וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את הקמת ממשלת החירום; חשש לחדירת מחבלים סמוך לאופקים

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 23:08

66 חברי כנסת תמכו בהקמת ממשלת החירום עם חברי המחנה הממלכתי, 4 התנגדו. שב"כ הנחה את משרד הביטחון: העלו את רמת הכוננות בכל שגרירויות ישראל בעולם. בלשכת רה"מ מכחישים מידע מוקדם: "נתניהו עודכן רק ב-6:29 בבוקר". 2 מחבלים נתפסו סמוך לעין השלושה | עדכונים שוטפים

בווידאו: תיעוד של מסתערבי מג"ב מחלצים חיילים פצועים בגזרת ניר עם/צילום: משטרת ישראל

מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,300 חיילים ואזרחים ויותר מ-3,000 נפצעו. מטחים כבדים נורו לעבר יישובי הדרום, אזעקות נשמעו גם בצפון הארץ. מחבלים חוסלו באזור העוטף. שב"כ הנחה את משרד הביטחון להעלות את רמת הכוננות בכל שגרירויות ישראל בעולם.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.


לאירועי היום השביעי למלחמה
לאירועי היום החמישי למלחמה

22:22 - הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג מירי נ"ט אתמול בצפון

צה"ל התיר לפרסום: סמ"ר (במיל') מתניה אלסטר ז"ל, בן 22 משדה אילן, לוחם בגדוד 221, חטיבת כרמלי, הוא הלוחם שנפל כתוצאה מירי הנ"ט לעבר כוח צה"ל בצפון הארץ אמש.

22:10 - חשש לחדירת מחבלים סמוך לאופקים

פיקוד העורף: חשש לחדירת מחבלים ליישוב פטיש, הסמוך לאופקים.

21:57 - אזהרה לישראלים בחו"ל: גלו ערנות והתרחקו מהפגנות ומחאות

לקראת "יום הזעם" בשישי, המטה לביטחון לאומי מזהיר: ממליצים לכלל הישראלים השוהים בחו"ל, לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה/אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם. המל"ל, כל גופי הביטחון וגורמי משרד החוץ ימשיכו לפעול בכל מקום כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ברחבי העולם.

הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, מול הבית הלבן, 9 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, מול הבית הלבן, 9 באוקטובר 2023/רויטרס

20:58 - האזעקות בצפון - התראת שווא

בהמשך לאזעקות בגזרת קרית שמונה, ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. ההתראות הופעלו כתוצאה מירי פצצות תאורה של צה"ל.

20:52 - שני מחבלים נתפסו בסמוך לקיבוץ עין השלושה

20:47 - אזעקות בקריית שמונה

פיקוד העורף התריע מפני ירי טילים ורקטות בקריית שמונה, משגב עם, כפר גלעדי ומרגליות.

20:42 - דובר צה"ל: "מצאנו בשטח חוברת הכנה לאמצעי לחימה עם סמל דאעש"

דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת: "מצאנו בשטח על גופת מחבל חוברת הדרכה לאמצעי לחימה של דאעש ואל-קאעידה. חמאס איבד שליטה בחלקים נרחבים ברצועה, נמשיך להקריס את יכולת השליטה שלו. אנחנו בעירנות שיא בפיקוד הצפון, הדריכות מביאה גם להתראות שווא. עדכנו 245 משפחות של חללי צה"ל, ומשפחות של 97 חטופים. אנחנו מלווים אותם ונמשיך לעסוק בזה. חשוב שאויבנו ידעו שאנחנו מוכנים ודרוכים בכל הזירות. צה"ל חזק ויודע להתמודד בכל התרחישים. יש ערך גדול לשותפות עם ארה"ב. התפקיד שלנו הוא להיות הכי חזקים בעת הזאת במזרח התיכון מול כל איום".

כריכת חוברת הדרכה והשראה של אל-קאעידה/דאע״ש אשר נמצאה על גופת מחבל שחדר לשטח מדינת ישראל. דובר צה"ל
כריכת חוברת הדרכה והשראה של אל-קאעידה/דאע״ש אשר נמצאה על גופת מחבל שחדר לשטח מדינת ישראל/דובר צה"ל

20:30 - אושרה הקמת ממשלת החירום

מליאת הכנסת אישרה הערב את הקמת ממשלת החירום ברוב של 66 חברי כנסת מול 4 בלבד שהתנגדו. חברי הכנסת בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון הצטרפו כשרים נוספים בממשלה. גם ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) הושבע כשר הבריאות במקומו של חבר סיעתו משה ארבל, שימשיך בתפקיד שר הפנים.

20:16 - הבית הלבן: 27 אמריקנים נרצחו במתקפת הטרור, 14 נעדרים

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי עדכן כי מספר ההרוגים האמריקנים במתקפת הטרור עלה ל-27, בעוד שמספר הנעדרים עומד על 14. עוד אמר כי ממשלת ארה"ב תארגן טיסות שכר מישראל עבור אזרחים אמריקנים שרוצים לעזוב את המדינה.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי פורץ בבכי בשידור חי כשנשאל על תקיפת חמאס בדרום ישראל. 10 בספטמבר 2023. CNN, צילום מסך
דובר הבית הלבן ג'ון קירבי פורץ בבכי בשידור חי כשנשאל על תקיפת חמאס בדרום ישראל. 10 בספטמבר 2023/צילום מסך, CNN

20:11 - שב"כ הנחו להעלות את רמת האבטחה בשגרירויות ובנציגויות הישראליות בעולם

בשב"כ הנחו היום את חטיבת הביטחון של משרד החוץ להעלות את רמת האבטחה בכל השגרירויות והנציגויות הישראליות בעולם מחשש למחאות אלימות, פרובוקציות או פעילות טרור נגד סמלים ישראלים ברחבי העולם. זאת בהמשך לקריאת חמאס ליום זעם נגד ישראל בעולם.

20:03 - מטח כבד לאזור באר שבע

19:48 - 2 פצועים מירי שבוצע לעבר תחנת משטרה בירושלים

ירי בוצע הערב לעבר תחנת שלם שבמחוז ירושלים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום, וחסמו את כלל השערים בעיר העתיקה. עדי ראייה שהיו בזירה שמעו ירי כבד. מזק"א דווח על שני פצועים במקום, מצב אחד מהם קשה ומצבו של השני קל. תחנת שלם ממקומת מחוץ לעיר העתיקה, ברחוב המרכזי של מזרח ירושלים.

ירי כבד נשמע בירושלים. 12 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

19:43 - רבש"צים וחברי כיתות הכוננות שנפלו במלחמה יוכרו כחללי צה"ל

משרד הביטחון וצה"ל הבהירו כי רבש"צים וחברי כיתות הכוננות, שלחמו בעזה ונפלו בקרב אל מול האויב, יוכרו כחללי צה"ל. משפחותיהן יילוו על ידי מערך הנפגעים בצה"ל ויטופלו ע"י אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, יקבלו מעטפת תומכת מלאה ויהיו זכאיות לתגמולים ולכלל הזכויות הניתנות בהתאם לחוק.

19:35 - נתניהו: "אחדות העם היא מכפיל כוח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם במליאה המיוחדת בכנסת, שבה יכריז על החלטת הקבינט להכריז על מלחמה - ויעלה לאישור את ממשלת החירום עם המחנה הממלכתי. "אחדות העם היא מכפיל כוח. ממשלת החירום שאנחנו מקימים מתוך אחריות לאומית מעבירה מסר של כוח עצום, כלפי חוץ וכלפי פנים".

על החטופים אמר: "אנחנו מחבקים מעומק ליבנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן, משפחות החללים, החיילים והנרצחים וגם את משפחות החטופים. הכאב כל כך קשה שהוא כבד מנשוא. הכאב מורגש בכל בית, אנחנו שולחים לכל המשפחות חיבוק חם ואוהב. אני מקבל עדכונים מגל הירש. צריך לאתר אותם, אנחנו עדיין עובדים על זה. לא נרפה מהניסיון להשיב אותם הביתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בכנסת. 12 באוקטובר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
"לא נרפה מהניסיון להשיב את החטופים הביתה". נתניהו במליאת הכנסת/צילום מסך, ערוץ כנסת

19:22 - לשכת רה"מ: נתניהו עודכן רק ב-6:29 עם פרוץ הקרבות, ולא לפני כן

לשכת רה"מ הכחישה מידע מוקדם על מתקפת חמאס: רה"מ בנימין נתניהו עודכן רק בשבת בשעה 06:29 בדיוק, עם פרוץ הקרבות ולא לפני כן. הוא מייד יצא לקרייה, קיים הערכת מצב וכינס את הקבינט.

19:17 - מפקד חיל האוויר: "יש לנו רשימה של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים, נגיע לכולם"

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, התייחס הערב למאמצים להגיע למחבלים שביצעו את הטבח הנוראי ביישובי העוטף והדרום. "יש לנו עבודה רבה עד להעלמת הארגון (חמאס). יש לנו רשימה, של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים הללו, נגד משפחתנו ונגד תושבי העוטף, ואנחנו נגיע אליהם - אתם מכירים את חיל האוויר ואת צבא ההגנה לישראל. ממשיכים את התקיפות בעוצמה. אנו מסתכלים על כל הזירות, ומגנים על כל התושבים".

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בלווית גיורא רום, 13 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
"ממשיכים את התקיפות בעוצמה". אלוף תומר בר/ראובן קסטרו

19:08 - לילה לפני מתקפת חמאס: התקבל מידע מודיעיני אך לא הועלתה הכוננות בגבול

הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן קיימו התייעצויות לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על פעילות חריגה בקרב אנשי חמאס בעזה. בכירים ישראלים סיפרו כי נשקלה העלאת כוננות, אך הוחלט לבסוף שלא לעשות זאת. "זו הייתה טעות בשיקול הדעת", אמר בכיר ישראלי.

19:05 - בגלל נפילת רקטה: תנועת הרכבות בחלק מהתחנות בדרום הופסקה זמנית

בשל תקלה ברשת החשמול הרכבתית, ככל הנראה כתוצאה מנפילת רקטה, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בתחנות אשקלון, אשדוד עד הלום, ויבנה מזרח. צוותי הרכבת נמצאים במקום ופועלים לתיקון התקלה.

18:38 - לפיד נגד ממשלת האחדות: "גנץ ואיזנקוט יוכלו לתת עצות, נתניהו לא יקשיב"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בהצהרה היום הכנסת: "אנחנו צריכים להרוס את כוחה הצבאי של עזה, ונהרוס אותו. אנחנו צריכים למגר את החמאס, ונמגר אותו. אנחנו צריכים להפעיל כוח כמו שלא הופעל פה מעולם, ואנחנו נפעיל אותו. אנחנו גם, באותו הזמן, נבכה ונקבור את מתינו. אנחנו גם, באותו הזמן, נגיד לעצמנו את האמת הקשה: מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כשלון שאין עליו כפרה.

הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה. אנחנו עדיין יכולים לאחד את כל הגורמים הציוניים, הפטריוטים, השפויים וההגונים, ולהקים את הממשלה הנכונה. מגיע למדינת ישראל הסבר מדוע החלטנו, בלב כבד, לא להצטרף לממשלה בגלל התנאים שאותם הציב נתניהו. אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם.

בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה. בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על מג"ב, על הימ"מ, על הערים המעורבות, על מזרח ירושלים ועל הר הבית. כל הסמכויות שלו נשארו. סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד. יש דבר אחד שאמר בעבר נתניהו ואי אפשר שלא להסכים איתו: מי שגרם לכשלון, לא יכול לתקן אותו. נתניהו ובן גביר הם לא האנשים שישקמו את האמון המרוסק של עם ישראל בממשלתו.

יאיר לפיד בנאום בעקבות מלחמת עזה .12 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
"הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות". לפיד/צילום מסך, ללא

18:29 - אזעקות באשקלון, מחבל חוסל בכיסופים

17:54 - אזעקות במטולה

אזעקות נשמעו באזור מטולה. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים. הפרטים בבדיקה.

17:48 - מחבל חוסל סמוך לקיבוץ כיסופים

לוחמי צה"ל סיכלו מחבל שזוהה במרחב קיבוץ כיסופים. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב.

17:34 - שר ההגנה האמריקני צפוי להגיע מחר לישראל

שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין צפוי להגיע לישראל מחר כדי להביע הזדהות ולדון על המשך הסיוע הצבאי האמריקני לישראל, כך אמרו שני בכירים ישראלים. במשרד ההגנה האמריקני סירבו להתייחס לדברים.

לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021. רויטרס
לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021/רויטרס

17:30 מטח כבד לעבר אשדוד ויישובים נוספים בדרום

מטח רקטות נורה לעבר אשדוד, גן יבנה, אשקלון ויישובים נוספים בדרום.

17:25 - אבו מאזן נגד חמאס - וישראל: "דוחים הרג או התעללות באזרחים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), גינה היום את הפגיעה באזרחים לאחר המתקפה ברוטאלית של חמאס נגד אזרחי ישראל שפתחה את המלחמה, ובעקבות ההפצצות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה. "אנחנו דוחים את הפרקטיקות של הרג אזרחים או התעללות בהם משני הצדדים כי הם נוגדים את המוסר, הדת והחוק הבינלאומי".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שמפגש בין מנהיגי הליגה הערבית בקהיר. 1 בפברואר 2020. רויטרס
גינה את הפגיעה באזרחים. אבו מאזן/רויטרס

17:08 - אזעקות ביישובים בגליל העליון

אזעקות נשמעו ביישובי הגליל העליון: הגושרים, דפנה ושאר יישוב. אזרחים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים מחשש לירי רקטות וטילים. ממד"א נמסר שעד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

16:57 - צבע אדום בעוטף עזה

16:51 - המשטרה: רס"מ שרון רחמני נפלה בקרב בקיבוץ רעים

המשטרה הודיעה רס"מ שרון רחמני ז"ל, חוקרת בימ"ר נגב, נפלה בקרב בעוטף עזה. "רחמני פעלה בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקיבוץ רעים", נמסר. הודעה נמסרה לבני המשפחה. מניין חללי המשטרה עומד על 47.

משטרת ישראל מודיעה בצער ויגון רב על נפילתה בקרב של  רס"מ שרון רחמני ז"ל, חוקרת בימ"ר נגב, אשר פעלה בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקיבוץ רעים.. דוברות משטרת ישראל
משטרת ישראל מודיעה בצער ויגון רב על נפילתה בקרב של רס"מ שרון רחמני ז"ל, חוקרת בימ"ר נגב, אשר פעלה בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקיבוץ רעים./דוברות משטרת ישראל

16:30 - אזעקות באשדוד

16:28 - סוללת פטריוט הופעלה באזור צפת בשל זיהוי שווא

סוללת פטריוט הופעלה באזור צפת. לאחר בדיקה נמצא כי הפעלת הפטריוט התרחשה בשל זיהוי שווא.

בווידאו: סוללת הפטריו שליד צפת ירתה טיל לעבר מטרה לא ידועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

16:00 - הרמטכ"ל: "בשבת בבוקר לא עמדנו במשימתנו"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נשא דברים בקריה בתל אביב לראשונה מאז פרוץ המלחמה - ושלח מסר ליחיא סינוואר: "הוא וכל המערכת שתחתיו הם בני מוות". לדבריו, "עזה לא תיראה אותו דבר. נפגע בחמאס ונייצר מציאות של חיים בטוחים בעוטף". עוד הוסיף: "בשבת בבוקר לא עמדנו במשימתנו, נעשה הכול כדי להשיב את החטופים".

הרמטכל בהצהרה ראשונה: "בשבת לא עמדנו במשימתנו"/צילום: דובר צה"ל

15:50 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה.

15:39 - רעיית הנשיא ביקרה באיכילוב: "פגשתי גיבורים אמיתיים"

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, ביקרה פצועים במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. בסיום הביקור אמרה: "פגשתי גיבורים אמיתיים, ישראלים צעירים חדורי שליחות, מטופלים בידי אנשי צוות רפואי מקצועי ואיכפתי. מי ייתן שהגוף והנפש יחלימו במהרה ונדע ימים טובים".

15:01 - זוהו שתי פגיעות במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים בגוף, נזק נגרם לרכוש

מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו מרצועת עזה , בסמוך לעיר שדרות . 10 באוקטובר 2023. רויטרס
יירוט רקטות על ידי מערכת כיפת ברזל/רויטרס

14:55 - מטוסו של שר החוץ האיראני שהיה בדרכו ללבנון חזר לטהרן בעקבות התקיפות בסוריה

מקור דיפלומטי מסר לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי מטוסו של שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדלליהאן, שהיה בדרך ללבנון, שב על עקבותיו וחזר לטהראן עקב התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק

14:43 - שניים נפצעו קל מפגיעת רקטה ישירה בבית שמש

14:42 - שרת התחבורה מירי רגב ביקרה בבית החולים תל השומר, משפחות הפצועים מהדרום זעמו

בווידאו: משפחות פצועים מהדרום זעמו על ביקורה של מירי רגב בשיבא תל השומר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

14:20 - בלינקן לנתניהו: מברכים על הקמת ממלשת חירום

מזכיר המדינה האמריקני אמר בפגישתו עם נתניהו: "אני מגיע לכאן לא רק כשר החוץ של ארה"ב - אני מגיע לכאן גם כיהודי. חמאס מעוניין רק בדבר אחד - השמדת ישראל. אזרחים מ-36 מדינות נרצחו על ידי חמאס, בהם 25 אזרחים אמריקנים".

"אנו מברכים על הקמת ממשלת החירום ועל האחדות בחברה הישראלית. נספק חימוש ומיירטים לכיפת ברזל, אספקה ראשונה כבר הגיעה ועוד ציוד בדרך. נעבוד עם הקונגרס כדי שכל צרכי הביטחון של ישראל יקבלו מענה".

14:16 - נתניהו לבלינקן: נמחוץ את חמאס כמו שהעולם המערבי עשה לדעאש

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, 12 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, 12 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

14:10 - דיווחים על תקיפות ישראליות באזור נמל התעופה בדמשק ונמל התעופה בחאלב

13:50 - התראות באזור בית שמש, דיווח על נפילה. לא ידוע על נפגעים

12:58 - 1,354 הרוגים בעזה

משרד הבריאות בעזה מדווח שמניין ההרוגים בתקיפות ברצועה עלה ל-1,354. בנוסף לכך, 6,049 פלסטינים נוספים נפצעו בתקיפות חיל האוויר מאז יום שבת.

12:20 - נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת (יום ה') עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב. בפגישה משתתפים שר החוץ אלי כהן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש הסגל, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, שגריר ישראל בוושינגטון והיועץ המדיני. מהצד האמריקאי משתתפים בין היתר ממלא מקום שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזרח התיכון והיועץ המדיני.

בפתח הפגישה המורחבת, ראש הממשלה נתניהו הודה למזכיר המדינה בלינקן על אמירתו: "אנחנו כאן - ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, 12 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן, 12 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

11:41 - 423 פצועים מאושפזים בבתי החולים כעת, 3297 פצועים מתחילת המלחמה

משרד הבריאות מעדכן את מספר הפצועים המאושפזים בבתי החולים ל-423, מתוכם 111 במצב קשה. מאז פרוץ המלחמה נפצעו 3297 אנשים, מהם: 28 אנוש ו-335 קשה.

11:35 - פגיעות ישירות בשרדות, שני אנשים נפצעו קשה

נפילות טלים על מבנים דווחו בשדרות, בת 20 ובן 30 נפצעו קשה, שניים נוספים נפצעו בינוני וקל. צוות מד"א העניק לפצועים טיפול רפואי.

זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו
זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
זירת נפילת רקטה, שדרות, 12 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

11:25 - דובר צה"ל: 97 אנשים חטופים בעזה

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת בה אמר: "הודענו ל-97 משפחות על חטופים. ממשיכים לאסוף את כל המידע המודיעיני".

11:11 - פעיל ג'יהאד אסלאמי נהרג בהתקפת צה"ל

הג'יהאד האסלאמי מודיע על בכיר בארגון שנהרג בתקיפות של חיל האוויר. לפי הארגון, עבד א-רחמן שהאב ומשפחתו נהרגו בתקיפות בג'בליה שבצפון רצועת עזה.

11:09 - דגל דאעש נמצא בין הציוד של מחבלי חמאס

לוחמי סיירת הנח"ל מצאו את דגל המדינה האסלאמית בפעולה בקיבוץ סופה.

דגל דאעש בקיבוץ סופה 12 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
דגל דאעש בקיבוץ סופה 12 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

11:07 - בשעה 12:00 ייתכנו הדי פיצוץ לאור ניסוי מבוקר שייערך על ידי רפא"ל דרומית לעכו

11:00 - פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה ל-5 בנובמבר

10:25 - קנצלר גרמניה תוקף את אבו מאזן: "שתיקה מבישה"

בנאום בפרלמנט שבו דיבר על המלחמה, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, תוקף את "השתיקה המבישה" של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לגבי המתקפה של חמאס. בנאומו, הקנסלר גם הזהיר את חיזבאללה שלא יתערב במלחמה, ותקף את התמיכה שמעניקה איראן לחמאס. הוא אמר כי הוא ייפגש בשבוע הבא עם מלך ירדן עבדאללה, וכי הוא נמצא בקשר קרוב עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ואמיר קטאר. הוא חזר על החלטתה של ברלין לעצור את הסיוע לפלסטינים.

קנצלר גרמניה הנכנס מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית אולף שולץ וחברי מפלגתו לפני השבעתו בברלין 24 בנובמבר 2021. רויטרס
קנצלר גרמניה - אולף שולץ/רויטרס

10:12 - שר החוץ של איראן יגיע לביקור בלבנון

שר החוץ של איראן יגיע לביקור בלבנון כדי לדון במלחמה בין ישראל לחמאס - כך אמר שגריר איראן בביירות.

09:27 - ראיסי לנשיא סוריה: חייבים להסכים על תמיכה בפלסטינים

נשיא איראן - איברהים ראיסי שוחח עם נשיא סוריה - בשאר אסד, ואמר לו כי העולם הערבי והמוסלמי חייב להסכים על עמדה מאוחדת בתמיכה בפלסטינים - כך דיווחה הבוקר (חמישי) סוכות הידיעות האיראנית נור.

08:59 - מפקד פיקוד העורף: "עשינו טעויות משמעותיות".

מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא מסר: "עשינו זיהוי שגוי של חדירה אווירית והבנו את הטעות אחרי חצי שעה. אני אומר לפיקוד צפון שאפשר לשחרר ולהוציא את האזרחים מהמיגון, האנשים שלי חשבו שהורתי להכניס והכניסו את כל הארץ למיגון. זו טעות אנוש, לא אירוע סייבר."

עוד הוסיף אלוף הפיקוד: "עשינו טעות נוספת בשחרור ההוראה להצטיידות. הוצאנו את ההודעה ואז הבנו איזו בהלה זה עורר. ההשפעה על אמון הציבור ברורה לי אבל יהיו עוד טעויות, שלי ושל מפקדים נוספים".

עצרת לסיום מבצע ״מגן צפוני״ והענקת 
ציון לשבח מטעם מפקד עוצבת "הגליל" לרב-סרן י', 
19 במרץ 2019
בתמונה תא"ל רפי מילוא, מפקד עוצבת הגליל. דובר צה"ל
מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא/דובר צה"ל

08:58 - זוהתה נפילה בשטח פתוח סמוך לכפר הפלסטיני מרדה שבשומרון. לא ידוע על נפגעים

08:51 - משרד הבריאות מבקש לאשפז מחבלים בבית החולים שער מנשה

משרד הבריאות ביקש לאשפז מחבלים פצועים בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה. עובדי בית החולים מתנגדים, אומרים שיחסמו את השערים בגופם ומאיימים להשבית את בית החולים.

08:42 - 1,300 נופלים ונרצחים מתחילת המלחמה

08:39 - מטח טילים כבד על השרון והשומרון

עשרות טילים נורו מעזה על אזור השרון והשומרון.

08:18 - מקורות צבאיים: 3,000 מבנים הושמדו

מקורות צבאים מסרו כי ישראל ניתקה את זרימת החשמל והמים לרצועה. תוך כמה ימים, אספקת הדלק בעזה צפויה לאזול ולא יהיה כלל חשמל ברצועה. עוד מסרו אותם מקורות כי צה"ל השמיד יותר מ-3,000 מבנים ברוצעת עזה, בינהם ממבנים ממשלתיים וסמלי שלטון. יותר מ-500,000 פלסטינים עזבו את בתיהם ועברו למחסה.

תקיפות צה"ל בעזה  07 באוקטובר 2023. רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה 07 באוקטובר 2023/רויטרס

07:16 - דובר צה"ל - "הפקנו מודיעין מחקירות של לוחמי חמאס שבויים"

דובר צה"ל מסר הצהרה לתקשורת בה אמר: "היו סימנים מקדימים ביום שלפני, אך לא היתה התראה מודיעינית . כשהמערכה תסתיים, נערוך תחקיר משמעותי ונוקב. הודענו הלילה ל-31 משפחות נוספות על נפילת יקירהם, 220 משפחות קיבלו הודעה כזאת מתחילת המלחמה. 81 משפחות חטופים מצפות למידע אודות יקיריהם, אנחנו מודעים לכך ומספקים להם את המידע האמין ביותר שיש ברשותינו".

עוד הוסיף, "השלמנו לפני זמן קצר גל תקיפה משמעותי על מטרות של יחידת נוח'בה - כוח הקומנדו של החמאס. את המידע המודיעיני הפקנו מחקירות של לוחמי חמאס שבויים. דעת הקבל מאוד משמעותית במערכה הזאת. אנחנו צריכים לעלות לאל ג'זירה ולנסות לשנות את דעת הקהל בעולם הערבי. צה"ל בעירנות שיא ונערך לשלב הבא במלחמה, אנחנו מוכנים לכניסה קרקעית ברגע שהדרג המדיני יחליט על כך".

6:51 - טראמפ ממשיך לעקוץ את נתניהו - ומחמיא לחמאס: הם אכזריים וחכמים

טראמפ טען הבוקר כי חמאס הוא ארגון "אכזרי וחכם" בנאום שנשא בעצרת תמיכה בפלורידה, ואמר כי בישראל "נלחמים בכוח גדול, אולי אפילו איראן. כשאנשים אומרים דברים שגויים האויב שומע - והוא אכזרי וחכם. כששומעים על המודיעין ועל כשלים נוספים מהשבוע האחרון - צריך ליישר את העניינים האלו. אני לעולם לא אשכח שביבי אכזב אותנו".

6:21 - בתום חילופי אש כבדים: כוחות צה"ל עצרו עשרות מבוקשים בג'נין - בהם 5 פעילי חמאס

כוחות צה"ל עצרו עשרות מבוקשים בג'נין - בהם חמישה פעילי חמאס. לאורך המעצרים, התפתחו במקום חילופי אש כבדים בין החיילים לחמושים פלסטינים. כון לשעה זו, לא דווח על נפגעים בקרב לוחמי צה"ל - שהחלו לצאת מהאזור.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות צה"ל בג'נין/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

6:02 - צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 31 חללים נוספים שנפלו במלחמה

  • צה"ל התיר לפרסום את זהותם של 32 חללים נוספים שנפלו במלחמה. אלו שמותיהם:
  • סמל נאור סיבוני בן 20, מגילת, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני
  • טוראי שירת ים עמר, בת 18, מקרית אונו, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
  • רס"ר (מיל') לירן מונס אלמוסנינו, בן 42, מכמהין, פלס בחטיבה מרחבית פארן
  • סגן רועי נהרי, בן 23, מאורה, מפקד מחלקה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים
  • רב"ט קארין שוורצמן, בת 20, מחולון, טכנאית מערכות הספק ובקרה בלהק ציוד בחיל האוויר
  • רב"ט שמעון לוגאסי, בן 19, מעכו, לוחם איסוף בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
  • סמל ולנטין (אלי) גנסיה, בן 22, מירושלים, לוחם בגדוד 890, חטיבת צנחנים
  • רב"ט נתיב קוצרו, בן 21, ממעלה אדומים, טכנאי שו"ב ומשגר בגדוד 947, מערך ההגנה האווירית
  • סמל ברק בן דוד, בן 19, מדימונה, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני
  • טוראי לידור מקייס, בן 19, מאופקים, מש"ק לוגיסטיקה ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים
  • רב"ט בנימין גבריאל יונה, בן 19, מירושלים, נהג משא כבד בגדוד 947, מערך ההגנה האווירית
  • סמל איתי אופק גליסקו, בן 20, מיקנעם עילית, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני
  • רס"ם (מיל') אילן פיורנטינו, בן 38, מנחל עוז, חבר כיתת הכוננות
  • רב"ט אור אביטל, בן 20, ממרום גולן, תותחן בגדוד 77, חטיבה 7
  • סמ"ר דניאל קסבצ'וק, בן 21, משדרות, טכנאי אלקטרומכניקה ביחידת מורן, עוצבת קלע דוד
  • סמ"ר שהם בר, בן 21, מאחוזת ברק, נגד לוגיסטיקה במפקדת חטיבת גולני
  • טוראי הדר מרים כהן, בת 18, מזיתן, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
  • רב"ט מתן מלכה, בן 19, מגשר הזיו, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים
  • סג"ם סהר טל, בן 20, מצרעה, קצין מודיעין המידע בגדוד 77, חטיבה 7
  • רב"ט יעל לייבושור, בת 20, מגיאה, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
  • סמל דביר חיים רסלר, בן 21, מקדומים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני
  • רב"ט חביב קיעאן, בן 21, מחורה, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני
  • סמל נועה פרייס, בת 20, ממבועים, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
  • רס"ם (מיל') אביעד גד כהן, בן 41, משלומית, מש"ק סיור בגדס"ר חטיבת עציוני
  • סמל ירין מארי פלד, בת 20, מבארי, חובשת בחטיבה צפונית
  • סמל נריה בן דוד, בן 22, מחיפה, מפקד כיתה בגדוד 603, חיל ההנדסה הקרבית
  • רב"ט אמיר איל, בן 19, מחיפה, לוחם איסוף בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
  • סמ"ר ישי פיטוסי, בן 21, מטלמון, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני
  • רס"ר (מיל') נועם סלוטקי, בן 31, מירושלים, חובש קרבי בגדוד 221, חטיבת כרמלי
  • רב"ט בועז מנשה יוגב, בן 19, מטלמון, טכנאי מערכות הגנה בחטיבה צפונית
  • סמל שחף ניסני, בת 20, מאשקלון, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות

05:26 - דיווח: חילופי אש בין חיילים לחמושים פלסטינים בג'נין

באל-ג'זירה דווח כי חילופי אש פרצו בין חיילי צה"ל לחמושים פלסטינים בכמה שכונות בג'נין שביהודה ושומרון. כוחות צה"ל במקום תוגברו עקב הסלמת העימות, כך על פי הדיווח.

05:08 - דובר צה"ל לתקשורת הזרה: מתמקדים בתקיפת מנהרות חמאס בעזה

בדובר צה"ל פרסמו הצהרה לתקשורת הזרה, ולפיה עיקר התקיפות ברצועת עזה מכוונות לרשת מנהרות תת-קרקעיות שהקים חמאס. "אלו לא מקלטים לאזרחים תמימים, אלא בונקר לפעילי טרור. אלו המטרות שלנו - שחיל האוויר מפציץ רבות מהן. אנחנו מתעדפים כעת חיסול של בכירי חמאס והרס של תשתיות - צבאיות וכלכליות", נאמר בסרטון התדרוך לעיתונאים שפורסם ב-X.

דניאל הגרי דובר צה"ל. מערכת וואלה!, צילום מסך
דניאל הגרי דובר צה"ל/צילום מסך, מערכת וואלה!

4:39 - צה"ל ממשיך לתקוף של מטרות חמאס רבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע כי המשיך לפני זמן קצר את התקיפה הנרחבת של מטרות חמאס ברצועת עזה.

4:20 - האו"ם: יותר מ-338 אלף פלסטינים נעקרו מבתיהם בעזה

האו"ם הודיע כי יותר מ-338,000 פלסטינים נעקרו מבתיהם שבעזה - כך דיווחה הלילה סוכנות הידיעות AFP.

3:30 - מזכ"ל האו"ם: "יש להכניס אספקה מצילת חיים לעזה"

על רקע תקיפות צה"ל בעזה, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דרש לספק ציוד חיוני לרצועה: "יש להכניס אספקה ​​חיונית מצילת חיים - לרבות דלק, מזון ומים - לעזה. הם זקוקים לגישה הומניטרית מהירה וללא הפרעה", כתב ב-X.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. רויטרס
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש/רויטרס

3:00 - דיווח: בליגה הערבית קראו לישראל "להפסיק את המצור על עזה"

שרי החוץ של הליגה הערבית נפגשו בקהיר קראו לסיים את המלחמה והוקיעו את "האלימות נגד אזרחים משני הצדדים" - כך דווח בוושינגטון פוסט. השרים קראו לישראל להפסיק את המצור על עזה וגינו לדבריהם את "הפרות זכויות האדם הישראליות כלפי פלסטינים". השרים לא קראו לארגון חמאס בשמו, אך ציינו כי "הארגון לשחרור פלסטין" הוא הנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני.

2:50 - אל ג'זירה: 33 הרוגים תוך שעתיים בתקיפת חיל האוויר בעזה

33 פלסטינים נהרגו תוך שעתיים בתקיפת חיל האוויר בעזה - כך דווח באל-ג'זירה.

תקיפת חיל האוויר,עזה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
תקיפת חיל האוויר,עזה, 11 באוקטובר 2023/רויטרס

2:32 - בלינקן: "ממשיכים במאמצים לשחרור החטופים שבידי חמאס"

בדרכו לביקור במזרח התיכון, שר החוץ בלינקן כתב ב-X: "אנו מצטרפים למשפחות בישראל, בארה"ב, וברחבי העולם המתאבלות על אובדן יקיריהם שנהרגו בהתקפות הנתעבות של חמאס, וממשיכים במאמצים להבטיח את שחרורם של אותם בני ערובה. ארה"ב נותרה איתנה ובלתי מעורערת בתמיכתה בישראל".

"התקפות הטרור נגד ישראל מזעזעות, והעולם צריך להתקומם מול המראות אליהם נחשף. בזמן שאנחנו ממשיכים לעקוב אחר המצב, אך כבר עכשיו יודעים על לפחות 22 אזרחים אמריקאים שנהרגו, וכמה נוספים המוחזקים בשבי על ידי חמאס".

2:30 - מועצה מקומית שלומי: "צה"ל ירה בעצם החשוד כרחפן"

במועצה מקומית שלומי דיווחו הלילה (חמישי) כי צה"ל ביצע ירי לכיוון עצם הנחשד כרחפן, שריחף סמוך לגבול לבנון. לאחר הירי, כוחות הצבא החלו לסרוק את האזור.

2:00 - מחוקקים רפובליקנים בארה"ב: "נתנגד לחבילת סיוע משותפת לישראל ואוקראינה"

כמה מחוקקים רפובליקנים בארצות הברית הודיעו לסוכנות הידיעות רויטרס כי יתנגדו לחבילת סיוע משותפת לישראל ולאוקראינה, בשל התנגדותם להמשך התמיכה הצבאית באוקראינה. על פי הדיווח ברויטרס, בבית הלבן שוקלים להעלות בפני הקונגרס בקשה לחבילת סיוע משותפת שתכלול ציוד צבאי לישראל, אוקראינה וטיוואן.

1:25 - דובר צה"ל בערבית על סרטון שחרור החטופים באל-ג'זירה: סילוף האמת, חמאס גרוע מדעאש

דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי הגיב לסרטון שפרסם חמאס באל-ג'זירה בו מתועד שחרור שלושה חטופים ישראלים מרצועת עזה בשבת: "לאחר שכל העולם ראה את פניו המכוערות והאמיתיות כארגון ברברי שהוציא להורג מאות ילדים ונשים חפים מפשע בטבח נורא, חמאס מנסה לשנות את האמת באמצעות פרסום סרטון תעמולה דרך שופרות התקשורת שלו", כתב ב-X. "האמת ברורה וברורה, והיא תתברר עוד יותר בימים הקרובים. חמאס יותר גרוע מדאעש, ואנחנו נמשיך לפגוע בו בעוצמה בלי לעצור".

שחרור ישראלית ושני ילדים מרצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שחרור ישראלית ושני ילדים מרצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

1:15 - משרד החוץ האמריקני העלה את אזהרת המסע לישראל לרמת סיכון 3

משרד החוץ האמריקני החמיר את אזהרת המסע לישראל והעלה את רמת הסיכון לרמה 3, במסגרתה מומלץ לאזרחים אמריקנים לשקול מחדש ביקורים בישראל ובגדה המערבית. אזהרת המסע לעזה נותרה ברמה 4 - הגבוהה ביותר במסגרתה מומלץ להימנע מנסיעה לאזור.

"טרוריסטים עלולים לתקוף כמעט ללא התרעה מוקדמת מוקדי תיירות, שווקים ומתקני ממשלה. אלימות עלולה להתרחש בישראל ובגדה המערבית ללא התרעה מוקדמת כלל", נכתב בהודעת משרד החוץ האמריקני.

00:54 - ביידן שוחח עם נשיא איחוד האמירויות וגינה בפניו את מתקפת חמאס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח אמש עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאייד וגינה בפניו את מתקפת חמאס על ישראל - כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. כמו כן, השניים דנו בחשיבות הסיוע ההומניטרי לנפגעים במלחמה.

00:42 - צה"ל: תקפנו בשעות האחרונות יעדים ברצועת עזה

צה"ל דיווח כי לאורך השעות האחרונות המשיך לתקוף מטרות של חמאס ברצועת עזה.

הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל ברצועה 08 באוקטובר 2023. Atia Mohammed, פלאש 90
הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל ברצועה 08 באוקטובר 2023/פלאש 90, Atia Mohammed

00:01 - עיריית הרצליה הזמינה את הציבור להגיע להלוויתו של חייל בודד שנפל בקיבוץ בארי

עיריית הרצליה הזמינה את הציבור להגיע להלוויתו של סמל אלי (ולנטין) גנסיה, חייל בודד תושב העיר שנפל בקרב על קיבוץ בארי. ההלוויה תיערך הבוקר ב-12:00 בבית העלמין הר הרצל שבירושלים. לשם כך, העמידה העירייה הסעה מהרצליה לירושלים, שתצא מרחוב בן גוריון 22 שעתיים לפני תחילת הטקס.

23:57 - משרד הבריאות: 443 פצועים מטופלים בשעה זו בבתי החולים

משרד הבריאות עדכן כי נכון לשעה זו, 443 פצועים מהמלחמה מטופלים בבתי השונים ברחבי הארץ. בסך הכול, כך על פי המשרד, פונו 3,268 ישראלים שנפצעו במלחמה, בהם 28 במצב אנוש ו-348 במצב קשה.

23:51 - ביידן: "יש מדינות באזור, כולל מדינות ערביות, שמנסות לעזור"

בפגישה עם הארגונים היהודים בבית הלבן, ביידן הודיע כי הוא יודע על מדינות במזרח התיכון שמנסות לסייע לישראל. בתוך כך, ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול על פי חוקי המלחמה הבינלאומיים: "אני מכיר את נתניהו 40 שנה, אמרתו לו: עם כל הכעס והתסכול, חשוב שישראל תפעל לפי הכללים".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023/רויטרס

23:49 - ביידן: " לא איבדתי תקווה להחזיר את בני הערובה הביתה"

ביידן אמר הערב בפגישה עם הארגונים היהודים בבית הלבן כי לא איבד תקווה להחזיר הביתה את בני הערובה שנשבו בעזה. עוד הוסיף ואמר "הבהרתי לאיראנים - תיזהרו!"

23:47 - ביידן: "מתקפת הטרור הקטלנית ביותר עבור יהודים מאז השואה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב ביידן בפגישה עם הארגונים היהודים בבית הלבן כי "מתקפת הטרור היתה היום הקטלני ביותר עבור יהודים מאז השואה". "אבי לימד אותי בהקשר של השואה שמי ששותק לוקח חלק בפשעים. אני מסרב לשתוק", אמר הנשיא האמריקני, "כל פעם שנכד שלי הגיע לגיל 14 לקחתי אותו למחנה הריכוז דכאו - כדי שיראו וידעו מה קרה".

גם במלחמה הזו, "חשוב שהעם האמריקני ידע מה קרה", אמר ביידן. "לא האמנתי שאראה אי פעם תמונה של טרוריסט כורת ראש של ילדים. אנחנו אימתנו את זה".

23:45 - חדירת כלי טיס לנחל עוז

23:26 - פורסם תיעוד של שחרור אישה וילדים מעזה ביום שפרצה המלחמה

חמאס אמר הערב כי יפרסם סרטון של שחרור שבויים מעזה. אולם, אם פרסום הסרטון נראה כי מדובר בסרטון של אביטל אלדג'ם מקיבוץ חולית ולא בשבויים חדשים.

23:18 - צה"ל תוקף מטרות ברצועה

צה"ל מסר הערב (רביעי) כי הוא ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

23:05 - גנץ: "חברי המחנה הממלכתי ואני מתייצבים למערכה"

גנץ אמר הערב במהלך ההצהרה המשותפת כי "השותפות שלנו היא לא שותפות פוליטית, היא שותפות גורל. כל חברי המחנה הממלכתי ואני מתייצבים למערכה שמונהלת על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון ופשוט נותנים כתף". עוד הוסיף גנץ כי ,"אנחנו מתגייסים כמו שהילדים של כולנו מתגייסים, כי החברה הישראלית כולה בצו 8"

בני גנץ בצהרה על ממשלת האחדות בעקבות מבצע "חרבות ברזל". צילום מסך, צילום מסך
"מנת חלקם של אויבנו יהיה דם ואש ותמרות עשן", גנץ/צילום מסך, צילום מסך

23:01 - גנץ: "מרגישים את העוצמה שלנו בעזה, ואם צריך ירגישו גם בלבנון"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם הערב בהצהרה המשותפת יחד עם נתניהו וגלנט. "מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור. יש לה את הצבא העוצמתי ביותר ואת האנשים הטובים ביותר", אמר גנץ והוסיף כי "את העוצמה הזו כבר מרגישים בעזה, ואם יהי צורך ירגישו גם בלבנון והעולם כולו יראה את זה. מנת חלקם של אויבנו יהיה דם ואש ותמרות עשן".

22:59 - שר הביטחון גלנט: "נמחה את חמאס מעל האדמה"

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב כי "הצבנו את הקו, טהרנו את השטח, ועברנו להתקפה. אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס-דעאש-עזה, נמחה אותו מעל האדמה".

נתניהו, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת על ממשלחת האחדות בעקבות מבצע "חרבות ברזל". צילום מסך, צילום מסך
נתניהו, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת/צילום מסך, צילום מסך

22:53 - נתניהו על הקמת ממשלת אחדות: "שמנו בצד כל שיקול אחר"

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי הקים ממשלת חירום לאומית. "עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלו מאוחדת. שמנו בצד כל שיקול אחר כי גורל המדינה שלנו מוטל על הכף". בנושא המלחמה מול חמאס אמר נתניהו כי "עברנו להתקפה. כל איש חמאס הוא בן מוות, חמאס זה דעאש ונרסק ונחסל אותו כפי שהעולם ריסק וחיסל את דעאש".

הצהרת ראש הממשלה נתניהו בנושא ממשלת אחדות.. צילום מסך, צילום מסך
"עברנו להתקפה. כל איש חמאס הוא בן מוות", נתניהו/צילום מסך, צילום מסך

לאירועי היום החמישי למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully