקדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שישי) בהצהרה לתקשורת: "אנחנו הולמים באויבינו בעוצמה חסרת תקדים. אני מדגיש: זאת רק ההתחלה. ואני לא אפרט מה שיבוא בהמשך. לעולם לא נשכח את מעשי הזוועה של אויבינו ולעולם לא נסלח".

עוד אמר נתניהו: "אנחנו מגייסים לישראל תמיכה בינלאומית אדירה. נפגשתי היום עם מזכיר ההגנה של ארה"ב. אנחנו מבטיחים את המשך המלחמה עם עוד תחמושת ועוד אמצעי לחימה. נחסל את החמאס ונביא ניצחון, אבל נסיים את המלחמה הזו חזקים יותר מאי פעם".

רה"מ בנימין נתניהו, 13 באוקטובר 2023. לע"מ, צילום מסך
נתניהו בהצהרה לתקשורת, 13 באוקטובר 2023/צילום מסך, לע"מ

21:18 - התרעות נשמעו באזור בית"ר עילית

התרעות נשמעו בדקות האחרונות באזור בית"ר עילית. נבדק חשד לחדירת מחבלים.

אזעקות באזור אשדוד, אשקלון וכיסופים

התרעות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות (שישי) באזור אשדוד, אשקלון ובאזור כיסופים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות לגבי נפילות או נפגעים.

המל"ל העלה את רמת אזהרת המסע לסיני ולירדן

בעקבות הערכות מצב נוספות שהתקיימו היום (שישי) המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מעלה את רמת אזהרת המסע על סיני וירדן מרמה 2 לרמה 3 (איום בינוני) וקורא לישראלים להימנע מנסיעות שאינן חיונית למדינות אלו.

המטה ציין כי בירדן מתקיימות מחאות נרחבות כנגד ישראל על רקע הלחימה וקיימת עוינת גבוהה כנגד ישראלים בעיקר מצד האוכלוסיה ממוצא פלסטיני. בעקבות זאת גובר להערכת המל"ל הסיכון לישראלים אשר יבקרו במדינה בעת הזו.

באשר לסיני, המטה הזכיר כי במצרים בוצע פיגוע כנגד ישראלים ב-8 באוקטובר. בעקבות זאת להערכת המל"ל גובר בעת הזו הסיכון לישראלים אשר יבקרו בסיני.

20:52 התרעות צבע אדום נשמעו באזור אשקלון

התרעות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות (שישי) באזור אשקלון.

20:34 - צה"ל פתח בתקיפה נרחבת של מטרות ברצועה

דובר צה"ל הודיע הערב (שישי) כי צה"ל תוקף כעת בתקיפה נרחבת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

20:30 - ארגון הבריאות העולמי לישראל - בטלו את הוראת פינוי צפון הרצועה

ארגון הבריאות העולמי פנה הערב (שישי) בבקשה לביטול מיידי של ההנחיה של צה"ל לפלסטינים לפנות את צפון הרצועה, "כדי להגן על הבריאות ולמנוע סבל".

20:28 - מטה המשפחות פנה למשפחות בבקשה להעברת רשימת מחלות ותרופות של החטופים

מוקד מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים פנה הערב למשפחות בבקשה להעביר בדחיפות רשימת תרופות ופירוט מחלות רלבנטיות של החטופים והנעדרים. משפחות מוזמנות לפנות למוקד במספר הטלפון: 03-5477777. זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה היום עם נציגי הצלב האדום.

20:20 - התרעות צבע אדום בעוטף עזה

התרעות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות (שישי) ביישובי עוטף עזה.

20:10 - טראמפ פרסם פוסט תמיכה בחיילי צה"ל

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרסם ברשת החברתית שלו Truth Social פוסט שבו הוא מביע תמיכה בחיילי צה"ל במלחמה בעזה. "תמיד התרשמתי מהיכולת והנחישות של צה"ל. כאשר צה"ל מגן על ארצו נגד טרוריסטים אכזריים אני רוצה לאחל לכל חייל בהצלחה. מי ייתן ותחזרו הביתה בשלום למשפחותיכם ומי ייתן שאלוהים יברך אותכם", כתב טראמפ.

20:08 - התראות צבע אדום נשמעו באזור נתב"ג

התרעות צבע אדום נשמעו ביישובים שונים באזור השפלה, ובהם לוד, רמלה, באר יעקב ויישובים אחרים.

19:45 - קירבי: עובדים עם מצרים וישראל על מעבר בטוח מחוץ לעזה

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי אמר הערב (שישי): "ישראל לא התייעצה איתנו לפני שקראה לאוכלוסייה הפלסטינית להתפנות מצפון רצועת עזה. אנחנו מודאגים מכל אובדן נוסף של חיי חפים מפשע. אנחנו רוצים לוודא שפלסטינים חפים מפשע שרובם לא שותפים לאידיאולוגיה של חמאס יכולים לעזוב את האזור. אנחנו עובדים עם מצרים וישראל על מעבר בטוח מחוץ לעזה".

יירוט רקטה מעזה מעל אשקלון, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
יירוט רקטה מעל אשקלון/רויטרס

19:38 - ביידן הנחה להגביר את האבטחה על נציגויות ישראל בארה"ב

הנשיא ביידן קיים הערב (שישי) דיון עם יועציו לנושא ביטחון פנים שבמהלכו הנחה להגביר את האבטחה על הקהילה היהודית, המוסלמית ועל שמונה הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי ארה"ב, כך אמר דובר הבית הלבן ג'ו קירבי. לדבריו, אין מידע מודיעיני ספציפי על איום על ארה"ב מצד חמאס.

19:30 צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון באמצעות כלי טייס מאויש מרחוק

דובר צה"ל הודיע בדקות האחרונות (שישי) כי כלי טיס מאוייש מרחוק של צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

19:25 - הגדוד שעצר את הסורים לפני 50 שנה: אלו הכוחות שביצעו את הפשיטה בעזה

הגדוד שביצע את הפשיטה ליעדי החמאס בעזה הוא גדוד 77 בפיקודו של סא"ל שמעון פוטרבני. טנקים של גדוד 77, כוחות חי"ר והנדסה של צה"ל פעלו בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, במטרה לסייע במאמץ לטיהור המרחב ממחבלים ולאיתור הנעדרים, סיכלו תשתיות טרור וחוליות שנמצאו בשטח.

19:23 - צה"ל הקים צוות ליצירת קשר אישי עם משפחות נעדרים

הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש, בהפעלה של חמ"ל החטופים והנעדרים שהוקם בצה"ל, הקים צוות ייעודי במטרה ליצור קשר אישי וישיר עם משפחות הנעדרים. צוות ליווי המשפחות, בהובלת האלוף (במיל') מאיר כליפי מטעם הממונה על השבויים והנעדרים ותא"ל (במיל') ואבנר פז צוק מטעם צה"ל, מונה כ-200 קצינים וקצינות במילואים. הקצינים יעברו הכשרה ייעודית למשימה, ויצאו למפגש עם המשפחות. הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש: "אנחנו נגיע פיזית לכל משפחות הנעדרים לתת מענה וליצור קשר אישי. גייסנו למשימה החשובה והרגישה הזו קצינים ואישים בכירים ומנוסים שמגיעים למשפחות לסייע בעת זו של אי וודאות".

19:03 - התרעות צבע אדום נשמעו באזור אשקלון

התרעות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות (שישי) באזור אשקלון.

שיגור מרצועת עזה במהלך תקיפת חיל האוויר

בווידאו: שיגור ירי מרצועת עזה במהלך תקיפת חיל האוויר/צילום:דובר צה"ל

18:57 - לראשונה מתחילת המבצע: כוחות צה"ל פעלו בשטח הרצועה במאמץ לאיתור נעדרים

דובר צה"ל מסר הערב (שישי) כי במהלך היממה האחרונה ביצעו כוחות צה"ל פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה, להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה. בפעולות אלו נעשה גם מאמץ לאיתור נעדרים. כוחות חי"ר ושריון סרקו ואספו במרחב אחר ממצאים אשר עשויים לסייע במאמץ איתור הנעדרים, וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח, ביניהן חולייה של חמאס שירתה ירי נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, המשיכו תקיפות חיל האוויר לעבר יעדי חמאס ברצועה ובתוך כך גם תקיפות לעבר משגרי תמ"ס מיד לאחר הפעלתם לעבר ישראל.

18:53 - חיזבאללה לקח אחריות לירי לעבר משגב עם

ארגון חיזבאללה נטל הערב (שישי) אחריות לירי לעבר משגב עם בגבול הצפון: בהודעת הארגון נאמר: "תקפנו מספר אתרים ציוניים, בתגובה לתקיפות הישראליות אחר הצהריים בדרום לבנון".

18:50 - הנשיא ביידן קיים שיחת ועידה עם משפחות החטופים האמריקנים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ערך הערב (שישי) שיחת ועידה בווידאו עם משפחות האזרחים האמריקנים שנחטפו על ידי חמאס לעזה. המסר של ביידן למשפחות היה: "אנחנו נעשה כל שביכולתנו להביא אותם הביתה, אם נמצא אותם".

18:37 - מצרים דוחה את קריאת ישראל לתושבי עזה לברוח דרומה

מצרים דחתה הערב (שישי) את הקריאות של הצבא הישראלי לתושבי עזה לעזוב את בתיהם ולברוח דרומה. לדברי מצרים מדובר בהפרה חמורה של החוק הבינלאומי, הכרוכה בחשיפת חייהם של כמיליון איש לסכנה.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם משלוח החימוש האמריקני לצה"ל, 13 באוקטובר 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, אתר רשמי
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם משלוח החימוש הראשון, 13 באוקטובר 2023/אתר רשמי, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

18:38 - משלוח חימוש אמריקני ראשון נחת בארץ

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, מלווה במנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר וסגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, קיבלו לפני זמן קצר בבסיס נבטים של חיל האוויר מטוס מטען אמריקני ראשון, שנחת בישראל מאז פרוץ המלחמה, עם משלוח של חימוש עבור צה"ל. הציוד נרכש והובא לישראל לחיזוק מוכנות מערכת הביטחון להתמשכות הלחימה.

זמיר אמר לשר ההגנה האמריקני: "אני מבקש להודות לך על חברות אמת ותמיכה במדינת ישראל. היום אנחנו שולחים מסר חזק לשותפינו ולאויבנו באזור".

ברעם, אמר: "אני רוצה להודות למשרד ההגנה האמריקני ולכוחות המזוינים על התמיכה וההתייצבות הנחרצת שלכם בין כל מה שמייצג את הטוב לכל מה שמייצג את הרע. השותפות בין צה"ל ומדינת ישראל לארצות הברית היא בעלת חשיבות רבה".

18:27 - התרעות נשמעו באזור משגב עם בגליל

התרעת צבע אדום הופעלה בדקות האחרונות (שישי) בקיבוץ משגב עם בגליל. צה"ל בודק את סיבת ההתרעה. ממד"א נמסר כי לא ידוע על נפגעים.

18:07 - הסתיים אירוע חדירת המחבלים בחניתה

פיקוד העורף הודיע בדקות האחרונות (שישי) כי הסתיים אירוע חדירת מחבלים בחניתה וניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה.

18:01 - בנימין נתניהו נפגש עם נשיאת האיחוד האירופי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם נשיאת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין, בקריה בתל אביב. נתניהו אמר בפגישה: "תודה לך אורסולה. אני מעריך את הבעת התמיכה שלך עכשיו ובימים האחרונים, ואת העובדה שכל כך הרבה מדינות אירופיות עומדות איתנו שכם אל שכם. אלה לא רק פעולות מלחמה - אלה פשעי מלחמה. מה שעשה חמאס הוא לבצע את פשעי המלחמה הנוראיים ביותר מאז השואה: הם שרפו אנשים בעודם בחיים; הם דחסו אנשים אל תוך חדר, הביאו צמיגים ממכוניות כדי להגביר את הלהבות ושרפו אותם בעודם חיים. אלה שיטות מהשואה".

18:00 - שגריר ישראל במוסקבה נפגש עם סגן שר החוץ הרוסי

סגן שר החוץ הרוסי נפגש היום (שישי) עם שגריר ישראל במוסקבה אלכסנדר בן צבי. השניים דנו במלחמה בעזה. בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר שהשניים התמקדו בשיחתם "בצורך הדחוף להבטיח את ההגנה של האזרחים הישראלים והפלסטינים, ולמנוע אסון הומניטרי ואת ההתפשטות של המשבר למדינות נוספות באזור".

17:50 - התרעות צבע אדום נשמעו בדרום

התראות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות באזור אופקים וביישובים נוספים בדרום.

17:47 - זוהה ירי משטח לבנון לעבר ישראל, צה"ל מגיב בירי ארטילרי

דובר צה"ל דיווח כי לפני זמן קצר (שישי) זוהה ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים כעת בירי ארטילרי לעבר מקור הירי ובירי טנקים.

17:30 - מקורות בלבנון: עמדה של צבא לבנון נפגעה בהפגזת צה"ל

מקורות ביטחוניים בלבנון דיווחו היום (שישי) כי צה"ל הפגיז מטרות באזור דהריה בדרום לבנון. במהלך ההפגזה, אמרו המקורות, נפגעה עמדה של צבא לבנון.

17:27 - נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, יחד עם שר הביטחון, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים, ח"כ אריה דרעי ובכירי מערכת הביטחון.

הנשיא הרצוג נכנס למרחב מוגן בקריה במהלך פגישה מדינית

בווידאו: במהלך פגישה מדינית בקריה: הנשיא הרצוג נכנס למרחב מוגן./צילום: דוברות בית הנשיא

17:25 - הסוכנות היהודית תעביר סיוע חרום של 10 מיליון שקל ליישובי עוטף עזה

הסוכנות היהודית הודיעה היום (שישי) כי העמידה קרן סיוע חירום מיידי בהיקף כולל של 10 מיליון שקל לישובי העוטף שנפגעו במלחמה על מנת לסייע במאמצי השיקום, בשיתוף עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד. הסיוע מועבר למועצות ולערים בעוטף וישמש לצרכים הומניטריים, בהתאם לשיקול הדעת המקצועי של הרשויות המקומיות ולצרכים הספציפיים בכל אזור. חלוקת הסיוע תחל כבר ביום ראשון הקרוב. הסיוע יועבר לערים ולמועצות הבאות: מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שער הנגב, מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית מרחבים, שדרות, נתיבות ואופקים.

יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל. דורון אלמוג: "סיימתי כעת שיחה עם ראשי הרשויות המקומיות ויישובי העוטף. עדכנתי אותם על הקמת קרן סיוע מיידית שהסוכנות היהודית מעמידה בשם העם היהודי כולו. משימתנו היא להתחיל לפעול עכשיו למען ניצולי העוטף הגיבורים שאיבדו את בני משפחתם, ביתם ורכושם ולהעניק להם תמיכה וסיוע צמוד בזמנים קשים אלו. העברת המענקים תחל ביום ראשון הקרוב".

17:18 - בת 30 נפצעה בינוני מרסיסים ברחובות

בהמשך לנפילה בגזרת רחובות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח קפלן אישה כבת 30 במצב בינוני כתוצאה מרסיסים.

יירוט רקטה בשמי תל אביב

בווידאו: יירוט רקטה בשמי תל אביב/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

17:14 - דיווח: רקטה פגעה באזור יפו

על פי דיווחים ראשוניים, במטח האחרון לעבר המרכז פגעה רקטה באזור שדרות ירושלים ביפו.

הבית שנפגע מרקטה ברחובות, 13 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבית שנפגע מרקטה ברחובות, 13 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

17:06 - דיווח על נפילת רקטה ברחובות

מנכ"ל מד"א אלי בין דיווח בדקות האחרונות על נפילת רקטה ברחובות, במטח ששוגר מעזה. כוחות מד"א נמצאים בדרכם למקום.

17:00 - התרעות צבע אדום נשמעו באזור המרכז

התרעות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות באזור המרכז - בתל אביב, חולון, בת ים, וכן בגבעת ברנר, בראשון לציון ובמקומות נוספים.

16:58 - זוהה פיצוץ בגדר הגבול בחניתה

דובר צה"ל הודיע כי לפני זמן קצר אירע פיצוץ בגדר הגבול בחניתה. נגרם נזק קל לחומה. בתגובה כוחות צה"ל מגיבים כעת בירי ארטילרי לעבר שטח לבנון. בהמשך, הופעלה התרעה על חדירת מחבלים ליישוב. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב.

16:35 - ההתרעה בצפון: חשש לחדירה

מפיקוד העורף נמסר כי ההתרעה שנשמעה באזור קיבוץ חניתה בגליל היא על רקע חשש לחדירה של מחבלים מגבול הצפון.

16:30 - התרעת צבע אדום נשמע בגליל

התרעת צבע אדום נשמעה באזור קיבוץ חניתה בגליל העליון.

16:27 - מספר ההרוגים הפלסטינים בעזה - 1,799

רשויות הבריאות בעזה אמרו היום (שישי) שמספר ההרוגים במתקפה של ישראל ברצועה הגיע ל-1,799. מספר הפצועים עומד על 6,388.

16:22 - שמונה פלסטינים נהרגו היום בעימותים בשטחים

בשעות האחרונות מתקיימות ביהודה ושומרון הפרות סדר בכמה מוקדים, בהשתתפות מאות פלסטיני. כוחות הביטחון פועלים חזק על מנת לסכל אותן. פלסטינים יידו אבנים, זרקו בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים וניסו להשחית את גדר ההפרדה ולחצות אותה. כוחות של משמר הגבול ירו לעבר המחבלים. מאז הבוקר נהרגו שמונה פלסטינים מאש צה"ל בשטחים.

16:15 - ראש העיר חיפה לממשלה: הוציאו את החומרים המסוכנים מהמפרץ

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם קראה היום לפיקוד העורף ולממשלה להוציא באופן מידי את החומרים המסוכנים מאזור מפרץ חיפה. זאת לאחר יירוט הרקטה ששיגר חמאס מעזה ושגרמה לשריפה באזור צומת דשנים במפרץ.

שיגור רקטה מעזה לצפון, 13.10.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
15:26 - תיעוד של שיגור רקטה מעזה לצפון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בווידאו: שר ההגנה האמריקני: "חמאס אכזרי כמו דאעש, שומרים עליכם"/צילום: לע"מ

15:42 - הרקטה ששוגרה לצפון יורטה על ידי מערכת "קלע דוד"

הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לצפון הארץ יורטה באופן חריג על ידי מערכת "קלע דוד". המערכת, שכונתה בעבר "שרביט קסמים", מיועדת ליירוט איומים מתקדמים, בהם טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל"טים. המערכת פותחה במשותף ע"י מנהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון וה-MDA האמריקני, בהובלת חברת "רפאל" וחברת "ריית'און". קלע דוד זו מערכת שנועדה ליירט איומים מתקדמים מאוד ולא נגד רקטות סטטיסטיות, לכן עלות כל מיירט גבוהה מאוד - מעל למיליון דולר.

"קלע דוד" היא השכבה השלישית במערך ההגנה הלאומי מפני טילים ורקטות, מעל מערכת הלייזר העתידית מגן אור וכיפת ברזל, ומתחת לטילי החץ-2 ו-3. המערכת פותחה בידי רפאל וריית'און האמריקאית כדי ליירט רקטות כבדות, לטווח 40-300 ק"מ, טילי שיוט ומטוסים ללא טייס. הפיתוח החל ב-2006 במימון אמריקאי והמערכת נכנס לשירות ב-2016, כשלטיל היירוט שלה מבנה ייחודי, והוא מצויד גם במכ"ם וגם בחיישן אופטי. את מערכת השליטה שלה מייצרת אלביט, ואת המכ"ם - חברת אלתא, של התעשייה האווירית.

15:05 - אזעקות הופעלו בצפון

אזעקות הופעלו במרכז הארץ. לא דווח על נפגעים ומצה"ל נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו את השיגורים.

14:27 - גלנט: היום נקבל משלוח נוסף של ציוד הכרחי

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי בהמשך היום צפוי להגיע לישראל משלוח נוסף של ציוד הכרחי מארצות הברית. גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אויסטין וקיים עמו הערכת מצב. בהצהרה המשותפת שנשאו הבטיח שוב שר הביטחון: "נמוטט את שלטון החמאס" ואמר כי "המלחמה תהיה קשה - יהיו מחירים". אוסטין הבהיר: "נעמוד לצד ישראל במקביל לעמידתנו לצד אוקראינה, האכזריות של חמאס מזכירה לי את דאעש, העולם חזה ברוע קשה".

14:19 - סגן מנהיג חיזבאללה: נתרום לעימות עם ישראל בבוא הזמן

סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, אמר היום (שישי) כי ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן יתרום לעימות עם ישראל בבוא הזמן. "כשיגיע הזמן לפעול, נעשה זאת", הצהיר. לדבריו, מדינות ערב, מעצמות זרות והאו"ם מפעילים לחץ על הארגון שלא להתערב במלחמה.

14:05 - תיעוד פגיעה ישירה בבית באשקלון

בוידאו: פגיעה במבנה באשקלון/אבי רוקח

אבו מאזן לבלינקן: "עקירת הפלסטינים מעזה - נכבה שנייה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שישי) לשר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן כי הוא מתנגד לפינוי הפלסטינים בעזה. "אנחנו דוחים את העקריה הכפויה שלהם - אירוע כזה יהווה 'נכבה שנייה'", אמר. זאת, בהמשך להודעת צה"ל מוקדם יותר היום לכל תושבי צפון הרצועה - להתפנות.

חיילים נחים מהלחימה בחנות הנוחות דור אלון בכפר עזה. 13 באוקטובר 2023. בתיה הולין, אתר רשמי
13:41 - חיילים נחים מהלחימה בחנות הנוחות דור אלון בכפר עזה/אתר רשמי, בתיה הולין

13:40 - שר ההגנה האמריקני: "מכיר את דעאש טוב וזה גרוע מהם"

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין אמר היום (שישי) כי החמאס גרועים מדעאש. "אני מכיר את דעאש היטב וזה גרוע ממה שראיתי איתם", טען.

13:38 - מטולה הוכרזה כשטח צבאי סגור

צה"ל הכריז היום על מטולה כשטח צבאי סגור. התושבים פונו מהמושבה.

13:15 - מטחים כבדים על שדרות, 5 פגיעות ישירות זוהו

5 פגיעות ישירות זוהו בשדרות - עליה מזה כשעה מתחים כבדים בלתי פוסקים. אזעקות נשמעו גם באשקלון. לא דווח על נפגעים.

13:05 - בצה"ל מעריכים שיותר מ-600 אלף פלסטינים עזבו את צפון הרצועה

בצה"ל מעריכים כי יותר מ-600 אלף פלסטינים עזבו את צפון הרצועה, לאחר האזהרה הישראלית שיצאה מוקדם יותר היום.

תיעוד פגיעה ישירה בשדרות. 13 באוקטובר 2023. יניר יגנה
12:44 - תיעוד הפגיעה בשדרות/יניר יגנה

12:36 - אזעקות בשדרות, פגיעה ישירה במבנה

אזעקות נשמעו היום בשדרות. דווח על פגיעה ישירה במבנה וכוחות הוזעקו לזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
12:15 - כוחות של צה"ל סמוך לגבול עזה/מערכת וואלה, צילום מסך

11:45 - כוחות ביטחון ירדנים מפזרים גז מדמיע על מפגינים בגבול

כוחות ביטחון של ירדן מפזרים גז מדמיע באזור הגבול בכדי למנוע ממפגינים להתקרב. זאת, כחלק מהפגנות "יום הזעם" שמתרחשות ברחבי העולם.

11:42 - צה"ל דוחה את הגיוסים ליחידות הקרביות

צה"ל החליט לדחות את גיוסי נובמבר ליחידות הקרביות בגלל מלחמת "חרבות ברזל".

11:32 - מתח לעבר אשקלון, דיווח על פגיעה ישירה במבנה

מתח כבד נורה לעבר אשקלון. דווח על פגיעה ישירה במבנה. צוותים הוזעקו למקום ולא דווח על נפגעים.

11:27 - 394 פצועים מאושפזים בבתי החולים

משרד הבריאות עדכן כי 394 פצועים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 99 במצב קשה. מצבם של עוד 193 פצועים מוגדר בינוני.

11:15 - צה"ל: מסרנו הודעה למשפחות של 120 נעדרים

דובר צה"ל עדכן היום כי נמסרה הודעה ל-120 משפחות של נעדרים. עוד מסר כי בידי הצבא הרבה מחבלים שנחקרים - ונותנים מידע רב על אודות תכנוני החמאס.

10:47 - שר החוץ האיראני ונסראללה נפגשו בביירות

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש היום (שישי) בביירות עם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, ודן עמו ב"התפתחויות המסוכנות" ברצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת בלבנון. הפגישה מתקיימת בצל הדריכות הרבה בישראל ובמערב מפני פתיחתה של חזית שנייה מצפון, בהובלת חיזבאללה ובתמיכת איראן.

לאייטם המלא בנושא

שר החוץ של איראן בפגישה עם נסראללה בביירות. 13 באוקטובר 2023. רויטרס
10:22 - שר החוץ של איראן בפגישה עם נסראללה בביירות/רויטרס

9:29 - רכבת ישראל תפעל גם בשישי ושבת

רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות בסוף השבוע ותפעיל רכבות גם בשישי בלילה ולאורך יום שבת.
הרכבות יופעלו היום (שישי) החל מהשעה 18:00 ולאורך כל הלילה. ביום שבת בין השעות 7:00 בבוקר ל-21:00 בערב תופעלנה רכבות בתדירות של רכבת אחת מידי שעה בין תחנות באר שבע מרכז לנהריה - שיעצרו בתחנות נתב"ג, תל אביב סבידור מרכז וחוף הכרמל.

8:30 - 3 פעילי מרגמות של ארגון חמאס חוסלו

שלושה פעילי מרגמות של ארגון הטרור חמאס בעזה חוסלו הלילה. הפעילים סוכלו במפקדה צבאית בעיר עזה שבצפון הרצועה, וממנה שוגרו פצצות מרגמה לעבר שטח מדינת ישראל.

8:02 - 750 מטרות צבאיות הותקפו הלילה ברחבי הרצועה

750 מטרות צבאיות הותקפו לאורך הלילה ברחבי הרצועה, ביניהן מנהרות תת-קרקעיות של חמאס, מתחמים ומוצבים צבאיים, בתי בכירים ששימשו כמפקדות צבאיות, מחסני אמל"ח, חדרי קשר וחוסלו פעילים בארגוני הטרור.

7:34 - צה"ל: מניין הנופלים מתחילת המלחמה עלה ל-258

צה"ל עדכן הבוקר כי מניין הנופלים מתחילת המלחמה עלה ל-258. עוד נמסר כי 97 משפחות של חטופים קיבלו עדכון מצה"ל על יקיריהם.

7:15 - צה"ל: חמאס מאבד שליטה ברצועה

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר היום (שישי) כי חמאס מאבד שליטה ברצועה וכי ביממה האחרונה צה"ל תקף מטרות משמעותיות מהאוויר. "חמאס קורס ומאבד את השליטה שלו, נמשיך במאמץ לחיסול בכירים", הבהיר.

06:46 - מזכ"ל האו"ם שוחח עם ארדן בבקשה לקבלת הבהרה לגבי הדרישה לפינוי צפון הרצועה

בכיר באו"ם אמר לוואלה! כי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שוחח הלילה פעמיים בטלפון עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן וביקש לקבל הבהרות מהדרג הפוליטי הבכיר ביותר בישראל לגבי הדרישה לפנות את האוכלוסיה הפלסטינית מצפון הרצועה.

06:25 - ארדן נגד תגובת האו"ם: "חרפה, אזרחינו נשחטו"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב לתגובת האו"ם לאזהרת ישראל לפינוי צפון רצועת עזה תוך יממה, לפיה יש לבטל את ההחלטה מחשש לפגיעה הומניטרית הרסנית. "חרפה!", טען. "זה שנים רבות שהאו"ם "עוצם עיניים" נוכח תחמושות החמאס והשימוש שלו באוכלוסיה האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו, וכעת, במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו"ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי החמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

צה"ל התיר לפרסום 12 חללים נוספים שנפלו במלחמה

  • סמ"ר איתמר בן יהודה, בן 21, מרחובות, מפקד כיתה בגדוד 13, חטיבת גולני
  • רס"ב (מיל') אברהם פלישר, בן 63, ממגן, חבר כיתת כוננות
  • סמ"ר דניאל בזגודוב, בן 22, מעפולה, לוחם בסיירת נח"ל, חטיבת הנח"ל
  • אל"ם (במיל') ליאון בר, בן 53, מגדרה, קצין בכיר באוגדת איו"ש
  • סמ"ר ענר אלקים שפירא, בן 22, מירושלים, לוחם בסיירת נח"ל, חטיבת הנח"ל
  • סמ"ר שלמה רשטניקוב, בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני
  • רס"ר (במיל') אביב ברעם, בן 33, מכפר עזה, חבר כיתת כוננות
  • סרן (במיל') אברהם חננאל הנדי, בן 37, מכפר עזה, סגן רבש"ץ
  • רב"ט נחמן דקל, בן 20, מחולון, לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל
  • סמל אורי כרמי, בן 20, מראשון לציון, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני
  • רס"ם (מיל') גיל אביטל, בן 56, מישע, חבר בכיתת כוננות
  • סמל בנימין בלאי, בן 20, מרחובות, נהג בחטיבה הדרומית

האו"ם נגד הודעת צה"ל לפינוי צפון רצועת עזה: "השלכות הרסניות, יש לבטל את ההחלטה"

מזכ"ל האו"ם הגיב הבוקר (שישי) להודעת צה"ל לפינוי צפון רצועה עזה, בה נמצאים יותר מחצי מיליון פלסטינים, תוך 24 שעות. "האו"ם סבור כי זה בלתי אפשרי לבצע תנועה כזו של אזרחים ללא השלכות הומניטריות הרסניות", מסר. "קוראים לבטל את ההחלטה כדי למנוע מהטרגדיה הנוכחית להפוך למצב אסוני".

ישראל הודיעה לאו"ם: יש לפנות את צפון רצועת עזה בתוך 24 שעות

לפי המסר שנמסר לאנשי האו"ם ברצועת עזה, יש להתפנות מכל השטח שמצפון לואדי עזה בתוך יממה וכן להודיע לתושבים הפלסטינים באזור כי עליהם להתפנות גם כן לדרום רצועת עזה. מי שלא יתפנה, כך נמסר, יסכן את חייו ואת חיי משפחתו.

02:35 - עיתון הדיילי טלגרף פרסם תמונה של תינוק ישראלי שנרצח בידי חמאס

התמונה פורסמה בעמוד השלישי של העיתון הבריטי, אולם עוד בעמוד השער נכתב כי מדובר בתמונה הקשה ביותר שפורסמה בעיתון. "בזמן שאנחנו כותבים זאת, ידינו רועדות, אבל אנחנו צריכים שכל אחד ואחת מכם יידעו - זה קרה", נכתב. באתר האינטרנט של העיתון, פורסמה התמונה תחת אזהרת תוכן רגיש לצפיה.

עיתון הדיילי טלגרף פרסם תמונה של תינוק שנרצח בידי חמאס, 13 באוקטובר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
עיתון הדיילי טלגרף פרסם תמונה של תינוק שנרצח בידי חמאס, 13 באוקטובר 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

1:06 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקה נשמעה בנתיב העשרה.

00:37 - בתגובה לפרסום מודעה המבזה חטופה: צה"ל אטם פיצריה בחווארה

הפעולה בוצעה בהוראת אלוף פיקוד מרכז ובתגובה לפרסום מודעה מלגלגת שפרסם בית העסק אמש על קשישה ישראלית שנחטפה לעזה.

23:57 - חשש לחדירת מחבלים באזור זיקים

חשש לחדירת מחבלים באזור זיקים: התושבים הונחו להישאר בבתים.

23:45 - אושר התקציב: עיריית שדרות תפנה תושבים למרכז הארץ

עיריית שדרות קיבלה הערב אישור ממשרדי הממשלה לפנות החל מיום ראשון תושבים שלא הצליחו לפנות את עצמם עד כה למרכז הארץ. תחילה פרק הזמן יהיה לשבוע, ולאחר מכן תהיה הערכת מצב להמשך הפינוי.

תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023. סעיף 27 א', אתר רשמי
תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023/אתר רשמי, סעיף 27 א'

23:32 - הוסר החשש לחדירת מחבלים לחלמיש ופטיש

23:18 - גלית דיסטל התפטרה מתפקיד שרת ההסברה

שרת ההסברה גלית דיסטל הודיעה הערב כי היא מתפטרת מתפקידה. בהודעתה כתבה דיסטל כי "על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי. אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכול". דיסטל התפטרה מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ועל כן התפטרותה תיכנס לתוקף תיפסק באופן אוטומטי חברותו של ח"כ אביחי בוארון בכנסת.

גלית דיסטל אטבריאן. קשת 12, צילום מסך
קדנציה קצרה. שרת ההסברה גלית דיסטל/צילום מסך, קשת 12

23:10 - חשש לחדירת מחבלים בחלמיש

חשש לחדירת מחבלים ביישוב חלמיש שבבנימין. מפיקוד העורף ביקשו מהתושבים להיכנס למרחבים מוגנים, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות.

22:22 - הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג מירי נ"ט אתמול בצפון

צה"ל התיר לפרסום: סמ"ר (במיל') מתניה אלסטר ז"ל, בן 22 משדה אילן, לוחם בגדוד 221, חטיבת כרמלי, הוא הלוחם שנפל כתוצאה מירי הנ"ט לעבר כוח צה"ל בצפון הארץ אמש.

22:10 - חשש לחדירת מחבלים סמוך לאופקים

פיקוד העורף: חשש לחדירת מחבלים ליישוב פטיש, הסמוך לאופקים.

21:57 - אזהרה לישראלים בחו"ל: גלו ערנות והתרחקו מהפגנות ומחאות

לקראת "יום הזעם" בשישי, המטה לביטחון לאומי מזהיר: ממליצים לכלל הישראלים השוהים בחו"ל, לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה/אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם. המל"ל, כל גופי הביטחון וגורמי משרד החוץ ימשיכו לפעול בכל מקום כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ברחבי העולם.

הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, מול הבית הלבן, 9 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, מול הבית הלבן, 9 באוקטובר 2023/רויטרס

20:58 - האזעקות בצפון - התראת שווא

בהמשך לאזעקות בגזרת קרית שמונה, ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. ההתראות הופעלו כתוצאה מירי פצצות תאורה של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully