וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית דיסטל התפטרה מהממשלה: "משרד ההסברה לא יכול לתרום למדינה"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 23:55

התפטרות ראשונה בממשלה מאז תחילת המלחמה. שרת ההסברה עוזבת בשל מינוי משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה. "אין לי אלא להודות ביושר, שכל יום שבו משרד ההסברה מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור"

גלית דיסטל, קרועים/רשת 13

התפטרות ראשונה בממשלה מאז תחילת המלחמה: שרת ההסברה גלית דיסטל הודיעה הערב (חמישי) כי היא מתפטרת מתפקידה. בהודעתה כתבה דיסטל כי "על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי. אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכול". דיסטל התפטרה מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ועל כן התפטרותה תיכנס לתוקף תיפסק באופן אוטומטי חברותו של ח"כ אביחי בוארון בכנסת.

משרד ההסברה הוא משרד ממשלתי שהומצא מחדש אחרי למעלה מעשור שבו לא היה קיים ופעילות ההסברה רוכזה במשרד החוץ ובמטה ההסברה שבמשרד רה"מ. המשרד הוקם כסידור עבודה פוליטי לדיסטל אטבריאן, שלא קיבלה סמכויות ממשיות והתקשתה להתחיל בפעילות במשך חודשים. לפי הסמכויות שכן ניתנו למשרד ואושרו ביולי האחרון, תחומי האחריות הם הסברה בזירה הבינלאומית וגם כלפי פנים, ובמשרד אמור לקום "אגף לקידום החוסן והלכידות של החברה הישראלית".

ואולם, על אף שהמשרד קיים רק כמה חודשים, יש בו תחלופה גבוהה וחריגה של עובדים ומנהלים: באוגוסט דיסטל הודיעה שהחליטה להדיח להדיח את המנכ"לית שמינתה, גלי סמבירא, אחרי ארבעה חודשים בתפקיד, והמועמד החלופי שבחרה בו ויתר על התפקיד; בנוסף, יועצים ואנשי אמון בלשכה עזבו את תפקידם, ברקע דיווחים על יחסי עבודה בעייתיים עם עובדים.

גלית דיסטל אטבריאן. קשת 12, צילום מסך
גלית דיסטל אטבריאן/צילום מסך, קשת 12

עם פתיחת המלחמה, במשרד ההסברה הודיעו על פתיחת חמ"ל בינלאומי מיוחד - ורק אז החלו לגייס משפיענים ודוברי אנגלית חיצוניים לצילום סרטונים. מאז, רוב פעילות ההסברה נולדה ביוזמות עצמאיות של אזרחים פרטיים. בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שבת דיסטל פנתה לראש הממשלה ואמרה לו: "אדוני רהמ יושבים אצלי מהבוקר מיטב משפיעני הרשת. תגיד לי מה לעשות. תתן לי איש קשר".

בזמן שפורום ההסברה של הממשלה למלחמה התכנס בלעדיה, דיסטל אטבריאן בדיוק הייתה בסבב ראיונות בערוצי הטלוויזיה, בו, בין השאר, התנערה מהביקורת על חוסר התפקוד של משרדה: "רוב ההסברה שלנו מתחת לרדאר", אמרה בראיון בחדשות 12, ולקחה קרדיט על סרטונים ויראליים ברשת שהופקו על ידי גורמים עצמאיים וחיצוניים, בראיון לחדשות 13, האשימה את מגיש חדשות 12 דני קושמרו "באחריות למחדל הביטחוני יש הרבה אנשים שחושבים שזה שדני קושמרו אמר ביוני האחרון שאין לנו חייל אוויר הוביל אותנו למצב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ההודעה המלאה של דיסטל

בהודעה שפרסמה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) כתבה: "בתחילת השבוע, ראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ. אני מכבדת את ההחלטה הזאת".

"למשרד התפוצות יש הרבה יותר משאבים, כוח אדם, סמכויות ויחידות סמך מאשר למשרד ההסברה שקיבל את התקציב הראשוני שלו רק לפני 17 שבועות ונמצא עדיין בשלבי הקמה. אגו בצד - טובת ישראל לפני הכל, בטח בשעת מלחמה קשה כל כך. על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי.

"אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה. הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל.

"וכשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה - אין לי אלא להודות ביושר שכל יום בו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכל. בשל כל אלה החלטתי להתפטר מתפקידי כשרת ההסברה.

"אני מאחלת לידידי הטוב עמיחי שיקלי הצלחה גדולה בהסברת מדינת ישראל בעולם ומשוכנעת שהוא ימשיך לעשות עבודה מצויינת. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ומפצירה בו להעניק את תקציב המשרד כולו ישירות לאזרחים בדרום.

"לסיום חשוב לי לציין את הצוות המצומצם במשרד שלי שפתח חמ"ל כבר בשבת בבוקר ועבד לילות כימים ביצירת סרטונים, הקמת קבוצות משפיענים תוך הדהוד את הנרטיב הישראלי ביעדים אסטרטגים בעולם. הם עשו עבודה שקטה, אפקטיבית ויעילה מאחורי הקלעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully