וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני ונסראללה נפגשו בביירות: "דנו בהתפתחויות מסוכנות"

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 19:26

בצל הדריכות בצפון ושורת תקריות בין צה"ל לחיזבאללה, מזכ"ל הארגון - שטרם התבטא בפומבי על המלחמה בחמאס - נועד עם עבדאללהיאן בלבנון ודן עמו ב"פשעים האכזריים" של ישראל בעזה וב"השלכות האפשריות". סגנו של נסראללה: "כשיגיע הזמן לפעולה כלשהי, נבצע אותה"

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש היום (שישי) בביירות עם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, ודן עמו ב"התפתחויות המסוכנות" ברצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת בלבנון. הפגישה מתקיימת בצל הדריכות הרבה בישראל ובמערב מפני פתיחתה של חזית שנייה מצפון, בהובלת חיזבאללה ובתמיכת איראן.

לפי הדיווחים, מנהיג חיזבאללה - שטרם הגיב בפומבי על המלחמה - ושר החוץ של איראן דנו במתקפת הפתע של חמאס על ישראל ו"בתוקפנות המתמשכת" נגד עזה, וב"פשעים האזכריים" שבוצעו כלפי התושבים. בנוסף לכך, הם דנו בסוגיות הקשורות למסגד אל-אקצא ובמצב בגדה המערבית, והעריכו את המצב האזורי והבינלאומי ו"ההשלכות האפשריות".

כמו כן, הם התייעצו לגבי האופן שיש לפעול ביחס "לאירועים היסטוריים אלה ולהתפתחויות המסוכנות". ‏שר החוץ של איראן, שביקר אתמול בבגדאד ואמור להגיע בהמשך גם לסוריה, הזהיר עם נחיתתו הלילה בביירות כי המשך ההתקפות על עזה לא יישארו "ללא תגובה".

שר החוץ של איראן בפגישה עם נסראללה בביירות. 13 באוקטובר 2023. רויטרס
נסראללה ושר החוץ של איראן בביירות, היום/רויטרס

מאז שחמאס יצא למתקפת הפתע הרצחנית שלו בשבת, שבה נקטלו כ-1,300 ישראלים, אלפים נוספים נפצעו ועוד יותר ממאה איש נחטפו, חיזבאללה שיגר רקטות וטילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל לאות הזדהות עם חמאס, אך לא קיבל החלטה לפתוח חזית נוספת.

אחרי המחדל המודיעיני העצום, ישראל פרסה כוחות מתוגברים בגבול הצפון, כשגם ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות שלחו אזהרות לחיזבאללה ולאיראן שלא ינצלו את המצב. ארצות הברית ובריטניה אף קירבו ספינות קרב ונושאת מטוסים לחופי ישראל, ובקהילה הבינלאומית העבירו מסרים לחיזבאללה שעליו להישאר מחוץ לתמונה.

במקביל למסע הביקורים של שר החוץ של איראן במדינות השכנות, גם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן מנהל מסע ביקורים משלו באזור. היום הוא הגיע מישראל לירדן, שם הוא ייפגש עם המלך עבדאללה ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

עוד בוואלה!

נסראללה עוקב מקרוב אחר עזה, אך חיזבאללה מסתפק בינתיים בהתקפות סמליות

לכתבה המלאה

בהמשך היום, סגנו של נסראללה, נעים קאסם, אמר כי הארגון לא מתייחס לאותן קריאות שעליו להימנע מהתערבות במלחמה, ואמר כי הוא "מוכן לחלוטין" לתרום ללחימה.

"הקריאות מאחורי הקלעים של המעצמות, מדינות ערב ושליחים של האו"ם, באופן ישיר או עקיף, שלא להתערב הן חסרות השפעה", אמר לתומכי חיזבאללה בעצרת תמיכה בפלסטינים בביירות. "חיזבאללה מודע לחלוטין לחובותיו. אנחנו ערוכים ומוכנים, מוכנים לחלוטין", אמר קאסם.

"השאלה שנשאלת וכולם מחכים לה היא: מה חיזבאללה יעשה ומה תהיה תרומתו?". אמר קאסם. "אנחנו נתרום לעימות במסגרת התוכנית שלנו. כשיגיע הזמן לפעולה כלשהי, נבצע אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully