וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רפאל אדנה: לא נמצאו ראיות חדשות לטענות המשפחה

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 18:03

לוואלה! נודע כי בבחינה שנערכה בעקבות נקודות שהעלתה המשפחה לא אותרו מצלמות חדשות שתיעדו את התאונה, ולא סימני שפשוף על שפת המדרכה ממנה ירד בן ה-4 לכביש. בהמשך השבוע ייערך שימוע לנהגת בת ה-80, ואחריו תתקבל החלטה סופית לגבי כתב האישום נגדה

בווידאו: ריאיון עם אמו של רפאל אדנה ז"ל/ניב אהרונסון

פרקליטות מחוז מרכז סיימה את הבדיקה שערכה בעקבות הטענות שהעלתה משפחתו של רפאל אדנה, ללא ממצאים חדשים - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. בבדיקה לא נמצאה מצלמה נוספת בזירה שתיעדה את התאונה בה נהרג הילד בן הארבע בנתניה, וכן לא נראו סימני צמיגים על אבן השפה של המדרכה ממנה ירד לכביש.

לפני שבועיים, הפרקליטות עדכנה בעקבות פגישה שנערכה עם משפחת אדנה כי תבחן את שתי הטענות שהעלו. במהלך השיחה אפשרו למשפחה באופן חריג לצפות בסרטונים מסביבת האירוע, אלה שבין השאר ביססו את החשד נגד הנהגת קרול פסלר, אולם הנקודה בה התרחשה התאונה לא תועדה. הבחינה המחודשת של הראיות נועדה לבחון אפשרות של הגשת כתב אישום בסעיף מחמיר יותר מהפקרה.

שמחה אדנה אמו של רפאל אדנה שנהרג בתאונת דרכים, אוגוסט 2023. ניב אהרונסון
שמחה אדנה אמו של רפאל אדנה שנהרג בתאונת דרכים, אוגוסט 2023/ניב אהרונסון

לפי הפרקליטות, כתב האישום נגד פסלר יוגש בכפוף לשימוע שייערך ביום חמישי הקרוב במשרדי הפרקליטות בתל אביב. סנגורה של פסלר בת ה-80 יוכל להציג את טענותיו, בין אם בניסיון לשכנע את הפרקליטות להגיש כתב אישום בעבירה מסוימת ולא אחרת, או לא להגיש כלל. בסיום הפגישה הפרקליטות תשקול את כלל המרכיבים בתיק ותקבל החלטה סופית לגבי כתב האישום.

משפחתו של רפאל אדנה, בן ה-4 שנדרס למוות בתאונת פגע וברח בנתניה בחודש מאי, הגיעה כאמור בחודש שעבר לפרקליטות מחוז מרכז כדי לצפות בסרטונים של מצלמות מאזור התאונה. בפרקליטות סירבו עד אז לשחרר למשפחה את התיעוד מהמצלמות של הרכב הפוגע, שכן לטענתם הסרטונים הם חומר חקירה בתיק שעדיין לא הוגש בו כתב אישום.

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

אולם, בשל המצב החריג, הטענות הרבות והזעם של המשפחה, בפרקליטות הזמינו את המשפחה, באמצעות עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת אותה, לצפות במצלמות של מוזיאון החלל בנתניה, הסמוך לאזור התאונה. לאחר הפגישה, שארכה כ-4 שעות, מסרו בפרקליטות שהוצגו למשפחה חומרי הראיות ותמונת המצב של התיק.

אדנה בן ה-4 נפגע מרכב בשדרות בן גוריון בעיר לפני כשלושה חודשים, בזמן שטייל עם סבו ואחיו. הוא מת מפצעיו כעבור ארבעה ימים. הנהגת הפוגעת לא עצרה ונמלטה מהזירה. המשטרה עצרה למחרת אם ובתה בחשד שדרסו את אדנה, נמלטו מהזירה, וניסו לשבש חקירה כשלפי גורמים במשטרה, הן התכוונו לקחת את הרכב למוסך. מממצאי החקירה עלה כי הבת, בעלת הרכב, שהייתה רשומה כנהגת בזמן התאונה, לא שהתה ברכב. נגד האם צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין עבירת הפקרה, ולא המתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully