וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הקים צוות הסברה ממשלתי - בלי שרת ההסברה דיסטל

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 21:34

במשרד ראש הממשלה כינסו היום התייעצות ראשונה של פורום שרים מיוחד שנועד לרכז את ההסברה והראיונות בתקשורת בימי המלחמה. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן - לא הוזמנה להשתתף בפורום. דיסטל בתגובה: "מתודרכת כל יום, הפורום הוא רק תגבור"

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים היום (שלישי) צוות הסברה של שרי הממשלה שירכז את הראיונות בתקשורת בימי המלחמה - ללא שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן.

בלשכת נתניהו כינסו היום התייעצות ראשונה של פורום ההסברה - שבו יהיו חברים השרים יואב קיש, מיקי זוהר, אופיר אקוניס, אבי דיכטר וניר ברקת וחכ דני דנון - אך שרת ההסברה לא השתתפה בתדרוך, וגם לא מי מטעמה. בפגישה שהתקיימה בקריה בתל אביב ובזום השרים שחברים בפורום קיבלו תדרוך מראש המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ אבי גיל, ובהמשך דנו במסרים שמיועדים לראיונות בתקשורת. כאמור ללא נוכחות שרת ההסברה או מי מטעמה.

גלית דיסטל אטבריאן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
פורום הסברה ממשלתי בלי שרת ההסברה. גלית דיסטל אטבריאן/ראובן קסטרו

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה. מלשכתה של דיסטל נמסר כי "שרת ההסברה מתודרכת כל יום ע"י כל גורמי ההסברה החל מצה"ל ועד השב"כ בפורום של מטה ההסברה הלאומי. פורום השרים הוא תגבור נוסף".

משרד ההסברה הוא משרד ממשלתי שהומצא מחדש אחרי למעלה מעשור שבו לא היה קיים ופעילות ההסברה רוכזה במשרד החוץ ובמטה ההסברה שבמשרד רה"מ. המשרד הוקם כסידור עבודה פוליטי לדיסטל אטבריאן, שלא קיבלה סמכויות ממשיות והתקשתה להתחיל בפעילות במשך חודשים. לפי הסמכויות שכן ניתנו למשרד ואושרו ביולי האחרון, תחומי האחריות הם הסברה בזירה הבינלאומית וגם כלפי פנים, ובמשרד אמור לקום "אגף לקידום החוסן והלכידות של החברה הישראלית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. מרכז הספר והספריות, אתר רשמי
המנכ"לית שהתפטרה גלי סמבירא/אתר רשמי, מרכז הספר והספריות

ואולם, על אף שהמשרד קיים רק כמה חודשים, יש בו תחלופה גבוהה וחריגה של עובדים ומנהלים: באוגוסט דיסטל הודיעה שהחליטה להדיח להדיח את המנכ"לית שמינתה, גלי סמבירא, אחרי ארבעה חודשים בתפקיד, והמועמד החלופי שבחרה בו ויתר על התפקיד; בנוסף, יועצים ואנשי אמון בלשכה עזבו את תפקידם, ברקע דיווחים על יחסי עבודה בעייתיים עם עובדים.

עם פתיחת המלחמה, במשרד ההסברה הודיעו על פתיחת חמ"ל בינלאומי מיוחד - ורק אז החלו לגייס משפיענים ודוברי אנגלית חיצוניים לצילום סרטונים. מאז, רוב פעילות ההסברה נולדה ביוזמות עצמאיות של אזרחים פרטיים. בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שבת דיסטל פנתה לראש הממשלה ואמרה לו: "אדוני רהמ יושבים אצלי מהבוקר מיטב משפיעני הרשת. תגיד לי מה לעשות. תתן לי איש קשר".

בזמן שפורום ההסברה של הממשלה למלחמה התכנס בלעדיה, דיסטל אטבריאן בדיוק הייתה בסבב ראיונות בערוצי הטלוויזיה, בו, בין השאר, התנערה מהביקורת על חוסר התפקוד של משרדה: ""רוב ההסברה שלנו מתחת לרדאר", אמרה בראיון בחדשות 12, ולקחה קרדיט על סרטונים ויראליים ברשת שהופקו על ידי גורמים עצמאיים וחיצוניים, בראיון לחדשות 13, האשימה את מגיש חדשות 12 דני קושמרו "באחריות למחדל הביטחוני יש הרבה אנשים שחושבים שזה שדני קושמרו אמר ביוני האחרון שאין לנו חייל אוויר הוביל אותנו למצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully