וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקרה, ולא הריגה: החשודה בפגע וברח בנתניה צפויה לעמוד לדין

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 12:47

לטענתה של הפרקליטות הדריסה הייתה בלתי נמנעת ועל כן הוחלט שלא להגיש כתב אישום בכל הקשור לתאונה עצמה. התיק נגד החשודה השנייה נסגר. עורכת הדין של משפחת הילד רפאל בן ה-5 שנהרג: "הגיעה העת להחמיר את הענישה"

בווידאו: ילד בן 5 נפצע קשה בתאונת פגע וברח בנתניה/מד"א

כתב אישום בכפוף לשימוע יוגש נגד קרול פסלר, הנהגת בתאונת הפגע וברח שאירעה בנתניה לפני כשלושה חודשים, בה נהרג הילד רפאל אדנה בן החמש. הנהגת תועמד לדין על עבירת הפקרה אחרי פגיעה אם כי הוחלט לסגור את התיק בכל הקשור לאחריות לתאונה עצמה, שכן לטענת הפרקליטות מהחקירה עולה שהיא הייתה בלתי נמנעת. זאת ועוד, הוחלט גם לסגור את התיק נגד חשודה נוספת בתאונה.

התאונה התרחשה לאחר שהילד יצא לטייל עם סבו בגן שעשועים בעיר. כשהלכו הסבא ונכדו על הכביש, נפגעו מרכב פרטי. "כשעברנו את הכביש, הסתכלנו ימינה-שמאלה ולא היה שום רכב", שחזר הסבא לוואלה! ימים בודדים לאחר התאונה. "פתאום הן באו ופגעו בי ובמשפחה שלי. זזנו אחורה, אני קיבלתי מכה בברך ובידיים, והנכד שלי נחטף לי מהידיים. הוא התגלגל לדשא. אני הייתי בטראומה וצרחתי".

גן שעשועים. ShutterStock
יצא לטייל בגן שעשועים. אילוסטרציה/ShutterStock

"אישה שטיילה עם כלבים עברה והזמינה לנו אמבולנס", הוא סיפר, "הנכד שלי נפגע ואני שברתי את היד, אני פצוע עם גבס". הסב הוסיף והאשים את החשודות במעשה, שלאחר הפגיעה בילד נמלטו מהמקום, "זו שפגעה בנו לא נתנה לנו יד ולא כלום. אחרי שהפילה אותנו היא המשיכה לנסוע, התנגשה במעקה של הכביש וכל הפנסים שלה התפרקו. היא המשיכה לנסוע בזמן שהנכד שלי פצוע על הדשא".

לאחר פגיעת הרכב, רפאל נפצע באורח אנוש ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים לינאדו תוך כדי פעולות החייאה. בהמשך המשטרה עצרה אם ובת, בשנות ה-50 וה-70 לחייהן, בחשד למעורבות בתאונת הפגע וברח.

עוד בוואלה!

הפגע וברח בנתניה: אם ובתה נעצרו בחשד שפצעו אנוש את בן ה-5

לכתבה המלאה
זירת פשע. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"אישה שטיילה עם כלבים עברה והזמינה לנו אמבולנס". אילוסטרציה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עורכת הדין רוני אלוני סדובניק שמלווה את משפחתו של הילד העלתה אתמול פוסט לפייסבוק ובו ביקרה את הפרקליטות. לטענתה, המשפחה קיבלה הודעה מטעם הפרקליטות ובה הוסבר להם שהוחלט לסגור את התיק ללא הגשת כתב אישום. בתגובה לכך, פרקליטות מחוז מרכז מסרו שבניגוד לנטען בפוסט, ההודעה האוטומטית שנשלחה למשפחה מתייחסת רק לסגירת התיק כנגד החשודה שלא נהגה ברכב, והיא הועברה, כמו בתיקים אחרים, לאחר סגירה טכנית של התיק.

עוד הוסיפו שבפגישה הוסבר למשפחה שהוחלט להעמיד את הנהגת לדין בעבירת הפקרה אחרי פגיעה. על אף שנשללה הטענה שעלתה בפוסט, הגרסה לפיה לא יוגש כתב אישום בכלל הופצה ברשת לצד טענות ביקורת על כך שההחלטה נובעת מהעובדה שהילד ומשפחתו ממוצא אתיופי.

בית החולים שניידר לרפואת ילדים. פתח תקווה, מאי 2015. ראובן קסטרו
מותו נקבע בבית החולים. בית חולים שניידר/ראובן קסטרו

עו"ד רוני אלוני סדובניק מסרה כי "מיום תאונת הפגע וברח בראשית חודש מאי, מקבלים הוריו ומשפחתו של רפאל אינפורמציה והיפוכה בריבוי צמתים. לאחר התאונה נמסר להם מסמך בו כתוב שהנהגת ברכב בת 56 והרכב רשום על שמה. כשקמו מהשבעה זומנו למשטרה ושם נמסר להם כי יש חשודה אחת בתיק והיא בת כ-70 ושנראה שהתיק יסגר ללא אישום. המשפחה קבלה מידעים סותרים ומבולבלים ולכן חודש וחצי לאחר מכן פניתי בשמם לקבל מידע נתקלתי באותו בלבול, המשטרה טענה שהחקירה הסתימה והתיק הועבר לפרקליטות אבל בפרקליטות טענו שהתיק לא הגיע אליהם. כשהוברר שכבר הגיע הם שוב החזירו אותו לחקירה כי נשלח ללא צילומי מצלמות האבטחה. הרשויות מסרו לתקשורת שרפאל נפטר בבית החולים וכך פורסם, זאת בשעה שהוא עדיין היה בחיים עוד כמה ימים ורק אחר כך נפטר וגם דיסאינפורציה חסרת אחריות זו גרמה להם כאב כבד ומיותר. הגיעה העת להחמיר מאד את הענישה על תאונות פגע וברח ולהקל את דרך ההוכחה הפלילית כך שנהג שהרגיש כי פגע בדבר יחוייב לעצור ולבדוק במה פגע ואם נזקקת עזרתו. עבירת פגע וברח חייבת להיות עבירת תוצאה וללא צורך להוכיח כוונה לברוח ולהפקיר - עצם המעשה מעיד על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully