וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצהרת הצבא על מוכנות לפעולה קרקעית: נתניהו וביידן שוחחו בפעם ה-5

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 23:23

אזעקות בישובי רמת הגולן. פיקוד העורף הודיע כי לא יתקיימו כלל לימודים במרכז, בשפלה ובעוטף עזה. מטח רקטות כבד על גוש דן. נתניהו וביידן שוחחו היום בפעם החמישית מאז תחילת המלחמה. צה"ל נערך לכניסה קרקעית משמעותית לרצועה | עדכונים שוטפים

בווידאו: דובר צה"ל: מטרת המלחמה - הבסת חמאס וחיסול המעורבים במתקפה הרצחנית בשבת/צילום: דובר צה"ל

מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,300 חיילים ואזרחים ויותר מ-3,000 נפצעו. נתניהו וביידן שוחחו היום בפעם החמישית מאז תחילת המלחמה. במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועה, חוסל ראש המערך האווירי בעזה. פיקוד העורף הודיע על אי קיום לימודים במרכז, בשפלה ובנגב המערבי.

דובר צה"ל הודיע על חזרה הדרגתית ללימודים. משרד החינוך דוחה את כל הבגרויות בחודש. 10 מליון שקלים הוקצו לשיקום התשתיות בעוטף. ראש המל"ל הנגבי: "טעיתי, האמנתי שהחמאס מורתע משומר חומות". הפגנות תמיכה המוניות בפלסטין בלונדון. אסמאעיל הנייה: לא נעזוב את רצועת עזה.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום השביעי למלחמה
לאירועי היום התשיעי למלחמה

6754* - מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים

22:56 - הנשיא ביידן שוחח עם אבו מאזן

נשיא אצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, זו הייתה שיחתם הראשונה מאז מבצע שומר חומות בשנת 2021. נשיא הרשות הפלסטינית אמר בשיחתו עם ביידן כי הוא מתנגד לפגיעה באזרחים משני הצדדים וקורא לשחרור האזרחים שנלקחו בני ערובה והאסירים הפלסטינים שבידי ישראל. עוד הוסיף כי הוא קורא לפתיחת מסדורונות הומנטרים לעזה על מנת לספק תרופות, מים ודלק לתושבים. עבאס מסר כי הוא מתנגד בתוקף לכל ניסיון לבצע טרנספר לתושבי עזה.

22:41 - ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן שוחחו היום בפעם החמישית מאז תחילת המלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

22:22 - צה"ל תוקף כעת בסוריה בתגובה לירי על רמת הגולן

22:18 - הוסר חשש לחדירה בזיקים

21:58 -אזעקות הופעלו במושב עלמה שבגליל ואבני איתן בדרום רמת הגולן, בזיקים התושבים התבקשו להיכנס למרחבים המוגנים עקב חשש לחדירה

21:53 - הנחיות פיקוד העורף: אין לימודים מגוש דן עד הנגב המרכזי

פיקוד העורף הוציא הנחיות לקיום לימודים ליומיים הקרובים. על פי ההנחיות: לימודים לא יתקיימו בגוש דן, בשפלהף בעוטף עזה ובנגב המערבי. בדרום בהנגב, הערבה ואילת הלימודים יתקיימו כסדרם.

הנחיות פיקוד העורף לקיום לימודים. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף לקיום לימודים/דובר צה"ל

21:30 - ליברמן: אצטרף לממשלה רק אם אצטרף לקבינט המצומצם

בכירים בישראל ביתנו מסרו כי הליכוד הוציאו הודעה בלי תיאום. ליברמן לא יצטרף בלי להיות חבר בקבינט המצומצם של נתניהו, גלנט, גנץ דרמר ואיזנקוט. הוא הבהיר שהוא דורש להיות במוקד קבלת ההחלטות ולא עלה תאנה.

21:17 - חיזבאללה הודיע שאחד מאנשיו נהרג היום בתקיפות של צה"ל בדרום לבנון

21:00 - התראות ירי רקטות על תל אביב וגוש דן, פיצוץ נשמע בפתח תקווה

20:20 - ליברמן מצטרף לממשלת החירום

אביגדור ליברמן הסכים להיכנס לקבינט המדיני-ביטחוני ולהצטרף למשלת האחדות שהוקמה לצורך המלחמה. הראשונים לעושת זאת היו גנץ ואיזנקוט מהמחנה הממלכתי. ליברמן אמר בימים האחרונים כי יסכים להצטרף לממשלת החירום רק בתנאי שראש הממשלה יתחייב פומבית שמטרת המלחמה היא חיסול שלטון החמאס.

אביגדור ליברמן, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

20:09 : דובר צה"ל: חזרה הדרגתית ללימודים

דניאל הגרי דובר צה"ל. מערכת וואלה!, צילום מסך
דובר צה"ל - תא"ל דניאל הגרי/צילום מסך, מערכת וואלה!

20:02 - משרד החינוך: הבגרויות יידחו לפחות בחודש

משרד החינוך מסר כי בגרויות החורף וגם בגריות הקיץ ידחו, לוח הבגרויות כולו יזוז קדימה.

19:12 - מחאת משפחות החטופים ונעדרים: עשרות מפגינים מחוץ לבסיס הקריה

19:06 - אסמאעיל הנייה: "לא נעזוב את עזה, ההחלטה שלנו היא להישאר באדמתנו"

מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר כי הפלסטינים לא יעזבו את רצועת עזה אל מצרים. "ההחלטה שלנו היא להישאר באדמתנו", אמר הנייה בנאום ששודר בטלוויזיה. הוא עצמו לא נמצא ברצועה.

איסמעיל הנייה במהלך עצרת פרו פלסטינית בקטאר 15 במאי 2021. רויטרס
אסמאעיל הנייה/רויטרס

18:57 - צה"ל נערך לכניסה קרקעית משמעותית

18:56 - הנגבי: מספר החטופים הוא 150-200

18:45 - הנגבי: "אין חולק שישראל לא עמדה במשימה"

ראש המל"ל, צחי הנגבי מסר היום הצהרה בה אמר: "התפיסה שחמאס מורתע הייתה טעות שלי, היא משקפת את הטעות של כל גורמי ההערכה בשנים האחרונות וביתר שאת בתקופה האחרונה שבה באמת האמנו שהחמאס למד את לקח שומר החומות". עוד הוסיף הנגבי, "אין חולק כל כך שמדינת ישראל לא עמדה במדינה. בוא היום הנושאים האלה חייבים להיבדק כדי שלא יחזרו על עצמם, היום אנחנו מרוכזים בלחימה".

ראש המל״ל צחי הנגבי מקיים אירוע לרגל הצטרפות ישראל לתכנית הפטור מוויזה לארה״ב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 28 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ראש המל"ל צחי הנגבי/פלאש 90, חיים גולדברג

18:36 - תמונות הנעדרים והחטופים הוקרנו על שלט חוצות בטיים סקוור

תמונות החטופים והנעדרים מהמלחמה הוקרנו היום על שלט חוצות בטיים סקוור בעיר ניו יורק. ההקרנה כללה תמונות של עשרות נחטפים, וביניהם פעוטות וקשישים.

18:35 - צה"ל תוקף מטרות צבאיות של חמאס ברצועת עזה

17:02 - התראות ירי רקטות על אזור גוש דן

17:00 - נתניהו ביקר היום בקיבוץ בארי

שבוע לאחר הטבח בעוטף עזה ולראשונה מתחילת המלחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בהריסות קיבוץ בארי. הביקור התקיים ללא נוכחות התקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בקיבוץ בארי וקיבוץ כפר עזה ונפגש עם לוחמים, 14 באוקטובר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בקיבוץ בארי וקיבוץ כפר עזה ונפגש עם לוחמים, 14 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

16:51 - בהמשך לחילופי האש בהר דב, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים

16:33 - בעקבות האירוע הבטחוני בגזרת הר דוב מתבקשים תושבי דן, דפנה, שניר והגושרים מתבקשים להיכנס למרחב מוג ולשהות בו עד להודעה חדשה

16:18 - חיזבאללה בהתקפה משולבת של עשרות פצצות מרגמה, ירי נ"ט וירי על לעבר מל"ט

תקיפת מגדל התצפית של חזבאללה, לבנון. 9 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת מגדל התצפית של חזבאללה, לבנון. 9 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

16:00 - חיזבאללה בהתקפה משולבת על ישראל

ארגון חיזבאללה ירה טילי נ"ט ופצצות מרגמה בהתקפתו האחרונה על ישראל. גורם בחיזבאללה אמר לרשת אל-ג'זירה כי השיגורים כוונו לעבר חמישה מוצבים של צה"ל

תקיפת צה"ל שהביאה למותו של צלם רויטרס/רויטרס

15:59 - אלפי תומכי פלסטין מפגינים ברחבי בריטניה

אלפים בלונדון, ליברפול, מנצ'סטר וערים נוספות בממלכה המואחדת מפגינים בתמיכה בפלסטין. בבריטניה, חמאס מוכרז כארגון טרור ולכן במשטרה הבריטית מזהירים כי מי מהפגינים שיביע תמיכה בחמאס יובא למעצר.

הפגנת תמיכה בפלסטין בלונדון. רויטרס
הפגנת תמיכה בפלסטין בלונדון/רויטרס

15:28 - מטח פצצות מרגמה בהר דב, צה"ל תוקף

זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מרחב הר דב. כוחות צה"ל תוקפים כעת את מקור הירי.

15:18 - נעצרה חשודה מהפזורה בעקבות פוסט הסתה ותמיכה בארגון טרור

אמש התקבל במשטרה דיווח על פוסט הסתה ותמיכה בארגון טרור ברשתות החברתיות, על רקע הלחימה המתקיימת בגזרת הדרום וביישובי עוטף עזה.שוטרי תחנת העיירות של מרחב הנגב איתרו מיד את החשודה, תושבת פזורת היישוב חורה, וביצעו את מעצרה להמשך חקירה בחשד להסתה, תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס. במהלך המעצר נתפס בביתה מכשיר נייד ומחשב שהיו ברשותה. בסיום חקירתה ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדה, היא תובא היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרה.

15:07 - הקצאה מיידית של 10 מיליון ש"ח לישובי עוטף עזה

בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט, משרד הביטחון מאיץ את הטיפול במרחב עוטף עזה. מנהלת הסיוע הראשוני לישובים בראשות אלוף (מיל') רוני נומה החלה לפעול היום. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, כינס את ראשי המנהלת באוגדת עזה והקצה תקציב ראשוני של 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד הביטחון להתנעת הפעילות, עד לסיכום התקציב הממשלתי לשיקום העוטף. מנהלת הסיוע תעסוק במתן מענה ראשוני-בסיסי לישובים שנפגעו בתוך גזרת הלחימה של אוגדת עזה.

אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, שמונה לפרויקטור המרכזי למשימה, הקים 10 צוותי עבודה עם בעלי מקצוע מכל התחומים לכניסה לישובים. עבודות הסיוע יכללו טיפול בתשתיות חשמל, גז, מים, פינוי הריסות וניקוי. העבודות יבוצעו בתאום מלא עם נציגי הישובים. מנכ"ל משרד הביטחון החליט כי העבודות יתבצעו במקביל ללחימה והנחה להעמיד את כל יכולות המשרד למשימה חשובה זו.

חיילי צה"ל, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילי צה"ל, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

14:58 - במשאל טלפוני חריג בשבת: הממשלה מאשרת תקנות חירום

הממשלה מאשרת כעת במשאל טלפוני חריג בשבת, תקנות חירום שיאפשרו לצה"ל לקבל גישה מהירה למצלמות שמותקנות במקומות רגישים. "לאור מתקפת הטרור והלחימה המתמשכת, קיים חשש ממשי מפני גישה למידע חזותי המופק ממצלמה נייחת שיש בו כדי לסכן באופן ממשי את ביטחון המדינה או את רציפות התפקוד המבצעי של צה"ל בקשר לפעולות הלחימה של הצבא", נכתב בדברי ההסבר להחלטה. "לפיכך נדרשת הסמכת חיילים בצבא הגנה לישראל בעלי מיומנות נדרשת לבצע חדירה ופעולה בחומר מחשב, אף ללא ידיעת בעל חומר המחשב, לצורך סיכול או מניעה של גישה למידע חזותי המופק ממצלמה נייחת.

"התקנות המוצעות יאפשרו בתקופה הלחימה, לראש חטיבת ההגנה בסייבר או לקצין אחר בדרגת תת-אלוף שהוסמך לכך על ידי ראש אגף התקשוב בצבא ההגנה לישראל, להסמיך חיילים בצבא ההגנה לישראל לבצע פעולות חיוניות בחומר מחשב, לצורך הנ"ל, ככל שהן נדרשות באופן מיידי ודחוף; לא ניתן באופן סביר ובפרק הזמן הדרוש, לקבל את הסכמת בעל חומר המחשב לחדירה ולפעולה; ולא ניתן, באופן סביר ובפרק הזמן סביר להשגי את מטרה הפעולה בדרך אחרת שפגיעתה בזכויות פחותה".

14:41 - קרא לחקות את מעשי חמאס: תושב כפר קאסם נעצר

שוטרי מחוז מרכז עצרו תושב כפר קאסם, בן 19, בחשד לתמיכה בארגון הטרור חמאס והסתה לטרור. חוקרי תחנת כפר קאסם פתחו הלילה בחקירה עם קבלת דיווח על תושב העיר שפרסם פוסטים התומכים בפעולות ארגון הטרור חמאס, תוך שהוא קורא לתושבי העיר לצאת ולחקות את מעשי חמאס. החשוד נעצר ונכלא בסיום חקירתו, כשהערב (שבת) יתקיים דיון בעניינו בבקשה להאריך את המעצר.

פוסט של תושב כפר קאסם שנעצר בחשד לתמיכה בחמאס והסתה לטרור. דוברות משטרת ישראל
פוסט של תושב כפר קאסם שנעצר בחשד לתמיכה בחמאס והסתה לטרור/דוברות משטרת ישראל

14:06 - יאיר לפיד ביקר בשדרות: "כולנו ביחד עד שנמגר את חמאס"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיע לשדרות וקיבל סקירה מראש העירייה, אלון דוידי על הליך הפינוי מעיר שיחל בקרוב. ועל הצרכים של העיר ותושביה שנמצאת תחת אש גם בשעה זו. הוא גם שמע מרבש"צ העיר על הקרב שניהל בעת חדירת המחבלים לעיר, קרב במהלכו נפגע בידו מירי המחבלים. לפיד ביקר גם בחמ"ל היישובי ובתחנת המשטרה שנהרסה כליל במהלך הקרבות בשבת שעברה.

"נסעתי לשדרות לחבק את התושבים, ולשמוע את ראש העיר ואנשיו", אמר לפיד. "לבדוק אם הם צריכים איזושהי עזרה, אם יש איזשהו אופן שאנחנו יכולים גם לחבק וגם לעזור טכנית, ואנחנו כמובן נעשה הכול. כולנו ביחד בדבר הזה עד שנמגר את חמאס ונבטיח חיים שקטים לתושבי שדרות ועוטף עזה".

14:00 - אזעקות בבאר שבע ואשקלון

לראשונה מאז חמישי בערב, אזעקות נשמעו בעיר באר שבע. התרעת צבע אדום הופעלה בצפון, דרום, מערב ומזרח העיר, וכן באשקלון וביישובים סמוכים.

13:45 - אימון רחפנים צה"לי באזור אגמון החולה

החל מעכשיו ועד השעה 18:00 מתקיים בין שדה אליעזר לאגמון החולה אימון רחפנים של הצבא. במקרה של אירוע אמת, תימסר הודעה חדשה.

13:40 - הצלב האדום בקריאה לאפשר תקשורת בין החטופים למשפחות

בפגישה עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים, הודיעו אנשי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום כי יצרו קשר עם חמאס ועם נציגי ממשלת ישראל לגבי הגישה לכל החטופים והשבויים. "אנו קוראים לשחרור בני הערובה בלא פגע, למתן אפשרות לתקשורת בינם לבין משפחותיהם ולאפשר לנציגי הצלב האדום גישה למי שנשבו", נאמר בהודעת הארגון. "אנו מחזקים את משפחות הנעדרים והחטופים בימים קשים אלה ונמשיך לעמוד עמם בקשר מתמיד".

13:23 - צה"ל תקף מחבלי חמאס ששיגרו טיל נ"ט לעבר העוטף

כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מחבלים של ארגון הטרור חמאס לאחר ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. זוהתה פגיעה בחוליה.

13:10 - בשורות טובות: לוחם גולני חזר להכרה לאחר כשבוע

לפני כשעה קלה, לוחם גדוד 51 של גולני, שנפצע באורח קשה בשבת שעברה מירי במוצב פגה על גבול רצועת עזה ומאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, פקח את עיניו וחזר להכרה.

13:07 - הוסר החשש לחדירת כטב"ם בגליל המערבי

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להפעלת התרעה בגורנות הגליל על חשש לחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

13:06 - משפחות החטופים העבירו לצלב האדום מידע אודות תרופות

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים העביר לצלב האדום מידע אודות תרופות וסיוע הומניטרי שנאספו מ-150 משפחות. בשעה זו יוצרים במטה קשר עם משפחות נוספות כדי להשלים את המידע הנדרש ולהעבירו גם כן לצלב האדום, כשאת הנושא מרכז פרופסור חגי לוין.

6754* - מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים

נציגי משפחות הנעדרים והחטופים בפגישה עם נציגי הצלב האדום בישראל. .,
נציגי משפחות הנעדרים והחטופים בפגישה עם נציגי הצלב האדום בישראל/.

12:52 - צבע אדום בגליל המערבי, חשש לחדירת כטב"ם

אזעקת צבע אדום נשמעה בגליל המערבי, כאשר החשד הוא לחדירת כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם). האזעקה הופעלה באזור גרנות, ליד העיר נהריה.

12:51 - שני פצועים קל במועצה האזורית אשכול מירי נ"ט

הירי על עוטף עזה נמשך, כולל ירי נ"ט שגרם לפציעתם של שני בני אדם. מצבם מוגדר קל. צה"ל תקף את החוליה המשגרת וזוהתה פגיעה.

12:28 - חוסל מפקד כוח בנח'בה, ממובילי מתקפת הטרור

צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהיה ממובילי מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה. כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון. בשנת 2005 עלי נעצר בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט.

בווידאו: צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה/צילום: דובר צה"ל

12:15 - לפחות 2,215 הרוגים בעזה עד כה

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן את מספרי הנפגעים. על פי ההודעה הרשמית, לפחות 2,269 נהרגו עד כה ו-9,814 נפצעו. 2,215 הרוגים בעזה ועוד 54 בגדה המערבית, לפי העדכון האחרון. המספר בעזה מהווה נתון דומה למספר ההרוגים הפלסטינים בכל מבצע "צוק איתן" ב-2014 שנמשך כ-50 ימים.

11:46 - מפקד אוגדת עזה לחייליו: "כל המדינה סומכת עלינו"

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, ביקש מחייליו: "מסתכלים רק קדימה - להגנה ולהתקפה, עד הניצחון". מפקד האוגדה הדגיש: "בשבת בבוקר התעוררנו כולם בהפתעה גדולה מאוד להתקפה אכזרית ביותר של ארגון הטרור חמאס. לא ידענו עליה, הופתענו ממנה. יהיה עוד הרבה זמן לתחקר ולהסתכל אחורה על מה שקרה. כרגע כל המדינה מסתכלת וסומכת עלינו. אין אחרים במקומינו, ומה אנחנו הולכים קדימה. מי שחזה במראות הקשים האלה, הבלתי נתפסים בשבת - יזכה גם לראות את הניצחון הגדול של צה"ל ומדינת ישראל על החמאס. אני יודע שאיתכם, אין משימה ואין אתגר שלא נוכל לעמוד בו".

11:30 - מטח כבד לדרום, גוש דן והשפלה

אזעקות נשמעו ביישובים רבים ברחבי הארץ, כשלראשונה להיום גם בתל אביב ובגוש דן.

11:27 - פצוע אנוש וקשה מפגיעת פצמ"ר בנירים

חמישה נפצעו מפגיעת פצמ"ר באזור קיבוץ נירים, כאשר אחד מהם במצב אנוש ואחד במצב קשה. שני פצועים נוספים פונו לבית החולים במצב בינוני ועוד אחד במצב קל.

11:04 - נקבע מותו של צעיר מאבו גוש שנפגע מירי הטילים

הלילה נקבע מותו של מאג'ד אברהים, בן 19 מאבו גוש שנפצע באורח קשה מרסיסים במהלך ירי טילים לעבר הרי ירושלים.

מאג'ד אברהים. באדיבות המשפחה
מאג'ד אברהים/באדיבות המשפחה

11:00 - דובר צה"ל הזהיר: "מי שיתקרב לגדר - ימות"

בהצהרה לתקשורת, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי שלח אזהרה לאנשי חיזבאללה או מחבלים מוכווני חיזבאללה, בהמשך לחיסול הבוקר בניסיון חדירה ליד מרגליות. הגרי הבהיר פעם נוספת כי מטרת המלחמה היא הבסת חמאס וחיסול המעורבים במתקפה הרצחנית בשבת שעברה. כמו כן, ביקש דובר צה"ל מתושבי יהודה ושומרון: "חשוב שלא תפריעו בסיכול הטרור - האחריות היא של צה"ל בלבד".

10:25 - אף אחד לא נשאר לבד: חסר לכם משהו? זה המקום

חסר לכם ציוד? חמ"ל אזרחי מעוניין שלא יחסר ציוד בסיסי קיומי לאף אחד בעת המלחמה ומקבל הזמנות ציוד באמצעות מילוי טופס פשוט בלינק הזה. הטופס פתוח לחיילים ואזרחים כאחד, וכן לרשויות מקומיות וארגונים שונים.

10:20 - ארבע נפילות זוהו במטח האחרון לשדרות, אין נפגעים

לאחר חידוש הירי לעבר שדרות, זוהו בעיר ארבע נפילות. לא היו נפגעים בגוף, אך נגרם נזק. רקטה אחת פגעה ישירות בבית ספר, אחרת נחתה על גג ישיבת הסדר, השלישית על פסי הרכבת והרביעית בשטח פתוח.

10:05 - צבע אדום בתלמי יפה

09:45 - הירי חודש: אזעקות בשדרות, איבים וניר עם

הירי לעבר העוטף חודש לאחר כמעט 10 שעות של הפוגה. אזעקות נשמעו בשדרות, איבים וניר עם ולאחר מכן בגבים ומכללת ספיר.

09:35 - חלב אם לא מפוקח מחו"ל עלול לסכן את חיי התינוקות

מגן דוד אדום הזהיר הבוקר כי הגיעו לארץ צידניות חלב אם ממדינות בחו"ל מבלי שהחלב נבדק, והדבר עלול לסכן חיי תינוקות ואף לגרום למוות. מתחילת המלחמה בנק החלב של מגן דוד אדום מספק חלב אם לתינוקות הנזקקים לחלב, בהם: תינוקות שהתייתמו, שהאימהות נחטפו או נפצעו, או לתינוקות של אימהות שגוייסו לצה"ל .

09:25 - כוח שריון חיסל שני מחבלים בנחל עוז

שני מחבלים שזוהו בשטחינו ולא ברור אם חצו את הגדר, חוסלו על ידי כוח שריון בנחל עוז, זאת בנוסף ליתר התקיפות במהלך הלילה.

09:20 - צה"ל נערך לקראת כניסה קרקעית לעזה

צה"ל החל לאשר תוכניות תקיפה לאוגדות וחטיבות בצה"ל לקראת התמרון הקרקעי הרחב ברצועת עזה זה 15 שנה (מאז מבצע עופרת יצוקה בשנת 2008). בתוך כך, בצבא חוששים שמתיישבים ביהודה ושומרון יבצעו פעולות שמנוגדות לחוק בניסיון לשדרג את ההגנה על היישובים מחשש לפיגועי טרור או אלימות, וצה"ל הבהיר לראשי ההתיישבות כי הוא אחראי על ביטחון הצירים ותגבר כוחות בהתאם. דובר צה"ל עדכן כי עדיין מתוחקר עניין העצמים החשודים שחדרו הלילה מלבנון וכי נורה טיל קרקע אוויר לעבר כלי טיס ולא נגרם נזק. בתגובה תקף צה"ל יעד חיזבאללה בדרום לבנון.

08:42 - חוסלה חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל מלבנון

דובר צה"ל אישר כי כוחות צה"ל סיכלו חוליית מחבלים פלסטינית בהכוונת חיזבאללה שניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון. התצפיות זיהו חוליית מחבלים פלסטינים אשר פעלו בהכוונת חיזבאללה וניסו לחדור לשטח ישראל מלבנון אמש באזור חניתה. כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים.

08:14 - חוסל ראש המערך האווירי של חמאס בעזה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו במקביל בגל תקיפות נרחב עשרות מטרות צבאיות ופעילי נח'בה של ארגון הטרור חמאס, שהיו בשטחי היערכות ברחבי רצועת עזה הלילה. כוחות הנח'בה היו הכוחות העיקריים שחדרו ליישובי העוטף ביום שבת האחרון. כמו כן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חמאס, ממנה נוהלה הפעילות האווירית של הארגון. במהלך התקיפה חוסל מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה שלקח חלק גדול והכווין מחבלים במתקפה הרצחנית ביום שבת.

07:20 - מפקד פיקוד מרכז הורה על איטום שני בתי עסק שהסיתו לטרור

האלוף יהודה פוקס הורה על איטום בתי עסק נוספים בסילוואד וביר זית שפרסמו בימים האחרונים מודעות המסיתות ומעודדות לטרור. זאת, לאחר שלפני יומיים נאטמה חנות פיצריה שהשתמשה בתמונה של קשישה ישראלית שנחטפה כפרסומת למכירת פיצות.

07:15 - צה"ל: יותר מ-230 פעילי חמאס נעצרו ביהודה ושומרון מתחילת הלחימה

06:51 - דיווחים פלסטיניים: כוחות צה"ל ניסו לחדור לשג'עאיה

על פי דיווחים, פלסטינים זיהו הלילה ניסיון של כוחות מיוחדים של צה"ל לחדור לשכונת שג'עאיה שברצועת עזה. הפלסטיניים טוענים כי פתחו באש אל עבר הכוחות.

06:40 - צה"ל עצר את מפקד החמאס בשכם, שייח' עדנאן עספור

הפלסטינים דיווחו כי צה"ל ביצע הלילה מבצע מעצרים גדול צה"ל ביהודה ושומרות. בין העצורים, מפקד החמאס בשכם, שייח' עדנאן עספור . כמו כן, נעצרו עוד שני פעילים בכירים ומוכרים בחמאס - אשרף חאג' מוחמד ואחמד עוואד.

05:09 - סין: "נמשיך לספק סיוע הומניטרי לעם הפלסטיני"

השליח של סין למזרח התיכון נפגש עם נציגי הליגה הערבית בסין בכדי לדון בנושא המלחמה בין ישראל לעזה - כך פרסם הליל משרד החוץ הסיני. השליח הסיני, ז'אי ג'ון, אמר בפגישה כי סין "תמשיך לספק סיוע הומניטרי לעם הפלסטיני".

04:10 - האו"ם מוסר: "400 אלף פלסטינים עקורים מבתיהם"

האו"ם מסר הלילה כי מתחילת המלחמה נעקרו מבתיהם כ-400 אלף פלסטיניים

03:49 - לאחר אזהרת צה"ל: עשרות אלפי פלסטינים נמלטו לדרום הרצועה

עשרות אלפי פלסטינים תושבי עזה נמלטו לדרום הרצועה - כל מסר הלילה המשרד ההומניטרי של האו"ם. זאת, לאחר שישראל נתנה להם התראה של 24 שעות להתפנות מצפון הרצועה לפני מתקפה קרקעית צפויה.

03:07 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר מטרת חיזבאללה בדרום לבנון בתגובה לחדירת כלים בלתי מזוהים שיורטו ולירי שבוצע לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. השיגור לעבר כלי הטיס יורט.

02:09 - שברי ירוט נפלו על בית חבר מועצת שפרעם

שברי הירוט מעל אזור שפרעם נפלו הלילה על בית חבר מועצת העיר שפרעם, עמר ארמלי, וגרמו לנזק. אין נפגעים.

שברים מהירוט מעל שפרעם, גרמו לנזק לביתו של חבר מועצה.. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שבר ירוט שנפל בביתו של חבר מועצת שפרעם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

01:52 - ביידן: "עובדים קשה בטירוף כדי למצוא את החטופים האמריקנים"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה כי הממשל שלו "עובד בטירוף" בכדי למצוא את בני הערובה האמריקנים המוחזקים על ידי החמאס. זאת, במהלך ראיון של "60 דקות" שפורסם איתו אתמול.

01:36 - צה"ל: יורט עצם בלתי מזוהה שחדר לישראל סמוך לשפרעם

צה"ל מסר הלילה כי בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת עצם בלתי מזוהה סמוך לשפרעם, לוחמי ההגנה האווירית יירטו עצם בלתי מזוהה שחדר לשטח ישראל.

01:13 - התראה על כלי טיס עוין באזור שפרעם

התראה על כלי טיס עוין התקבלה הלילה באזור שפרעם. זאת, לאחר הודעת דובר צה"ל כי דקות קודם לכן יורטו "מטרות בלתי מזוהות"

00:12 - דובר צה"ל: שתי מטרות בלתי מזוהות יורטו מעל חיפה

דובר צה"ל מסר הלילה כי בהמשך לדיווחים על הדי פיצוצים מעל חיפה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בלתי מזוהות מעל העיר חיפה, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

00:58 - יירוטים בשמי חיפה והקריות

דיווחים התקבלו על שמיעת פיצוצים באזור חיפה והקריות. מהמשטר נמסר כי מדובר ביירוט של שני כטב"מים. כמו כן, לא נשמעה אזעקה באזור. עריית קיריית ביאליק אישרה גם היא כי מדובר ביירוטים, ומסרה כי לא הופעלה אזעקה מכיוון שהירי לא בוצע אל עבר שטח העיר.

כמו כן, תושבי האזור מדווחים על מטוסים שעברו זמן קצר לפני הפיצוצים.

00:39 - שדרות: רקטות נפלו בשטח ישיבת הסדר וסמוך לתחנת מד"א, אין נפגעים

עריית שדרות עדכנה כי במטח הרקטות האחרון, בנוסף לפגיעת הרקטה בבית מגרים, פגעו רקטות נוספות גם בשטח ישיבת ההסדר "אפיקי דעת", בסמוך לתחנת מד"א בעיר, ובכביש. כתוצאה מהנפילות, נגרם נזק לרכבים. בכל המקרים אין נפגעים.

00:11 - בית נשרף בשדרות לאחר פגיעת רקטה

ארבע רקטות נפלו הלילה בעיר שדרות, כשאחד מהן גרמה לשריפת בית. אין דיווח על נפגעים באירוע. במקביל, נפסק החשמל בשכונת מגורים בעיר.

בית מרקטה שנפגע בשדרות. עיריית שדרות, אתר רשמי
בית עולה באש לאחר פגיעת רקטה/אתר רשמי, עיריית שדרות

23:59: אזעקות בשדרות ויישובי עוטף עזה

אחרי קרוב לשעתיים של שקט, אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות ויישובי עוטף עזה.

23:12: הודעת הדירוג של מוד'יס תידחה בכחצי שנה, דירוג האשראי של ישראל לא משתנה

סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הודיעה לחשב הכללי כי אין בכוונתה להשתמש במועד הפרסום הנוכחי - לא תפורסם היום הודעת דירוג אשראי. המועד המתוכנן הבא לפרסום הודעת דירוג אשראי על ידי סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הוא בעוד כחצי שנה. משמעות ההחלטה בפועל היא כי דירוג האשראי של מדינת ישראל נותר על כנו.

Moody's Corporation. Dariusz Gryczka, ShutterStock
סוכנות דירוג האשראי מוד'יס/ShutterStock, Dariusz Gryczka

22:47 - במהלך הפשיטה בעזה אותרו גופות של נעדרים ישראלים

במהלך הפעילות שביצעו כוחות בפיקוד מגד 77 אותרו גופות ישראלים. התברר כי לאורך הלחימה התקבלו דיווחים מהכוחות בסמוך לגבול שיש "ממצאים" סמוך לגבול. הסוגיות נחקרו ונותחו על ידי תצפיות וגורמי ולבסוף הוחלט להכניס כוח גדול בפיקוד סא"ל שמעון פוטרבני. לאחר שהכוח כיתר את המקום, נאספו מהמקום גופות שהועברו לשטח ישראל .

22:42 - ביידן: "החמאס גורמים לאל-קאעידה להיראות טהורים. הם רוע צרוף"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי "החמאס גורמים לאל-קאעידה להיראות טהורים. הם רוע צרוף. ארה"ב עומדת לצד ישראל. שר החוץ בלינקן ושר ההגנה אוסטין היו בישראל כדי לוודא שיש לישראלים את מה שהם צריכים כדי להגן על עצמם. בלינקן ואוסטין דיברו במהלך ביקורם בישראל על הצורך הדחוף לתת מענה למצב ההומניטרי בעזה. בהנחייתי ארה"ב מקיימת מגעים עם ישראל מצרים וירדן והאו"ם בנושא".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023/רויטרס

22:21 דיווח: נפל אותר בחולון, רסיס נפל בראשל"צ

ברחוב יום הכיפורים בחולון אותר הערב (שישי) נפל לאחר המטח ששוגר מעזה לעבר יישובי המרכז. בראשל"צ נבדקת נפילה של רסיס. בשני האירועים לא דווח על נפגעים.

22:10 - מזכ"ל האו"ם: "המצב בעזה הגיע לשפל חדש ומסוכן"

מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש אמר הערב (שישי) שהמצב בעזה הגיע ל"שפל חדש ומסוכן". "אנו זקוקים לגישה הומניטרית מידית לכל רחבי עזה כדי שנוכל להביא דלק, מזון ומים לכל מי שזקוק. אפילו במלחמה יש חוקים", אמר גושרש. לדבריו, הוא נמצא בקשר רצוף עם מנהיגי האזור כדי לנסות למנוע סבל.

21:59 - אזעקות בתל אביב ובאזור המרכז

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות (שישי) בתל אביב ובמקומות נוספים באזור המרכז ובהם בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, ראשון לציון, רמת גן ומקומות נוספים. הדי פיצוצים נשמעו במרכז תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully