וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נחטפה לעזה, ילדיה הקטנים נותרו ליד הגבול ונאספו לישראל

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 17:33

בעוד עדי ויטל-קפלון ככל הנראה נלקחה מביתה שבחולית לכיוון הרצועה יחד עם שני בניה, נגב בן הארבע ואשל בן החצי שנה הושלכו לצד הגדר, שם חברת המשפחה שנמלטה לקחה אותם חזרה לארץ: "הם בדרכם לירושלים, הילדים בהלם"

צה"ל תוקף מבנים במרכז רצועת עזה, 08 באוקטובר 2023/צילום: דובר צה"ל

רבים נעדרים וחטופים במלחמה שנפתחה בשבת בבוקר, ובעוד עתידם של אזרחים וחיילים רבים אינו ידוע, אביטל ושני הילדים הקטנים - נגב בן הארבע ואשל בן החצי שנה - שבו לגבולות ישראל, בעוד אמם ככל הנראה נחטפה. אביטל, חברת המשפחה, נחטפה או נמלטה והצליחה להשתחרר, ובעוד בדרכה חזרה לשטח ישראל, היא מצאה את הילדים בלילה ולקחה אותם דרך השדות בחזרה לביתם.

אמם של הילדים, עדי ויטל-קפלון בת ה-33, ככל הנראה נחטפה מביתה בחולית יחד עם השניים. במשפחת קפלון היו בסביבה גם בניו של המשורר יונדב קפלון, שהשתתפו במסיבה מחוץ לקיבוץ נירים, אך מלבד הטרגדיה של אירוע החטיפה, גם חברתו של בנו השני של יונדב נרצחה וגם חבר של משפחת קפלון.

"ממה שהבנו היא נחטפה, או נמלטה או שוחררה, אבל היא זיהתה אותם אתמול בלילה על הגדר ולקחה אותם חזרה לישראל", סיפר יונדב על החילוץ של אביטל שהשיבה את נכדיו לשטחי הארץ. "חיילים מצאו אותה ועזרו להם להתקדם עד גבולות, ועכשיו הם בדרכם לירושלים, כי נגב פצוע קל עם רסיסים ברגל שלא טופלו, ואשל לא עבר בדיקה רפואית".

עדי ויטל-קפלון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילדים שבו לישראל, עדי עדיין נעדרת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קפלון סיפר כי האזרחות הקנדית של עדי היא התקווה של המשפחה לכך שהחמאס עשוי לא לפגוע בה: "לא יודעים בוודאות שהיא בעזה, אבל מאחר שהילדים ואביטל נחטפו והג'יפים עמדו שם, קרוב לוודאי שגם היא. הילדים בהלם כללי. אחד הילדים איבד את בת הזוג ועוד אחד דואג לאשתו שבעזה. הנכדים לא מדברים, אבל נגב מספר שהיו הרבה קדיחות שאנשים רעים ניסו לקדוח. הממ"ד היה כולו מחורר בכדורים. לא עצמנו עין וגם עכשיו. אף גורם רשמי לא דיבר איתנו, יש כאוס רציני. יש תחושות קשות של דה ז'ה וו לתקופות היסטוריות רחוקות של פוגרום, טבח, זוועות".

יחד עם הניסיונות לאתר את עדי, בני משפחת קפלון מנסים לטפל בקבורה של בת הזוג שנרצחה: "אנחנו יחד עם ההורים של ההרוגה, מנסים לקלוט איפה נמצאת הגופה. רק עכשיו קטלנו שלא היו פינוי של גופות מחולית. אנחנו מכירים את כולם, אנשים יקרים ביותר נרצחו אחד אחד, פתחו את הדלת בתמימות ונרצחו. כל זה לא מטופל, כי אני לא יודע אם הושלם טיהור השטח ממחבלים. ממה שהבנו יש עוד לחימה ולכן אין פינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully